Які автомобілі купували європейці у 2016 році?
У грудні 2016 року в європейських країнах ринок легкових автомобілів продовжив своє зростання, повідомляє ACEA. Порівняно з аналогічним періодом 2015 року воно становило 3%. Європейські покупці придбали 1 143 653 нові легкові автомобілі. За останні 10 років це найкращий результат продажу в абсолютних величинах.
Аналізуючи дані п’яти найбільших європейських ринків, можна зазначити, що найбільших результатів досягли в Італії (+13,1%) та Іспанії (+9,3%). Далі йдуть Франція з показником 5,8% та Німеччина – 3,7%. А от попит на нові авто у Великій Британії в грудні зріс зовсім незначно – на 1,1%.
Загалом, підбиваючи підсумки 2016 року, варто зазначити, що позитивна динаміка продажів спостерігалася 10 місяців року за винятком липня (-1,4%) і жовтня (-0,02%). Реєстрації нових автомобілів в 20016 році в країнах Євросоюзу досягли 14 641 356 авто, що на 6,8% більше, ніж у 2015-му. Отже, продаж нових легкових автомобілів в Європі третій рік поспіль демонструє впевнене зростання. Цей позитивний тренд свідчить, що незважаючи на політичну нестабільність та економічну невизначеність, що викликані виходом Великої Британії з Євросоюзу та референдумом в Італії, споживчий попит на автомобілі залишається доволі високим.
Рекордний продаж, відзначений у 2016 році, спостерігався на всіх ринках регіону. Зокрема, найбільший попит на нові легкові автомобілі був у Італії (+15,8%) та Іспанії (+10,9%). Також до топ-5 увійшли Франція (+5,1%), Німеччина (+4,5%) і Велика Британія (+2,3%). В абсолютних величинах «п’ятірка» найбільших європейських ринків має такий вигляд:
Країна | Об’єм продажу, шт. |
Німеччина | 3 351 607 |
Велика Британія | 2 692 786 |
Франція | 2 015 177 |
Італія | 1 824 968 |
Іспанія | 1 147 007 |
Найуспішнішим минулий рік знову став для концерну VW Group, який міцно займає позицію лідера за обсягом продажу нових легкових авто в країнах ЄС. А у списку брендів перше місце традиційно посідає Volkswagen (1 650 473 авто). Щоправда, відгомін «Дизельгейту» викликав незначний спад продажу (-0,5%) порівняно з 2015 роком.
Із преміальних брендів найбільшого приросту домігся концерн BMW, який за підсумками року вийшов на п’яту сходинку рейтингу. Це пояснюється стійким попитом на продукцію материнської компанії BMW (+9,7%), так і британського бренду Mini (11,4%).
Топ-10 світових автовиробників за даними продажу в країнах ЄС у 2016 році
Концерн | Об’єм продажу, шт. | Зміна об’єму продажу порівняно з 2015 р., % |
VW Group | 3 498 049 | +3,5 |
RENAULT Group | 1 496 394 | +12,1 |
PSA Group | 1 446 052 | -0,2 |
FORD | 1 022 272 | +3,0 |
BMW Group | 987 479 | +10,1 |
GM (Opel/Vauxhall) | 979 427 | +5,4 |
Fiat Chrysler Group | 977 594 | +14,4 |
Daimler | 909 734 | +13,8 |
Toyota Group | 618 182 | +7,5 |
Nissan | 535 412 | -0,8 |