Тест-драйв повноприводного Renault Duster
Renault Duster після кількох місяців перерви знову повернув собі звання найпопулярнішого нового автомобіля в Україні. Подивимося, які вони бувають і що дозволяє цій моделі так довго перебувати у топі продажів.
Зараз в Україні доступний лише у поєднанні з механічною коробкою. Раніше були і версії з “автоматом” EDC-6, які пропонувалися виключно для дизельних Duster. Ми взяли на тест бензиновий автомобіль, а потім трохи прокотилися на дизельній модифікації. Обидві машини були у комплектації Zen. Сьогодні це середня комплектація із трьох запропонованих: Life+, Zen та Zen+.
Окремою статтею проходять додаткові опції, якими можна оснастити навіть максимальну комплектацію: ключ-карта із системою вільні руки, клімат-контроль замість кондиціонера, камера заднього виду або підігрів сидінь.
Зовнішній вигляд
Як і у випадку з усіма успішними моделями, перед дизайнерами під керівництвом Лоренса ван ден Акера стояло непросте завдання – зберегти наступність і впізнаваність моделі, а також не вийти за межі бюджетної концепції. Адже ця спокуса ох, як велика! Буквально на кожній другій автомобільній презентації доводиться чути про те, що чергова новинка якщо ще не в класі “преміум”, то точно піднялася на сходинку-другу вище. Але Duster спочатку підкуповував саме своєю доступністю, простотою та утилітарністю. Тож тут довелося діяти обережно.
Зберігши знайомий силует і характерні риси, автомобільні стилісти злегка змінили лінію скління, капот, крила. Загалом Renault Duster виглядає органічно та автоматично сприймається як сучасний автомобіль. Спекотні дебати викликав, мабуть, єдиний елемент дизайну – задні ліхтарі. Але особисто я нічого химерного в них не побачив.
Внутрішній простір
Салон залишає приємне відчуття. Нема відчуття бюджетного авто. Передня панель, прилади, дверні карти… А блок клімат-контролю який! Питання, мабуть, викликають лише сидіння. Перша ж поїздка розставляє все по місцях – їх профіль, як і раніше, не дуже зручний для моєї комплекції і далекою дорогою довго в них не висидіти. Але перші враження спочатку перекривають усі інші. “Ось це здорово, ось це молодці!” – думаєш, натискаючи на горизонтальні клавіші-тумблери та обертаючи сріблясті шайби регулювань клімату. У топовій комплектації тут уже не просто кондиціонер, а клімат-контроль. А найголовніше, що користуватись таким інструментарієм цілком зручно.
Та й загалом модернізація інтер’єру розробникам вдалася. Це вже не ті напівзаходи, яких вдавалися в ході декількох рестайлінгів попередньої моделі. У салоні єдиний стиль та лаконічність. Плюс були враховані всі колишні недоліки. Так, мультимедійна система з кольоровим сенсорним екраном на 8 дюймів розташована досить високо і легко повернута до водія, так що працювати з нею зручно. Вона підтримує інтеграцію зі смартфонами через Apple CarPlay та Android Auto.
Панель приладів має два циферблати та великий екран борткомп’ютера. Покажчик залишку палива хоч і цифровий, але точний. За клімат у салоні тепер відповідають шайби, що обертаються, з вписаними всередину екранами (середня ще й натискається). Піктограми добре читаються навіть у сонячну погоду. Рішення оформити так само і важіль селектора КПП виглядає дуже стильно. Так, пластики в салоні суцільно жорсткі, але й раніше такі були.
Зате яке оснащення! Цей ще один нюанс, який одразу впливає на перше сприйняття новинки. Безключовий доступ, запуск з кнопки та огляд на 360 градусів. Так-так, ви все правильно зрозуміли – Duster може похвалитися чотирма зовнішніми камерами, що дають картинку гарної якості та дозволяють повністю контролювати ситуацію навколо автомобіля. Ех, ще б посадку в кріслі зробити трохи зручніше, а то мені з повним комфортом за кермом влаштуватися так і не вдалося. Натомість на задньому дивані справді стало комфортніше, та й дефіциту місця не спостерігається. А ще був повністю реорганізований центральний тунель, який став дружелюбнішим і до передніх, і задніх пасажирів, особливо до середнього, якому тепер є куди подіти ноги.
