ДВС в развитом мире называют главным врагом естественно изменяющегося климата. Подразумевается, что нас спасут электромобили...
Давно ніхто в Євросоюзі не забороняв бензинові і, особливо, дизельні автомобілі, вам так не здається? З цієї нагоди Данія виступила з цікавою ініціативою. Раніше представники країни пропонували заборонити продаж авто з ДВЗ на всій території ЄС до 2030 року.
Тепер ці плани трохи змінився. Данці визнають, що дещо поспішають зі своїми пропозиціями на зустрічах міністрів навколишнього середовища, тому нова ініціатива передбачає створення об’єднання держав, що відмовляються від ДВЗ до 2030 року.
Передбачається, що такий план чинитиме тиск на Євросоюз, щоб до ініціативи згодом приєдналися інші держави. Глобальна мета — зменшити в Європі викиди шкідливих речовин до нуля через 30 років. А через 10 — зменшити на 40%. Автомобілі в цьому ланцюжку називають одним із головних чинників.
Власне, чимало країн вплинули на ослаблення стратегії «озеленення» автомобільної промисловості. Адже нові жорсткі заходи посилили б відтік уживаних авто у Східну Європу. Таким чином машини з ДВЗ нікуди не зникли б з континенту. Тому вирішено розробити докладніший і ефективніший план.
Розмови, звісно, цікаві. Адже захищати навколишнє середовище, просуваючи електромобілі — дуже зручно. Але навіть уявити собі неможливо, що станеться, якщо через 10 років ми залишимося без ДВЗ.
За підсумками 2018 року у світовій статистиці електромобілі майже досягли 1 млн проданих екземплярів. У загальному заліку ця цифра виражається приблизно в 1% від загального автомобільного продажу у світі за минулий рік. Зрозуміло, що навіть через десять років компанії не зможуть збільшити виробничі потужності у сто разів.
Але ніхто не приділяє уваги цьому питанню, тільки посилюючи вимоги і збільшуючи штрафи та податки. Це може спричинити падіння якості вироблених електромобілів, що призведе до ще більшої кількості поломок, пожеж та вибухів. І це навіть якщо не говорити про те, що наявні нині технології дуже складні і дуже дорогі для справді масового виробництва, здатного задовольнити щорічний попит на рівні 100 млн нових авто.
Крім того, як і раніше, існує проблема недостатньо розвиненої інфраструктури. Безсумнівно, в десятирічній перспективі ці питання просто неможливо вирішити за допомогою штрафів і посилення норм.