И хотя сторонники референдума по Brexit радуются перспективой выхода Великобритании из ЕС, для автопроизводителей и автоимпортеров наступают тревожные времена.
Як показав референдум по Brexit 52% англійців з 33 млн. віддали свої голоси за вихід Великобританії країни з ЄС. Усі вони налаштовані оптимістично. Чого не скажеш про 800 тис. людей, задіяних в автомобільній промисловості країни. Це перша галузь, для якої вихід з ЄС позначиться дуже болісно.
Ще задовго до референдуму по Brexit забила на сполох Асоціація автовиробників і автоімпортерів Society Motor Manufacturers & Traders (SMMT). Її члени висловилися, що для автомобільної галузі дуже важливо бути у складі ЄС. Сьогодні Великобританія демонструє рекордні за останні десять років постачання автомобілів на експорт.
Так, наприклад, в 2015 році в країні було вироблено понад 1,5 млн автомобілів, 57 % з яких пішло за кордон. Вихід зі складу ЄС означає ймовірність запровадження ввізного мита на автомобілі, плюс виникнуть питання про відповідність стандартам ЕС. Усе це негативно позначиться на об’ємах поставок англійських авто на експорт.
Ситуація стає ще складнішою, оскільки усі великі виробники або належать або управляються дочірніми іноземними компаніями, передусім азіатськими. Усе це без сумніву торкнеться бізнесу Тоyota, який у Британії вже півстоліття, а також Nissan. Останній має тут штат в 8 000 співробітників і за підсумками 2015 року став лідером по кількість випущених автомобілів – 475 тис., 80% з яких пішло на експорт.
Генеральний директор Renault – Nissan Карлос Гон раніше cказал, що у разі виходу Великобританії з Євросоюзу виробництво на його Сандерлендскому підприємстві буде “переглянуто залежно від конкретних обставин”. Очевидно, такої ж думки дотримуються і керівники Тоyota, Honda, Ford, General Motors, VW Group, Jaguar і Land Rover.