Об’єм багажника у Renault Duster залежить від типу трансмісії. Якщо вона повнопривідна, як на тестовому автомобілі, він становить 376 літрів. Це трохи менше, ніж у минулому поколінні, але тільки через гладкі стіни багажного відсіку. Зате під фальшпідлогою у вас повнорозмірне запасне колесо. Загалом обробка стала більш добротною, пішло відчуття бюджетності. А ще сподобалося, що полицю, що прикриває багаж, залишили жорсткою.
В русі
Ну що ж, настав час і в дорогу! Бензиновий мотор об’єму 1,6 л видає 115 л.с., що забезпечує динаміку розгону до першої “сотні” 12.9 секунди. Звичайно, Duster з таким двигуном не тихохід, але щоб триматися в динамічному потоці, вже потрібно крутити двигун сильніше. Тоді він ніби прокидається від зимової сплячки і ніби починає працювати на повну. Але активна робота акселератором здатна не тільки підстебнути двигун везти кросовер бадьоріше, але й змусити водія частіше працювати селектором коробки передач. Усі шість передач у ній мені здалися короткими, і я перемикався досить часто. Особливо швидко “закінчується” перша, але в неї є своє виправдання – поза асфальтовими дорогами вона грає свого роду роль знижує. Як розрада мені служило те, що сама куліса має короткий хід, досить хорошу вибірковість і чіткість включення.
До речі, на самому бездоріжжі Duster показав себе молодцем – впевнено греб навіть на шосейній гумі, а хороший кліренс (210 мм) і малі звиси, як і раніше, в його активі. Він навіть повний привід “попросив” включити не відразу, і тут можливість вибору режимів роботи трансмісії дуже доречна, дозволяючи без необхідності не навантажувати повний привід. Управління повним приводом здійснюється “шайбою”, розташованої між передніми сидіннями.
Підвіска непогано справляється з неросами, але при цьому валкості немає. А ще автомобіль дуже стабільний на поздовжніх нерівностях та хвилях дорожнього покриття. Кермо з електропідсилювачем дуже легке, що зручно на парковках, та й загалом підходить кросоверу за характером.
А чим відрізняється дизель? Зрозуміло, він економічніший – в ході нашого тесту його витрата в місті становила близько 7 літрів проти 10 літрів у бензинового мотора на “механіці”. Хоча в заявлений у технічних характеристиках він уклався. Французи, до речі, пояснюють цю цифру тим, що даний бензиновий мотор першим замірявся за новим, суворішим європейським стандартом. Дизель трохи швидше завдяки турбіні. І все б нічого, якби не програш за рівнем шуму в салоні, який буквально проривається із моторного відсіку. Вибираючи між двома версіями, на одній чаші терезів виявляться ціна і наявність повного приводу, а на другій швидший характер і економічність. Є над чим подумати!
Резюмуючи, зазначу, що машина сподобалася. Дизайнери вирішили не просте завдання: зробили доступний кросовер, який все ще виглядає свіжо. Приємне відчуття для недорогого кроссовера залишив інтер’єр, причому не лише за стилем та дизайном, але й по ергономіці та функціональності. Водночас, ще є над чим працювати. Наприклад, над шумоізоляцією та передатними числами в коробці передач. Але найголовніше, що Renault Duster дуже вдало балансує за всіма показниками практичності та ціною.
Технічні характеристики Renault Duster:
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4341/1804/1682 |
База, мм | 2676 |
Масса споряджена/повна, кг | 1351/1809 |
Обʼем багажника, л | 376/1409 |
Тип двигуна | бенз. с розп. впр. |
Разт. та к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Обʼем, см куб. | 1598 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 84 (115)/5500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 156/4000 |
Тип привода | підключ.повный |
КП | 6-ст. механ. |
Максимальна швидкість, км/год | 173 |
Прискорення 0-100 км/год, с | 12,9 |
Витрати. траса-місто, л/100 км | 7,3-10,5 |