Огляд вживаного Ford Focus 3 (C346): Чи варто звʼязуватись з 1,0-літровим двигуном та роботом PowerShift
Герой нашого сьогоднішнього огляду мав стійкий попит на світовому ринку – згідно з підсумками щорічних автопродажів Focus – одна з найбільш продаваних європейських моделей Ford.
Маркетологи Ford не дарма їдять свій хліб – проаналізувавши підсумки продажів різних модифікацій Focus другого покоління, вони прибрали з лінійки найменш ходові версії – 3-дверний хетчбек і купе-кабріолет із металевим дахом, що складається. Трете покоління моделі Focus (заводський індекс C346) випускалось з 2011 до 2018 року.
Таким чином, гамма модифікацій Focus III включає: 5-дверний хетчбек, 4-дверний седан та 5-дверний універсал. Вперше ці автомобілі вивели світло в 2011 році, а в 2015 – вони пережили модернізацію, в ході якого було підретушовано їх дизайн, а лінійку силових агрегатів доповнили нові двигуни. Сьогодні ми розглянемо наймасовіші в Україні дорестайлінгові версії Focus.
Кузов
Герой нашого матеріалу виглядає набагато ефектніше і виразніше за попередника. Більше того, нинішній Focus подовжився і підріс у базі, але при цьому став трохи нижче і вже, що додало кузову більшої стрімкості. Крім дизайнерських вишукувань творці подбали і про практичність моделі – тепер її пороги вкриті чорними незабарвленими пластиковими накладками, що захищають від піскоструминки, що летить з-під коліс, неакуратного дряпання ногами або недбалої їзди по путівцю, міських бордюрів і т.п. З такого ж пластику виконані нижні частини переднього та заднього бампера.
Позбавився Focus і характерної конструктивної особливості попередника, та втім, і ряду інших моделей Ford – відкриття замку капота за допомогою ключа, серцевина якого схована під передньою емблемою марки на радіаторній решітці. Тепер замок розблокується як у більшості інших автомобілів – важелем зсередини салону.
Втім, повністю позбутися вад кузовам Focus не вдалося. Основне зауваження до цієї моделі, яке висловили сервісемні, що нас консультували, – нерівномірні зазори між кузовними деталями. При розгляді складається враження, що машина після неякісного ремонту, проте насправді така специфіка всіх Focus III. Є характерне слабке місце і в плані корозійної стійкості (див. фото «Слабкі місця»).
Салон
Інтер’єр Focus справляє приємне враження, а його оформлення і сьогодні виглядає виразним. Посадка на передніх сидіннях зручна, а зручно влаштується водієві допомагає широкий діапазон регулювань крісла та «бублика» у двох площинах. Водночас є зауваження щодо якості його виконання (див. фото «Слабкі місця»). Крім того, при неакуратному обігу нерідко ламаються напрямні повітропотоку на центральній консолі.
Можна також покритикувати і оглядовість – у всіх модифікаціях при бічних маневрах видимість трохи обмежують винесені далеко до капота передні стійки (зроблено це для підвищення пасивної безпеки), а в седані – ще й похилий заднє скло, через що не видно крайній тильний габарит автомоїбля.
«Галерка» не особливо простора і там найзручніше зможуть розміститися двоє пасажирів, ногам, що сидить посередині, буде заважати масивний центральний тунель кузова. Дивує відсутність і такого звичного девайсу як ручки на стелі, внаслідок чого пасажирам при активній їзді триматися незручно – дверна занадто далеко віднесена назад і незручна в обхваті – широка та плоска.
У зв’язку із зменшенням габаритних розмірів вантажні відсіки більшості модифікацій Focus III також стали меншими, ніж у попередника: у хетчбека похідний обсяг скоротився на 20 л, а максимальний на цілих 92 (365/1150 л), у седана – на 50 л (всього 4 л), а максимальний в універсалі на 10 л (всього 1515 л). Незначну надбавку в 10 л отримав лише похідний обсяг универсала (490 л). При цьому відзначимо, що об’єм багажника хетчбека Focus є середнім у порівнянні з конкурентами.
