Варіатор, автомат і робот: плюси і мінуси різних типів АКПП
У наші дні різноманітність КПП широка, як ніколи. Альтернативою механіці крім традиційної АКПП з гідротрансформатором є варіатор, роботи з одним або двома зчепленнями.
У народі нерідко всі ці коробки називають «автоматами» і не всі розуміють різницю між ними. Хоча у кожного типу КПП – свої особливості і алгоритм роботи. Не будемо вдаватися в технічні подробиці, а розглянемо тільки плюси та мінуси різних коробок.
Автоматична (гідромеханічна КПП)
Плюси:
– надійна перевірена конструкція;
– можливість «перетравити» великий крутильний момент двигуна;
– плавність роботи.
Мінуси:
– підвищена витрата пального (порівняно з роботом або варіатором);
Робот з одним зчепленням
Плюси:
– простота конструкції, а тому доволі висока надійність і ремонтопридатність;
Мінуси:
– поштовхи під час перемикань;
– повільні реакції;
– авто відкочується назад під час старту на схилі.
Робот із двома зчепленнями
Плюси:
– швидкі перемикання передач і, відповідно, краща динаміка авто;
– економічність.
Мінуси:
– слабка надійність «сухих» зчеплень і блоків керування;
– обмеження за крутильним моментом двигуна;
– дорожнеча.
Варіатор
Плюси:
– плавна робота без переключення передач;
– проста конструкція і менша вартість, ніж у класичної АКПП.
– економічність.
Мінуси:
– малий (близько 150 тис. км) ресурс ременя в клиноремінному варіаторі;
– обмеження за крутильним моментом двигуна.