Що чекає водіїв за перевантаження на дорозі у світлі нового закону 1047
Габаритно-ваговий контроль на українських дорогах поки що працює недостатньо ефективно. Змінити ситуацію на краще допоможе ухвалений 11 вересня Верховною Радою Закон 1047. Однією з важливих його складових стало введення автоматичної фіксації транспортних засобів, які порушують норми габаритно-вагового контролю. Однак крім автофіксації, закон вводить серйозні штрафи.
Почнемо з того, тепер за незупинення автомобіля на вимогу працівників Укртрансбезпеки, передбачено чималий штраф – 3400 грн. Раніше водія штрафували тільки за незупинення на вимогу поліцейського, причому на суму в багато разів меншу – лише 153 грн.
Якщо говорити про самі норми габаритно-вагового контролю, то тепер обов’язкова плата за проїзд дорогами стягується, якщо їх перевищено не більше ніж на 5% – раніше було 7%. З серйознішим перевищенням можна їздити тільки за наявності дозвільних документів, в іншому разі на водія або керівника підприємства чекає величезний штраф. Раніше водія за це карали сумою в 510 грн, а посадових осіб та громадян-суб’єктів господарської діяльності – 680 грн. Тепер сума штрафів зросла багаторазово. Так, за перевищення норм габаритно-вагового контролю від 5 до 10% накладається штраф у розмірі 8500 грн, від 10 до 20% – 17000 грн, і на понад 20% – 34000 грн.
А щодо автоматичної фіксації, то закон передбачає, що постанову про накладення штрафу можна виписувати без участі особи, яку притягують до адміністративної відповідальності. Саму постанову надсилають рекомендованим листом упродовж трьох днів – з адресою реєстрації/проживання фізособи (місцезнаходження юрособи).
Якщо транспортний засіб, що порушив габаритно-вагові норми, зареєстровано за кордоном, то штраф накладається на особу, яка ввезла його в Україну. Від штрафу звільняються тільки ті особи, які в 20-денний термін після фіксації
порушення нададуть відомості про неправомірні дії з ТЗ або його номерними знаками.