X

Як вантажівки Nissan Diesel потрапили під шведське крило

24 марта 2007 года концерн Volvo Group, которому уже принадлежало 19% акций производителя грузовиков – компании Nissan Diesel, приобрел ее полностью, за 1,1 млрд долларов

Сьогодні Volvo Group є одним із найбільших виробників автомобілів у світі. Цього дня, рівно 17 років тому до складу цієї Групи увійшла і відома фірма Nissan Diesel, яка з 2010 року отримала назву UD Trucks. Розповімо докладніше про цю японську компанію і від того, як вона зароджувалася.

Ще 30-ті гг. майже всі японські фірми-виробники вантажівок випускали автомобілі тільки з бензиновими двигунами. І лише одна з них, утворена у 1935 році, порушила цю традицію. Спочатку вона так і називалася Nihon Diesel Industries. Пізніше вона двічі змінювала своє ім’я, поки в 1950 році не знайшла ім’я Minsei Diesel Industries.

Перший дизельный двигун ND1 – 1938 р.

Компанія придбала ліцензію на оригінальні двигуни німецької фірми Кrupp, які розробив відомий конструктор літаків та моторів Хуго Юнкерс. Це були двотактні агрегати, безклапанні, з прямоточним продуванням. Вони відрізнялися високою надійністю та невипадково їх модифікації застосовувалися на німецьких важких вантажівках фірми Krupp до 1950 року включно.

Будівництво автозаводу почалося в японському місті Кавагучі і вже в листопаді 1939 року з’явилася вантажівка LD1 – це був взагалі перший дизельний автомобіль у країні.

Первісток фірми – вантажівка LD1

Він був розрахований на навантаження 2,5 т. Двоциліндровий опозитний двигун ND-1 розвивав 60 к. с. Машина зробила успішний випробувальний пробіг завдовжки 3000 км дорогами Японії. А на наступний рік з’явилася потужніша вантажівка – LD2, з трициліндровим двигуном в 90 к. с.

Minsei LD3

Після Другої світової війни фірма випускала вантажівку Minsei LD3, до речі, дуже схожу на німецького однокласника тих років – автомобіль Krupp. А в 1955 році вона розробила свій двотактний чотирициліндровий двигун (4,9 л; 150 к. с.). Цього ж року вона налагодила співпрацю з компанією Nissan і почала постачати їй трициліндрові агрегати для 6-тонних вантажівок моделі «680». Незабаром Nissan придбав частину акцій свого партнера, а 1960 року взагалі прибрав його до рук. І Minsei отримав назву Nissan Diesel.

Nissan Diesel 680

1962 року в місті Сайтама було запущено ще один завод, де налагодили виробництво вже чотиритактних дизелів. У 1969 році з’явилися дизелі з безпосереднім упорскуванням. Через два роки почався випуск двигунів з турбонаддувом – вперше в Японії. А 1972 року у виробництво пішли V-подібні мотори – восьми- і навіть десятициліндрові.

До кінця 80-х років компанія Nissan Diesel була вже одним із найбільших у світі виробником середніх та важких вантажівок. Вона випускала автомобілі повною масою від 9,5 до 35 т., а максимальна їхня вантажопідйомність становила 25 т. При цьому продукція фірми чітко поділялася на дві групи: одна – для Японії та інших розвинених промислових країн, інша – для країн «третього світу» .

Nissan Diesel Big Thumb

До першої групи належала, наприклад, найважча у гамі модель – А450 Big Thumb. Вона з’явилася у 1989 році та призначалася для внутрішнього ринку. Цікаво, що наступного року вона отримала найвищу нагороду Міністерства промисловості та торгівлі за найкращий дизайн. А найяскравішим представником другої групи був архаїчний капотник – U780 повною масою 12 т, який випускався багато років майже без змін.

У 90-ті роки випуск автомобілів Nissan Diesel продовжував зростати. Наприкінці десятиліття на чотирьох заводах у Японії та на кількох зарубіжних складальних підприємствах було вироблено 22,5 тис. автомобілів вантажопідйомністю понад 6 т.

Nissan Diesel U780

Технічний рівень автомобілів Nissan Diesel продовжував безперервно вдосконалюватись. У 1998 році з’явився мотор GE13 – перший у світі двигун з турбонагнітачем на шарикопідшипниках, що покращило умови роботи та сприяло економії палива.

А в 2004 році вийшов на ринок двигун із упорскуванням надвисокого тиску, в якому було значно покращено процес згоряння палива. Потрібно відзначити також першу у світі систему SCR, яка здійснювала технологію каталітичної нейтралізації, тобто розкладання NOx та СO2 у вихлопних газах. Ще однією новацією стала автоматична коробка передач ESCOT-V з електронним управлінням, еко-режимом та функцією руху накатом ESCOT-Roll, що забезпечило паливну економічність.

Сучасна модель UD Trucks Quon