Peugeot 3008: чим здивує бездоріжжя передньопривідний кросовер
Завдяки своєму яскравому неординарному дизайну Peugeot 3008 буквально притягує погляди оточуючих, причому не тільки автомобілістів, а й звичайних перехожих.
Своїми м’язистими формами ця модель щонайкраще відображає ідею фірмової емблеми – вона справді нагадує лева – сильного, потужного, справжнього короля звірів. Нещодавно вона з’явилася на українському ринку і досі під час своєї появи опиняється в центрі уваги, що не може не радувати всіх вітчизняних власників нового «три тисячі восьмого»!
Так, перше покоління цієї моделі, хоча і було оригінальним, але нинішня генерація зовсім інша і не тільки за дизайном. Маркетологи компанії позиціонують її вже не як компаквен, а як кросовер і нова концепція моделі увиразнюється збільшеним до цілком солідних 220 мм кліренсом (відзначимо, що таким здатні похвалитися далеко не всі повнорозмірні позашляховики), захисним пластиковим обвісом по периметру кузова і фальшзахистом переднього бампера.
Панель приладів «космічна», хоча дуже функціональна. Фірмова концепція керування автомобілем i-Cockpit з невеликим за розмірами кермом і панеллю приладів над ним прижилася не тільки на легкових моделях, а й впроваджена на кросовері. Вона дає змогу повною мірою відчути насолоду від керування автомобілем, а також точно маневрувати на бездоріжжі. Панорамний дах робить салон не тільки світлішим, а й неначе ще більш наповненим повітрям.
Хоча, хоч як дивно, незважаючи на приналежність до С-класу SUV, Peugeot 3008 – моноприводний автомобіль. Буквально місяць тому з’явилася інформація про те, що повнопривідна версія таки буде. Про це повідомив директор із виробництва Peugeot Лоран Бланше. Причому, здивувало те, що вона буде доступна тільки для найпотужнішої зарядженої версії 3008 R, причому вона до того ж буде гібридною – 1,6-літровий бензиновий мотор, як і нині, буде приводити в рух колеса передньої осі, а ось задні крутитиме електромотор. Тобто, судячи з усього, повний привід на «три тисячі восьмий» встановлюють не для підкріплення його позашляхових можливостей, а для поліпшення ходових якостей його найпотужнішої модифікації. За словами Лорана Бланше, сумарна потужність силової установки становитиме близько 300 к.с. і вона прискорюватиме автомобіль до першої «сотні» за цілком гідні 6 с!
На всі випадки життя!
А от у всіх наявних версій кросовера, зі складними дорожніми умовами допомагають боротися лаври переможця Дакара-2017 його ралійного родича – Peugeot 3008DKR і система Advanced Grip Control, відома по молодшому братові – Peugeot 2008. Але зауважимо – у нашого героя вона більш досконала – про що, власне, і свідчить її назва (advanced – з анг. мови “передовий”). Основна її відмінність – її доповнено ще однією системою – автоматичного контролю стійкості на спуску (Hill Descent Control Assist (HADC). Якщо сказати зрозуміліше – остання дає змогу автомобілю рухатися крутими схилами з дуже низькою швидкістю 3 км/год), забезпечуючи при цьому максимальний контроль над автомобілем і безпеку. Активувати гірського помічника можна за допомогою відповідної кнопки біля важеля КП.
До речі, тут же розміщено і регулятор режимів основної системи Advanced Grip Control. Він виконаний у вигляді зручної круглої «крутилки» і пропонує 5 різних варіантів вибору параметрів роботи двигуна і трансмісії для найкращої оптимізації зчеплення з дорогою.
На сухому асфальтовому шосе виробник рекомендує їздити в режимі «Стандарт». При цьому система припускає мінімальне прослизання провідних коліс.
Друге налаштування – «Сніг» рекомендоване для подолання глибокого снігу або для підйому на гірку взимку. При цьому система адаптує прослизання тягових коліс, незалежно одне від одного, відповідно до рівня зчеплення кожного з них з дорогою для максимально можливої їзди. При перевищенні швидкості понад 50 км/год система автоматично перемикається в режим «Стандарт».
Третій режим – «Бруд». Як вже зрозуміло – він призначений для подолання розкислих ґрунтових ділянок доріг. При цьому, як запевняє виробник, система допускає швидке прослизання коліс з поганим рівнем зчеплення для максимального самоочищення протектора від бруду і поліпшення зчеплення з дорожнім покриттям. Водночас система віддаватиме максимум крутильного моменту на колесо з кращим ступенем зчеплення. Французи стверджують, що цей режим за своєю роботою схожий з диференціалом підвищеного тертя, LSD. Під час руху більше за 80 км/год він автоматично переходить у стандартний режим.