Підвіска
Конструктивно, підвіска Focus не змінилася – як і раніше, попереду застосовується незалежний McPherson, а ззаду «багатоважіль», що має ефект пасивного підрулювання. Загалом ходова в міру збита та відмінною підходить для активної їзди.
При цьому, важливо відзначити, що конструктори Ford усунули всі слабкі місця, які є у попередника і тепер зауважень до довговічності опорних підшипників і ступичних немає. Нагадаємо, що раніше ці деталі на Focus II могли стати непридатними вже після 40 і 80 тис. км відповідно. Збільшився також термін служби передніх амортизаторів – з 60 до 100 тис. км. Інші розхідники «передка» служать ще довше – кульові та сайлент-блоки здатні «пробігти» близько 150 тис. км. У неоригіналі ці «витратники» змінюються окремо.
Задня багатоважільна підвіска не втратила своєї витривалості – «гумки» важелів здатні пройти під 200 тис. км! За твердженням сервісменів вони стають непридатними не від пробігу, а від віку – в середньому їх вистачає на 3 роки їзди. Фірмові деталі змінюються разом із важелями, але в неоригіналі сайлент-блоки пропонуються окремо.
Залежно від версії рейкове кермо Focus оснащувалося гідравлічним або електричним підсилювачем і до кожного з них у механіків є зауваження. У «гідравліці» відзначені втрати герметичності насосів ГУР, а ось «електрика» грішить підвищеною шумністю роботи при їзді по нерівностях (підстукує). При цьому розхідники кермового служать непогано – найшвидше приходять у непридатність кермові наконечники і то це трапляється в районі 150 тис. км, а ось тяги виходжують ще довше.
А ось до надійності гальмівної системи героя нашого огляду зауважень фахівці не мають. При цьому двигуни і коробки передач Ford Focus 3 такою ж якістю, на жаль, похвалитися не можуть і при виборі автомобіля деякі з них варто обходити десятою стороною!
Двигуни
При купівлі бензинових версій фахівці, що консультували нас, порадили віддавати перевагу старим перевіреним агрегатам – 1,6 л Duratec. Вони зарекомендували себе безпроблемними. Єдина їхня можлива «болячка» – неполадки дросельної заслінки (проявляється нестійкою роботою двигуна). Іноді вдається відновити її працездатність чищенням, і якщо це допомагало – доводилося її міняти.
А ось в агрегатах Ecoboost виявлено більшу кількість характерних проблем. Так, у 3-циліндрових моторах об’ємом 1,0 л може тріснути пластикова трубка, встановлена між розширювальним бачком та турбіною, що загрожує перегріванням двигуна. Також охолодна рідина може підтікати з-під кільця ущільнювача передньої кришки двигуна. Крім цього, 1,0-літрові мотори грішать ще й течією олії. Воно може підтікати з-під переднього сальника коленвала, а також через кришку, що тріснула, головки блоку циліндрів. Цікава техніка цих «движків» – ремінь ГРМ працює в масляній ванні і оригінальна деталь здатна виходити під 200 тис. км. Кожні 60 тис. км. виробник рекомендує змінювати іридієві свічки запалювання. До речі, з двох 1,0-літрових моторів 100-сильний гірше підходить Focus – він відверто слабкуватий. Особливо це відчувається при їзді із завантаженням або увімкненому кондиціонері.
В 4-циліндровому агрегаті 1,6 л Ecoboost застосовується традиційний ремінь ГРМ, який працює насуху без олії і розрахований на 160 тис. км. У цей час бажано замінити і «помпу». У цих двигунах відзначені схожі проблеми з герметичністю масляної системи. До того ж пробігу в 160 тис. км. нерідко втрачає герметичність прокладання кришки ГРМ і передній сальник коленвала.
