Чому європейцю вигідніше продати старе авто українцю, ніж здати його на брухт
Нерозмитнені автомобілі на іноземній реєстрації приваблюють українців своєю дешевизною, хоча їх експлуатація і може мати не найкращі наслідки для наших співгромадян. Але цей бізнес вигідний і європейцям, адже дає змогу отримати гроші за авто, якого так чи інакше необхідно позбутися.
Уживані авто до 2010 року в ЄС дешеві через низький попит на них. Вони не відповідають сучасним екологічним нормам, а тому обкладені великими податками і утримувати їх невигідно.
Як відомо, для уживаних автомобілів в Євросоюзі передбачена утилізація. Під час купівлі авто громадяни країн ЄС платять утилізаційний збір, який у різних країнах становить 45-200 євро. За умови передання машини на розбирання ця сума повертається.
Таку саму систему спробували впровадити у 2013 році і в Україні, але у нас утилізаційний збір викликав справедливе обурення, адже його сума становила 550 євро, тобто в кілька разів вище, ніж у ЄС. Не дивно, що через рік його скасували.
А в Європі ця схема дуже розвинена. Загалом там налічується понад 300 шредерних підприємств. До речі, близько 95% вузлів автомобіля продають на вторинну переробку, тому бізнес прибутковий.
Раніше в тій же Німеччині під час утилізації власнику навіть платили 2500 євро, однак кілька років тому від подібної практики відмовилися. Тому сьогодні автомобілістам з ЄС вигідніше продати автомобіль нехай навіть за кілька сотень євро, ніж здати його в утилізацію і отримати набагато меншу суму.
Тим паче, слід враховувати ще один нюанс. В окремих європейських країнах є ще й штрафи за кинуті старі автомобілі. У Франції за залишену машину власник заплатить штраф в розмірі 75 тис. Євро.