
Автосервіс прийшов в онлайн. Як обрати СТО в Інтернеті
? Ольго Семенівно, як з’явилася ідея створити сервіс «Автобукінг»?
У сучасному світі практично всі товари та послуги можна купити або замовити через Інтернет: забронювати й оплатити готель, взяти автомобіль напрокат, квитки в театр, столик у ресторані, заплатити за квартиру, купити мобільний телефон і автозапчастини. Тільки вибір і ремонт автомобіля на СТО все ще є консервативним, не маючи нічого спільного з сучасністю. Найчастіше українці обирають СТО методом сарафанного радіо, тобто за порадою друзів і знайомих. Але не в усіх є такі авторитетні друзі. Ми пропонуємо кардинально змінити цю систему, зробити більш сучасною та ефективною.
? Але погодьтеся, щоб правильно обрати станцію техобслуговування, треба мати повну інформацію про СТО і майстра. В Інтернеті ці дані можуть бути неповними. Там зазначено хіба що адресу і номер телефону.
Так було раніше. Ми все ще перебуваємо в полоні стереотипу, що наш автомобіль може відремонтувати якийсь механік, міфічний Іван Петрович, який полагодив машину сусіда, а отже, розбереться і з моєю. Часто ми вдаємося до послуг тих СТО, які рекомендують нам друзі та знайомі. А насправді світ змінився, став іншим і підхід до вибору станцій обслуговування автомобілів.
Зараз немає універсального механіка, є вузькі фахівці – електрики, мотористи, – які прекрасно розбираються в коробках передач, ходових, причому певних марок. Автомобілів величезна кількість. І хоча вони влаштовані, за великим рахунком, однаково, є безліч нюансів, які слід враховувати в процесі роботи. Причому ці особливості відомі тільки вузьким фахівцям. Схожа ситуація і з лікарями – ви ж не підете лікувати печінку до стоматолога…
? Це зрозуміло, але, як і у разі з лікарями, люди шукають хорошого фахівця, тому і звертаються до друзів і знайомих за рекомендаціями. А в Інтернеті вони не завжди об’єктивні.
Система «Автобукінг» розроблена таким чином, що людина може обирати місце обслуговування свого автомобіля за тими параметрами, які важливі саме для неї. На головній сторінці сайту ви бачите просто рядок пошуку, як, наприклад, на відомому всім Google. У ньому ви формулюєте проблему: «заміна масла», «техобслуговування», «двигун барахлить». Потім обираєте інші параметри: марку автомобіля, місце розташування, вартість тощо. Крім того, можете орієнтуватися на відгуки інших користувачів. На «Автобукінгу» вони реальні, тому що ми даємо заповнювати форму зворотного зв’язку тільки тим клієнтам, які скористалися конкретними послугами цього автосервісу. Приміром, якщо машину обслуговував електрик, то можна поділитися досвідом саме його роботи. Але головна відмінність нашого сервісу – в можливості онлайн-запису на обраний сервіс. Таку послугу часто не надають навіть прямі сайти СТО.
? Припустимо, я записався онлайн на СТО. Де гарантія того, що цей сервіс саме такий, як зазначено на сайті, і що в обраний час мене справді чекатимуть на цьому автосервісі?
Наразі в нашій системі близько півтори тисячі українських СТО. Протягом двох років наші співробітники обійшли їх і перевірили надання заявлених послуг. Тобто, якщо СТО декларує наявність обладнання для діагностики, кімнати відпочинку, можливості безготівкових розрахунків, туалету, зрештою, значить, це там точно є. Надалі, коли «Автобукінг» розвиватиметься, в ньому з’явиться ще більше відгуків користувачів. І тоді вибір стане ще легшим. Що стосується гарантій онлайн-бронювання, то ви ж не сумніваєтеся, що після замовлення номера на booking.com він чекатиме саме на вас? Так само і в нас – ми відповідаємо своєю репутацією за гарантію результату. На початковому етапі передбачено сервіс колл-центру. Протягом півгодини після отримання замовлення на «Автобукінгу» з вами зв’яжеться оператор. Він уточнить усі деталі і підтвердить бронювання. Надалі вам буде достатньо отримати підтвердження від нашої системи в електронному вигляді – наприклад, у листі або СМС.
? «Автобукінг» вже працює. Хто його перші клієнти?
Першими лояльними користувачами системи стали жінки, молодь, інтроверти і експати – іноземці, які працюють в Україні. Є ще багато людей, які буквально чекали цього сервісу і не розуміли, чому СТО можна обрати таким самим способом, як купити мобільний телефон, замовити столик у ресторані або квитки в кіно. Людям потрібен вибір, і «Автобукінг» відкриває можливості для цього.
? Хто більше зацікавлений у цій послузі – станції техобслуговування чи їхні клієнти?
Коли ми починали «Автобукінг», ми думали, що така послуга буде більш цікава станціям. Адже це – доступна можливість стати помітним серед конкурентів у ситуації, коли споживач шукає схожі послуги в Інтернеті. Таким чином можна упорядкувати і планувати завантаження підприємства. Але виявилося, що станції мало зацікавлені в цьому, оскільки на сьогодні СТО найчастіше управляють не власники, які борються за кожного клієнта. Ми пропонуємо автомобілістам онлайн-запис, що фіксується на станції. Це, у свою чергу, дає змогу сервісу враховувати завантаження постів, хоча і робить роботу станції надто прозорою для власника. Багато управляючих у такому перебігу справ не зацікавлені. Звісно, є станції, які зрозуміли переваги такої роботи. Вони швидко включилися в систему і тепер розвиваються, набуваючи нових клієнтів. Але деякі не розуміють, що з появою «Автобукінга» СТО може більше заробити! Автосервіс заздалегідь знає, який автомобіль приїде, з якими проблемами. З огляду на це, можна добрати запчастини та аксесуари, подумати про додаткові послуги для конкретної машини і, зокрема, для клієнта.
? Але без бажання СТО змінити свій підхід до автовласників цей сервіс не буде працювати…
– Безумовно. Коли ми зрозуміли, що вітчизняні СТО не хочуть змінювати свій стиль роботи, ми почали діяти інакше – «Автобукінг» став більше враховувати потреби автомобілістів. Саме вони змусять станції стати сучаснішими, конкурувати одна з одною, йти назустріч клієнтам. Це нормально, коли людина може записатися онлайн після роботи, а не під час неї. Її машину запишуть на вільний пост, і її чекатимуть у погоджений час. Це зовсім інший рівень обслуговування, переваги якого ми ще не використовуємо повною мірою. Я дуже хотіла б, щоб це стало реальністю якомога швидше.
? Проект «Автобукінг» – український продукт? Чи є аналоги у світі?
Це наш, вітчизняний, продукт, і прямих аналогів я не знаю у жодній країні світу. Саме тому ми виходимо на ринки інших країн, запустили «Автобукінг» у Польщі. Незабаром він також працюватиме в Болгарії, Туреччині і загалом у Європі. До речі, там він затребуваний набагато більше, ніж у нас. Якщо в Україні дві з половиною тисячі СТО ми перевіряли півтора року, то в Польщі дві тисячі станцій ми набрали за кілька місяців. Вони буквально стояли в черзі, щоб приєднати свою станцію до системи. У Польщі власники СТО одразу зрозуміли всі можливості. Адже в Україні 6,0–6,5 тис. СТО, а в Польщі – 28 тис. У них конкуренція значно більша, і вона реально працює. Нині наш сайт виходить шістьома мовами, а незабаром буде ще на кількох. Проект «Автобукінг» має стати прозивним ім’ям, як booking.com у системі бронювання готельних номерів.