Тест Ravon R4: великий, дешевий і з автоматом
Цей забавний діалог переслідував мене протягом тижня:
– Китаєць чи кореєць?
– Узбек!
Звісно, можна було б додати: «Узбек, але загалом він родом із Бразилії, хоча його витоки – в США». Думаю, така відповідь лише зробила би ситуацію більш комічною. Втім, з Chevrolet це – вічна історія… Колись у Штатах виробляли автомобільчик Chevrolet Cobalt. З 2011 року його випуск припинився, зате в Буенос-Айресі з’явився Сobalt другого покоління. Він стартував у Бразилії і мав там великий успіх, а потім став популярним і в інших країнах, зокрема – в Узбекистані.
На його основі тут створили Ravon R4 – на заводі, раніше відомому, як СП Uz Daewoo (Узбекистан і Південна Корея). Але тепер це GM Uzbekistan, де 75% належать узбецькому виробнику, а 25% – GM. А зовсім недавно R4 з’явився і на українському ринку.
Запитання до знавців
Зовні Ravon R4, що не дивно, дуже схожий на Сobalt. А оскільки другому вже виповнилося шість, перед нами – просто раритет. Автомобільний дизайн сьогодні змінюється дуже швидко. В нього своя лише решітка радіатора, і на ній – великий новий логотип Ravon. Я спершу вирішив, що це Сатурн, але ні: коло і крило в ньому, очевидно, символізують «легкий шлях» (це один з варіантів перекладу слова ravon з узбецької). Не варто звинувачувати R4 в недотриманні канонів краси: він просто дещо несучасний, сьогодні такі пропорції вже не виглядають гармонійно. Втім, власники Renault Logan можуть зі мною не погодитися. R4 запропоновано лише в одному кузові – седан. І якщо вам здається, що його корма виглядає важкувато, то варто визначитися: вам потрібна естетика чи практичність?
Об’єм багажника тут – увага! – 543 л. Хоча доведеться одразу визначитися не лише з цією дилемою. Ravon R4-автомобіль у багатьох аспектах компромісний. Ми маємо справу з авто, стартова ціна якого – 242 000 грн (менш ніж 9000 дол.)! І коли кажуть, що в ньому низькоякісний пластик, хочеться парирувати: а хіба можлива дороге оздоблення в дешевому автомобілі?
Салон Ravon R4
Справді, пластик має скромний вигляд. І спершу в салоні стояв стійкий запах. Не такий їдкий, як у бюджетних китайських машинах, але так званий запах нового автомобіля тут був явно синтетичним. Якщо вас збентежить цей факт під час знайомства з транспортним засобом в автосалоні, можете сміливо відкинути всі сумніви: вже через тиждень-другий експлуатації запах зникне. А ось на що точно варто звернути найпильнішу увагу – це на ергономіку місця водія. Крісла в R4 встановлено вище, ніж зазвичай, причому подушка сидіння регулюється таким чином, що у разі зміни висоти змінюється і кут її нахилу. Тож у крайню нижню точку опустити сидіння мені так і не вдалося – незручно. А за вищого рівня посадка просто «джиперська». Але салон – не як у джипа, тож для мене була незвичною надто низька лінія стелі над лобовим склом. Хоча від до стелі місця вистачає.
До того ж на перехрестях доводиться постійно визирати «з-під козирка»: що там на світлофорі? Спинка наче й не коротка, але верхній валик теж розташований низько. Кермо регулюється лише за висотою, але в умовах такої посадки зміна вильоту вже неважлива. Тож мій зріст 180 см – це гранична межа. За тиждень тесту мені все-таки вдалося звикнути до таких умов, хоча з деякими незручностями я так і не змирився. Але є відчуття, що тут буде комфортно лише водіям із зростом близько 170 см. До речі, через таку архітектуру ззаду місця вдосталь. Перед моїми колінами є ще 10-15 см до спинки переднього сидіння. В решті деталей салон – такий самий, як у Cobalt.
«Начинка» авто загалом сподобалася: панель приладів – з електронним спідометром і аналоговим тахометром, борткомп’ютер – з управлінням з лівого підкермового перемикача, магнітола – зі слотом для СD (їх хтось ще слухає?). Але є і роз’єм USB, і AUX. Звук, до речі, для такого класу непоганий. У нашій версії є кондиціонер. Але на тесті був, фактично, топовий R4, ціна якого вже не 9, а 10 тис. дол. У базі кондиціонера немає. Як немає і… ви не повірите – подушки безпеки для пасажира. І це дещо дивно для сучасного автомобіля.
Адже Сobalt і, відповідно, Ravon R4 з погляду пасивної безпеки зовсім непоганий. Кажуть, базова версія розрахована на таксистів і служби доставки. Ну, припустімо, таксисти часто вже не пристібаються і вважають подушку зайвою опцією. Але їхні пасажири? Загалом, базова версія – це для найвідчайдушніших. А в нашій є не лише кондиціонер, а й підігрів передніх крісел, що не може не тішити.