Найменш поширений мотор Focus – Ecoboost об’ємом 2,0 л, який встановлювався на гарячу версію ST. У ньому для підвищення надійності ГРМ застосовується металевий ланцюг, зауважень до якого спеціалісти не мають. Але загалом «болячок» цього двигуна вистачає. Так, у ньому відзначені виходи з ладу механізму зміни фаз газорозподілу VCT (у редукційному клапані виривало штифт). Виникають також неполадки з електромагнітним клапаном керування турбіною (вона починає некоректно працювати) і самою турбіною (виходить з ладу). При всіх перерахованих вище неполадках спалахує тривожна лампочка «Check engine» і виникає відчутна втрата потужності.
Турбодизельні двигуни набули меншого поширення, ніж «бензинки». З соляркових моторів найчастіше зустрічається агрегат 1,6 л. За твердженням сервісменів конструктори Ford підвищили надійність цього двигуна і він вже не має проблем з недовговічною циліндропоршневою групою, яка на Focus II зношувалась до 100 тис. км, внаслідок чого значно збільшувалася витрата масла і втрачалася тяга.
Характерне слабке місце всіх агрегатів, яким оснащувався герой нашого матеріалу – права гідравлічна подушка двигуна у активних автомобілістів непридатна до 100 тис. км (це проявляється у підвищеній вібрації та появі на ній олії).
Коробки передач
Не менш різноманітний у Focus вибір коробок. Механічних трансмісій дві: 5-ступінчаста «механіка», яка дісталася у спадок від попередника та новий агрегат із 6-ступенями.
За твердженням сервісменів фірмової СТО, «5-ступці» притаманні всі «болячки», які були відзначені ще на попередньому поколінні моделі: текти сальників півосей і штока перемикання передач. Причому, якщо своєчасно не помітити втрату змащення з часом це може призвести до виходу з ладу 5-передачі – через недостатній рівень масла вона страждає в першу чергу. Про те, що вона почала вмирати, повідомить гул під час їзди. Задня передача цього МКП не оснащена синхронізатором, тому нерідко вона включається з характерним хрустом. Це не є несправністю – такою є конструктивна особливість роботи «механіки». До пробігу в 80 тис. км може стати непридатним опорний підшипник правої півосі. При цьому зчеплення з гідроприводом зазвичай служить без проблем.
Але все ж таки найчастіше фахівці критикують роботизовані коробки передач Powershift. Зверніть увагу – вони бувають двох видів: із сухим зчепленням (індекс 250) та мокрим (індекс 450). У першій олія не змінюється, а в другій мастило необхідно міняти разом із фільтром кожні 60 тис. км.
На практиці більш проблемною виявилася так звана суха коробка передач. Власники таких авто часто скаржаться на неприємні ривки і навіть скрегіт при перемиканнях передач, текти олії, знос зчеплення. Як пояснили нам працівники фірмової СТО Ford, подібні неприємності відбуваються з цілого ряду причин. Одна з них – відмова електронно-механічного блоку керування перемиканням передач (ТММ). Знаючи про його невисоку надійність, виробник навіть продовжив гарантію на цей вузол до 5 років, протягом якого він безкоштовно його змінює. Ще одне слабке місце цієї КП – стають непридатними вилки вижимних підшипників, через що перестають включатися передачі. Також у «сухій» коробці після пробігу в 100 тис. км може вийти з ладу блок зчеплення.
Резюме «АЦ»
Як завжди, уживаний Ford Focus приваблює покупців своєю більш прийнятною ринковою вартістю, порівняно з багатьма конкурентами. Подобається покупцям і його виразний дизайн, причому як зовнішності, так і інтер’єру, а також оптимальний вибір модифікацій, завдяки чому не варто вибрати найкращу для себе версію. При цьому цілком справедливої критики заслуговує не дуже висока якість виконання і кілька слабких місць у ходовій. Втім, це не особливо критично і багато хто заплющує на це очі, вибираючи саме Ford Focus.