Четверте положення регулятора – «Пісок». Він заточений для їзди сипучими грунтами. В такому режимі система надає можливість для одночасного прослизання двох коліс на високих обертах для того, щоб уникнути попадання кроссвера в піщану пастку. Деактивується при русі понад 110 км/год.
Останній п’ятий варіант роботи системи – «ESP Off» (вмикання системи стабілізації руху і Grip Control). В цьому випадку водій отримує повний контроль над автомобілем. Перехід у стандартне налаштування здійснюється, як і в усіх попередніх випадках, автоматично і відбувається це на швидкості в 50 км/год.
Не губи голови!
Розібравшись у теорії з системою, що поліпшує позашляхові можливості Peugeot 3008, ми вирушили випробовувати їх у справжніх бойових умовах – за межами твердих шосейних доріг.
Насамперед хочемо відзначити прекрасний дизельний двигун 2,0 л Hdi, яким оснащений наш тестовий автомобіль. Він видає потужність в 150 конячок і вражаючий крутильний момент в 370 Нм, а передає його на колеса новий 6-ступінчастий «автомат». Такий тандем забезпечує автомобілю цілком гідне прискорення 9,6 с до «сотні», причому передачі перемикаються дуже швидко і плавно, створюючи відчуття потужної безперервної тяги.
Хороша і підвіска «три тисячі восьмого» – вона відрізняється високою енергоємністю. Причому, це стосується як їзди нашими далеко не рівними шосейними дорогами, так і руху розбитими путівцями. «Ходова» класно відпрацьовує і дрібні, і великі нерівності, не завдаючи серйозного дискомфорту тому, хто сидить всередині.
Під час нашого тест-драйву на вулиці була сонячна суха погода, тому реально перевірити деякі режими нам, на жаль, не вдалося. Випробували лише положення «Стандарт», «Пісок», «ESP Off» і систему спуску з гори HADC. Якщо пояснити просто, то всі варіанти режимів Advanced Grip Control грунтуються на зміні роботи систем управління тягою двигуна і стабілізації руху: де потрібно система дає змогу водієві більше «газувати», щоб легше пройти складну ділянку, або навпаки – долати її «в натяг», або ж – пригальмовує колесо, яке буксує, імітуючи роботу міжколісного диференціала тощо.
Робота режиму «Пісок» нам не дуже сподобалася – сипкі грунти Peugeot 3008 набагато впевненіше проходив у режимі «ESP Off», тобто повним ходом з контрольованим водієм положенням педалі акселератора.
А от гірський помічник прекрасно може впоратися з покладеними на нього завданнями і справді допомагає дуже повільно івпевнено спускатися з доволі крутих косогоров. Упевнені, що вельми корисним HADC буде під час з’їзду зі слизьких від снігу або бруду гірок.
Загалом зазначимо – пам’ятайте Peugeot 3008 класичний «паркетник». Завдяки налагодженим ходовим якостям він дарує насолоду від активної їзди і слухняної керованості, а його підвіска маскує чимало вибоїн наших доріг. Цей кросовер дає змогу впевнено штурмувати міські бордюри і польові дороги, невеликі ділянки засніженої або розкислої дороги. Але захоплюватися офф-роудом не варто – адже повного приводу в «три тисячі восьмому» немає, а передок зможе вивести автомобіль не з усіх дорожніх пасток.
Резюме “Автоцентру”
+ Завдяки великому кліренсу, пластиковому обвісу і системі Grip Control на 3008 можна з’їжджати з твердої дороги, а також впевнено почуватися в складних погодних умовах.
– Через відсутність повного привода повністю покладатися на електроніку під час проїзду бездоріжжя не варто.
Peugeot 3008 | |
Тип кузова | кросовер |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4447/1841/1620 |
База, мм | 2675 |
Кліренс, мм | 219 |
Маса споряджена/ повна, кг | 1500/2050 |
Об’єм багажника, л | 520/1482 |
Об’єм бака, л | 53 |
Тип | дизель. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R 4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1997 |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 110(150)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 370/2000 |
Тип привода | передній. |
КП | 6-ст. АКП. |
Максимальна швидкість, км/год | 207 |
Розгін 0-100 км/год, с | 9,6 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 4,4-5,5 |
Мін. варт., грн | 700 000 |
Варт. тест. авто, грн | 983 980 |