Підсумки Гран Прі Сінгапуру: моральна перемога Хемілтона
Льюіс Хемілтон спіймав свою хвилю. І це не та хвиля, яка була, наприклад, у 2015-му. Тоді у нього була найкраща машина і лише один суперник, який проводив не дуже вдалий для себе сезон. Звісно, вражень від такого чемпіонства значно менше, ніж у конкурентних роках.
У 2018-му все геть інакше. Є Себастьян Феттель, який за певних умов мав би бути лідером чемпіонату. Але на попередніх етапах щось постійно йшло не так у німецького пілота, а британець, навпаки, дарував неймовірні виступи. У Сінгапурі це в першу чергу стосувалося суботи, коли визначилася доля володаря поулу. Ним став як раз Хемілтон, на що мало хто ставив. Запорукою успіху британця став не болід, а саме неймовірна форма пілота. І можна було зрозуміти гонщика, який після кваліфікації був виснаженим лише фізично, але з емоційної точки зору – важко було знайти щасливішої людини.
Він дійсно проїхав ідеальне коло. І це був удар по Феттелю, який програв ще й Максу Ферстаппену і мусив щось із цим робити в гонці. Перед Гран Прі німець сподівався, що цей «прошарок» буде між ним на Хемілтоном, але в іншому порядку. Завдяки цьому Феттель міг би відіграти більше очок, але вийшло так, що лише більше програв.
У гонці у Феттеля було мало варіантів. Головна ставка була на випередження Ферстаппена, що вдалося вже на старті, але згодом стало зрозуміло, що Ferrari вирішила ризикнути: поставила на кін своє майже гарантоване друге місце, щоб виграти перше – і програла. Ferrari та Феттель взагалі була не у формі в Сінгапурі. «Додав» і сам німець, який помилився у другій, найважливішій практиці, та втратив корисний час на трасі: ні швидкого кола не показав, ні заїзд на довгій дистанції.
У кваліфікації Скудерія намагалася використати трохи жорсткіший комплект Ultrasoft у другому сегменті, щоб на ньому стартувати, але зрештою відмовилася від задуму. На початку гонки Феттель на Hypersoft почав поступово втрачати темп та між 10 та 15 колом програв Хемілтону три секунди. У цей момент вирішено було ризикнути. Зрозуміло, що плановою була лише одна зупинка, тому логічний був би перехід на Soft, але в такому випадку «підрізати» Хемілтона було нереально.
Саме тому Феттель виїхав на Ultrasoft, намагався проїхати швидко одне коло, але цього виявилося недостатньо – Хемілтон зупинився одразу після пілота Ferrari та встиг виїхати попереду. Але це була лише перша поразка Ferrari. Головне – Феттель застряг за Серхіо Пересом, який на той момент їхав без піт-стопу, через що втратив час у порівнянні з Ферстаппеном, який після свого піт-стопу випередив німця. Фактично гра була зроблена. Хоча Феттель був на Ultrasoft, а Хемілтон із Ферстаппеном на Soft, про жодні атаки мова не йшла. Німцю залишалося лише спробувати доїхати до фінішу на м’якішому комплекті.
Особливе задоволення полягало в тому, що позаду Феттеля був Валттері Боттас на Soft, який міг скористатися проблемами з темпом у пілота Ferrari. Але якимось дивом фінський гонщик мав свою купу проблем – він навіть відставав від німця. При цьому у Хемілтона не було жодних проблем із триманням темпу – британець впевнено їхав за своєю блискучою перемогою.
У підсумку перша шістка фінішувала у тому ж порядку, що й стартувала. Навіть Даніель Ріккардо на свіжіших шинах наприкінці дистанції нічого не зміг вдіяти з Кімі Райкконеном, який там само плентався позаду Боттаса. Кваліфікація на міській трасі вкотре виявилася вирішальною, але це було лише статистикою. Насправді ж Хемілтон із командою провів чималу роботу над тим, щоб реалізувати матч-бол. І йому залишається лише декілька кроків до взяття чемпіонату. Але ці кроки ще й залежать від Феттеля, який зберігає шанси на чемпіонство. Німець може виграти цей чемпіонат, якщо уникатиме подібних провалів та помилок, які зіпсували йому дві третини чемпіонату. Попереду ще одна третина. Небагато, але й немало.
Диво від Алонсо
Свій «переможець» був і в середній групі. Традиційна боротьба у першій лізі цього разу завершилася успіхом мудрого Фернандо Алонсо. Іспанець взагалі стартував лише 11-м, але потім почав очікувати помилок суперників, яких вистачало. Спершу Перес вибив свого напарника Естебана Окона, а потім мексиканець з командою обрали невдалу стратегію. Також на ранній піт-стоп пішли ще декілька пілотів із середньої групи, які після цього почали втрачати купу часу позаду повільніших пілотів – обганяти було дуже важко.
Алонсо у свою чергу пересидів це все, збільшив перевагу над тими самими повільнішими пілотами та після своєї зупинки виїхав попереду групи середняків. Блискучий розрахунок та заслужене сьоме місце.