Підсумки «АЦ»
Кузов та салон
+ Велика пропозиція на вторинному ринку. Виразний дизайн інтер’єру та інтер’єру. Пластикові накладки на порогах підвищують практичність та захищають від піскоструминки з коліс. Більше зручне відкриття капота, ніж у попередника.
– Нерівномірні зазори між кузовними деталями. Сколюється фарба на задніх крилах у місці стику з бампером, що в результаті призводить до корозії. Проривається матер’яний шар дефлектора системи вентиляції салону (седанів). Протирається фарба зі шкіряної обшивки керма та кожуха важеля МКП, облазить нікельоване покриття з обрамлення «бублика», важеля КП та ручника. Непросторова гальорка. Можуть поламатися напрямні потік повітря на центральній консолі. Огляд трохи обмежують винесені передні стійки і похиле заднє скло. Обсяги багажників зменшились порівняно з попередником.
Ходове та рульове
+ У міру збита підвіска відмінно пристосована до активної їзди. Високий ресурс розхідників кермового та більшості деталей ходової. Безпроблемні гальма.
– На нерівностях задню пасивно підрулюючу підвіску часто переставляє. Передні амортизатори можуть стати непридатними до 100 тис. км. Потік насосів ГУР. Підвищена шумність роботи кермового з електропідсилювачем.
Двигуни
Атмосферні бензинові мотори 1,6 л зарекомендували себе безпроблемними, а також вони відмінно працюють на газу. Непогана надійність турбодизельних агрегатів.
– Гідравлічна подушка двигуна при активній їзді довго не служить (усі мотори). Течі рідини, що охолоджує, провокують тріснула пластикова трубка системи і негерметична передня кришка двигуна (1,0 л Ecoboost). Течити масла з-під переднього сальника колінвала і кришки, що тріснула, головки блоку циліндрів (Ecoboost: 1,0 л і 1,6 л). Вихід з ладу механізму зміни фаз газорозподілу, неполадки електромагнітного клапана управління турбіною, відмова турбіни (2,0 л Ecoboost). Проблеми дросельної заслінки (1,6 л Duratec).
Трансмісія
+ Безпроблемна 6-ступінчаста механічна коробка передач.
– текти сальників півосей та штока перемикання передач, частий хрускіт при включенні задньої передачі, невисока довговічність опорного підшипника правої півосі (5-ст МКП). Проблемні роботизовані КП Powershift, з яких найменш надійною виявився агрегат із сухим зчепленням (індекс 250).
Слабкі місця Ford Focus 3
Слабке місце інтер’єру седанів – у задній полиці проривається матер’яний шар дефлектора системи вентиляції салону.
Технічні характеристики Ford Focus | |
Загальні дані | |
Тип кузову | хетчбек, седан, універсал |
Дверей/місць | 5/5, 4/5 та 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4360/1825/1485, 4535/1825/1485, 4555/1825/1505 |
База, мм | 2650 |
Маса споряджена/повна, кг | 1195/1825, 1225/1860, 1235/1870 |
Об’єм багажника, л | 365/1150, 475/н.д., 490/1515 |
Об’єм бака, л | 55 |
Двигуни | |
Бензинові 3-циліндр.: 1,0 л 12V Turbo (100 к. с.), 1,0 л 12V Turbo (125 к. с.), | |
4-циліндрові: 1,6 л 16 V (105 к. с.), 1,6 л 16 V (125 к. с.), 1,6 л 16 V Turbo (150 к. с.), 2,0 л 16 V Turbo (250 к. с.) | |
Дизельні 4-циліндр.: 1,6 Turbo (95 к. с.), 1,5/1,6 Turbo (105 к. с.), 2,0 Turbo (150 к. с.) | |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5- або 6-ст. механ. або 6-ст. робот. |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незал./ незал. |
Шини | 205/55 R16, 215/55 R16, 215/50 R17, 205/55 R16, 225/45 R17, 235/40 R18 |