Кабмин готовит постановление, согласно которому ввозные пошлины на автомобили не будут снижаться, а вырастут!
За угодою про Асоціацію України та Євросоюзу, протягом 10 років після початку її дії, ввізні мита на нові автомобілі з країн ЄС мають поступово зменшуватися і кінець-кінцем ставка стане нульовою. Але з цього правила є винятки, і Кабінет Міністрів готує механізм, який дасть змогу не знижувати мито.
Це проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з Європейського Союзу».
Вона дає право Міжнародній Комісії з міжнародної торгівлі (далі – МКМТ) вводити додаткові спецмита на імпортні автомобілі з країн ЄС.
В Угоді з ЄС чітко визначено критерії, за якими встановлюватиметься спецмито:
«Якщо… товар імпортується на територію України у таких великих обсягах…, при яких завдається значної шкоди національній промисловості, що виробляє подібний товар;
Якщо сукупний обсяг імпорту досягає граничного обсягу (а саме 45 тис. автомобілів і щонайменше 20% імпорту граничної частки на ринку);
Якщо сукупний обсяг імпорту товару в Україну протягом останнього 12-місячного періоду перевищить граничний обсяг внутрішнього виробництва».
Цей порядок може бути застосовано вже з наступного року. Адже в 2016 році імпорт легкових автомобілів перевищив 45 тис. одиниць. Більше того, у відсоткових показниках це не тільки не менше 20% частки авторинку, а більше 50%. І третя умова: імпорт із ЄС більше національного виробництва, якого зараз майже немає.
Якщо Кабмін прийме цю постанову і МЕРТ введе підвищувальне спецмито на імпорт автомобілів з країн ЄС, то замість їх здешевлення українців чекає підвищення цін. Так, у 2016 році ставки ввізного мита на нові автомобілі з бензиновим двигуном становили від 5% щодо митної вартості (для легкових авто з бензиновим двигуном об’ємом понад 3 л) до 9,1% (для машин з бензиновим двигуном об’ємом 1,0-1,5 л і б/в машин).
У 2017 році ці ставки має бути зменшено. Так, на легковики з бензиновими двигунами об’ємом 1,0 л, від 1,5 до 3,0 л, а також дизельні понад 2,5 л ставка мита має становити 7,5% від митної вартості. Для автомобілів з бензиновими моторами об’ємом від 1,0 до 1,5 л, а також дизельними до 2,5 л і всіма б/в автомобілями ставка становитиме 8,2%. А якщо МЕРТ введе в силу спецмита, то ставка для всіх цих категорій становитиме 10%.
Таким чином, замість обіцяного зниження цін приблизно на 1,5-2,5%, вартість цих автомобілів зросте на таку саму суму.