Дочекалися: Skoda знову перетвориться на бюджетний бренд
Варто визнати, що концерн Volkswagen ніколи не почувався так добре, як сьогодні. Всі його бренди, здається, нарешті встали на ноги і демонструють цілком пристойні показники продажу. Від хиткого положення SEAT і невизначеного майбутнього Skoda не залишилося і сліду.
Але ж багато чого для цього довелося змінити. Той же Сеат з недорогого бренду, який пропонував спортивний іміджд, перетворився на VW з іншим дизайном, а Шкода з розряду бюджетних автомобілів перемістилася в доволі заможний сектор, продаючи заразом за ці гроші надзвичайну практичність — цього у неї не відняти.
Начебто все добре, але бренди Volkswagen Group середнього класу починають ділити між собою тих самих покупців. Будь-який власник кількох продуктових лінійок скаже, що внутрішня конкуренція — це недобре і щонайменше дивно. Отже, треба щось змінювати.
Тим паче цікаво, що у випадку з іспанським брендом не так давно ми спостерігали від’єднання Cupra в самостійний спортивний бренд. Адже тепер ухвалено рішення повернути SEAT колишній динамічний імідж і позиціонувати їхні автомобілі як більш преміальні. Як у цій ситуації уникнути суперництва з Купрою — невідомо. Може, експеримент зі специфічним спортивним відділенням більше неактуальний?
У свою чергу, автомобілі Skoda мають стати дешевшими і простішими – це теж в планах VW. Раніше чеські моделі справді орієнтувалися на бюджетний сегмент, якийсь час змагаючись з Dacia. Румунська марка за рамки свого позиціонування не вийшла і продовжує покривати європейський попит на дешеві машини, тоді як Шкода стала помітно дорожчою.
Знову ж таки, усе це важко пов’язати з актуальною модельною лінійкою, в якій Skoda Octavia стає дедалі більшою і дорожчою, а Superb з відносно доступного великого авто перетворилася в зовсім вже статусну модель.
Здається, що ера бюджетних чеських машин закінчилася разом зі Skoda Rapid, на зміну якій прийшла рафінована Scala. Щоправда, першу ще подекуди можна купити, цю модель навіть серйозно оновили. Але глобальному ринку точно не вистачає дешевих моделей бренду, який колись щільно з ними асоціювався. Варто поспостерігати, які дії в цьому сенсі зробить VW Group.