Підсумки Гран Прі Угорщини: і знову з ніг на голову
Краса цьогорічного сезону полягає в тому, що хто б не був фаворитом перед тим чи іншим етапом, точно спрогнозувати переможця було вкрай важко. Як буде у другій половині – час покаже, але у першій половині знайшлося місце несподіванкам, сенсаціям, розчаруванням та, куди ж без цього, відвертого везіння.
Гран Прі Угорщини лише стала проявом того, що відбувалося на всіх етапах першої половини захопливого сезону. Хто був фаворитом перед етапом? Попри те, що у Льюіса Хемілтона вже було п’ять перемог, його Mercedes в нормальних умовах мав би виглядати трохи гірше за Ferrari та Red Bull. На папері. Але в реальності в суботу над трасою в Будапешті пішов дощ. Саме він змив перевагу Ferrari, а Red Bull взагалі змив у Дунай – Макс Ферстаппен та Даніель Ріккардо провалилися.
Трохи краще ситуація була у нідерландця, але чи могло його щось заспокоїти, якщо він без вагомих причин програв не лише фаворитам, але й Карлосу Сайнсу на Renault та П’єру Гаслі на Toro Rosso?
Таким чином, про перемогу в гонці Red Bull могла забути – угорська траса не дозволяла обганяти рівні боліди, тому мова йшла лише про мінімізацію втрат, яких цього року у команди накопичилося чимало…
Тому перемогу розігрували команди Mercedes та Ferrari. І хоча Хемілтон та Валттері Боттас були на першому стартовому ряді, їм ще слід було добряче попрацювати, щоб захиститися від Скудерії.
Звісно, ключовим моментом був старт гонки. Якби Кімі Райкконену чи Себастьяну Феттеля вдалося б втиснутися між Срібними стрілами, стратегічні варіанти були геть інакшими – все розіграли б інакше. Але цього не сталося: Феттелю, який розпочав боротьбу на жорсткішій гумі Soft, вдалося випередити лише напарника. Радості від цього було вкрай мало, оскільки німець буквально застряг за Боттасом, який дозволяв напарнику відриватися.
Навмисно чи ні, але Валттері поступово почав програвати Хемілтону 4-5 секунди. Для британця це був чудовий подарунок, оскільки завдяки такій перевазі він почувався безпечно від можливих тактичних маневрів Ferrari. У свою чергу Скудерії залишалося спробувати лише розіграти Боттаса та вийти на другу позицію.
Райкконен досить рано поїхав на перший піт-стоп. Вочевидь, в Mercedes хоча й не планували ранньої зупинки, проте Боттаса все ж закликали в бокси, щоб Райкконен не відігрався на вільній трасі. Але разом із цим вільний простір перед собою отримав Феттель. По-перше, він почав скорочувати відставання від Хемілтона, а по-друге, навіть на відносно зношеній гумі Soft перегравав Боттаса на свіжих шинах.
Феттель за декілька кіл опинився у чудовій ситуації та отримав нагоду зробити безпечний піт-стоп, який дозволив би повернутися на трасу попереду Боттаса. Але Ferrari відтягувала зупинку, оскільки на фінальному відрізку Себастьяну довелося б їхати на Ultrasoft, який міг просто не витримати довгу дистанцію. У підсумку Феттель трохи втратив час, йому ще й завадили колові пілоти, а піт-стоп вийшов не ідеальним: після зупинок лідерів Феттель залишився на третій позиції позаду Боттаса.
Німцю важко було атакувати суперника, але він знав, що ближче до завершення дистанції у того зноситься гума і можна буде спробувати атакувати. До того ж, Ferrari провела другий піт-стоп Райкконену, який хоча й став програвати багато, але на вільній трасі швидко скорочував відставання та знову наближався до Боттаса з Феттелем.
На фінальних десяти колах ставка Ferrari себе виправдала. Боттас зносив задню гуму, через що почав ковзати. Феттель не одразу цим скористався, але за п’ять кіл до фінішу все ж пішов в активну атаку та випередив пілота Mercedes. Валттері сподівався на контратаку, але спромігся лише на контакт з Феттелем – фін пошкодив антiкрило та миттю пропустив Райкконена, який вже був на хвості. Що ж до Себастьяна, то пошкоджень він не отримав та зумів спокійно фінішувати на другому місці.
А от щодо Боттаса, то той змушений був захищатися ще й від Ріккардо, який прорвався крізь пелотон на п’яту позицію. Австралійцю знадобилося дві спроби. У першій в нього врізався Боттас, за що пізніше отримав штраф у 10 секунд, але пілот Red Bull вирішив свої питання ще в гонці та пройшов конкурента.
І якщо у Ріккардо була яскрава гонка, то у Ферстаппена вона була просто короткою: вже на шостому колі він зійшов через відмову двигуна Renault.
У заводської команди Renault також не все було гаразд. У кваліфікації Сайнс здобув високу стартову позицію, але вже на старті втратив декілька місць, у гонці мав проблеми з гумою та зрештою фінішував лише дев’ятим. При цьому Ніко Хюлькенберг взагалі опинився за межами топ-10.
Renault в цілому виступає стабільно, але цього разу пощастило конкурентам. У першу чергу Toro Rosso, яка дуже рідко забирається на найкращу позицію у групі середняків. П’єр Гаслі став рушійною силою команди та реалізував її рідкісний шанс та фінішував шостим. Позаду ж Кевін Магнуссен знову подарував непоганий уiк-енд Haas, яка трохи наблизилася до Renault у Кубку конструкторів.