Найпотужніший серійний автомобіль — електрокар із 2000 к. с.
Сучасна історія нещадна до автовиробників, які втрачають вектор розвитку і поступаються своїми позиціями конкурентам. Готові сперечатися на що завгодно — ви майже забули про Lotus. Нумо згадуйте, з’явилася гарна нагода.
Доки ми з вами розглядали зображення нових Ferrari і Aston Martin, Лотус заручився підтримкою китайської Geely, яка тепер є власником 51% акцій британського автовиробника. Ви можете бути не згодні з таким підходом, але ми на досвіді Volvo переконалися, що китайські гроші відкривають нові перспективи для розвитку модельного ряду.
Під це діло в Піднебесній навіть зводять виробничий майданчик Lotus, адже у Джилі щодо придбання свіжого дуже великі плани — бензинові, електричні та гібридні.
Але сьогоднішній герой — Lotus Evija — буде зроблений на модернізованому заводі в Гетелі (графство Норфолк, Англія). Вручну. У кількості лише 130 екземплярів. Суперексклюзив!
Розпочнемо з того, що цей технологічний електромобіль виявився найпотужнішим серійним автомобілем в історії. Повнопривідний гіперкар (по одному електромотору на кожне колесо) видає 2000 к.с., а на розгін до 100 км/год витрачає менше 3 с. Максимальна швидкість становить 340 км/год, а на досягнення 300 км/год йде близько 9 с.
Не надто велика батарея на 70 кВтг забезпечує, відповідно до WLTP, 400 км пробігу. В реальності ж цифра наблизиться до 250-300 км, але не надто вражаючий батарейний блок можна пояснити малою вагою гіперкара — лише 1680 км. Забагато для Лотуса, але прекрасно для електромобіля.
Зарядитися за допомогою станції на 350 кВт до 80% можна за 12 хв, до 100% — за 18 хв. Новий електромобіль готовий приймати і 800 кВт, тому перспектива на більш потужні зарядні станції очевидна.
Карбоновий монокок важить 129 кг. Як ви розумієте, вуглепластик використано в конструкції доволі широко. Зверніть увагу на ефектний дизайн автомобіля. Звісно, аеродинаміка тут править бал. Повітряні потоки прошивають кузов, потрапляючи в отвори за дверима, вириваючись назовні крізь задні ліхтарі, які незвично закільцьовані в своєрідні трапеції.
Інтер’єр має належний вигляд — стильний і технологічний. Тут також багато карбону, однак за бажанням конкретного замовника все це можна прикрити шкірою і деревом. В ролі щитка приладів – цифровий дисплей. Внутрішнє і зовнішні дзеркала замінили камерами, зображення виводиться на три екрани в салоні, розташовані на стелі і в дверних картах.
Перші екземпляри Lotus Evija дістануться покупцям в 2020. Ціна — від 2,1 млн доларів.