Вибір є
Мотор у Ravon R4 лише один – бензиновий об’ємом 1,5 л і потужністю 106 к.с. Цей факт одразу заносимо в розділ «Переваги». Адже конкуренти в боротьбі за мінімізацію об’ємів пропонують, як правило, 80-90 к.с., а якщо потужність перевалює за 100 к.с. – на такі машини вже зовсім інший порядок цін. Мотор, звісно, не ультрасучасний, але зате він перевірений часом і відповідає всім нашим вимогам (стандарт Євро-5). Коробок передбачено дві – п’ятиступінчаста механіка і шестиступінчастий автомат. У нас машина з АКП.
Мінімальна вартість R4 з автоматом – 263 600. Різниця невелика, але в цьому сегменті для споживача важлива кожна копійка. Плюс витрата палива у машини з МКП за паспортом 6,2, а у R4 з автоматом – 6,7 (одразу зазначу, що в тестовому режимі в мене вийшло близько 8 л/100 км). Тобто до «Недоліків» одразу ж потрапляє переплата під час купівлі й у щоденній експлуатації внаслідок більшої витрати палива. У розділі «Переваги» – вільні руки, що цінується в сегменті «середній +» і вище, а в бюджетному це вже не так важливо. Отже, великим попитом будуть користуватися механічні R4, навіть попри відсутність шостої передачі.
Розгін і витрата пального
У нашому варіанті пара «мотор – АКП» працює доволі злагоджено. Машині подобається лагідне поводження, натомість вона нервово реагує на грубість. За акуратного натискання на педаль газу передачі перемикаються майже непомітно. Мотор працює в діапазоні 2-3 тис. об/хв, не гарчить і не зловживає паливом. Та якщо ви хочете рвонути з місця, різко обійти когось – це теж можливо, але стрілка тахометра одразу стрибає на 5-6 тис., мотор вибухає оглушливим ревом, а перемикання стають смиканими. При цьому Ravon R4 розганяється не дуже швидко: до сотні – за 12,6 с (у машини з МКП – 11,7). Тобто запас потужності є, але вище 4000 об/хв мотор крутити немає сенсу. За плавного розгону машина доволі жвава та комфортна. До речі, навіть у такому режимі зі світлофора попереду основного потоку можна легко чкурнути на повну. Тому й витрати пального в мене становили 8 л – зізнаюся: зловживав, адже хотілося досконало вивчити всі можливості авто. Та й заправляти R4 можна навіть 92-м бензином, ось тут вдається трохи заощадити. Порівняно з конкурентами це – своєрідна перевага. Якщо всі переходять здебільшого на малокубатурні мотори, вимогливі до якості пального, то Ravon без побоювань експлуатують у регіонах, де якість пального низька. АКП має ручний режим перемикання передач, зліва на важелі є кнопки «вгору-вниз». Але навряд чи вам вдасться розігнатися швидше або заощадити пальне в ручному режимі. Це може знадобитися в особливих умовах – на довгих спусках, під час буксирування, можливо, взимку на слизькій дорозі.
Підвіска
Ravon R4 складено на платформі GM Gamma II – тій самій, що стала основою для Сhevrolet Aveo, Opel Mokka і Karl. Спереду у Ravon R4 – класичний Макферсон, ззаду – торсіонна балка. І якщо раніше я говорив про компроміс, то тепер мушу констатувати: підвіска тут чудова для наших доріг. Доволі жорстка, щоб машину не заносило на трасі і в поворотах, але й комфортна, здатна безболісно відпрацювати найбільші перешкоди сучасного українського міста – трамвайні рейки, ями, люки, стики та інше.
Я навіть розслабився і перестав контролювати наявність пробоїн і нерівностей на дорогах. Ну, не помітив яму – нічого страшного, пробити підвіску мені все одно жодного разу не довелося. До того ж RavonR4 непогано тримає трасу, за паспортом максимальна швидкість становить 170 км/год. Я пробував розігнатися до 160 км/год – і нічого, не страшно. Переставки на такій швидкості робити не варто, але перестроювання в межах розумного на 100-120 км/год – цілком адекватні. Кліренс для наших широт звичний – 160 мм, тож застрибнути на бровку можна без проблем.
Ціна в Україні
RavonR4 – вельми цікавий гравець у сегменті бюджетних автомобілів. Навіть седан ZAZ Vida з мотором в 1,5 л, меншою потужністю (84 к.с.) і п’ятиступінчастою механікою обійдеться дорожче-262 тис. грн, а базовий Renault Logan c 75-сильним мотором і МКП-5 – 302 500 грн. Більш-менш близький за ціною Great Wall C30, він стартує з 264 600 грн, і тут уже є кондиціонер, всі електросклопідйомники, литі диски та інші опції. Але тут постає запитання: китаєць із сумнівною репутацією або нехай і не найсучасніший, зібраний в Узбекистані, але конструктивно – Chevrolet? Я поставив би на другий варіант… якби бкв нижчим на сантиметрів десять.
Резюме
+ Естетично Ravon R4 застарів років шість назад – до моменту появи в Бразилії в ролі автомобіля Cobalt. Ну і що? 242 тис… Хоча ні (залишимо у спокої зовсім порожню базову версію) – за 262 тис. грн ви отримуєте машину, яка їздить дуже навіть непогано і, враховуючи родовід, не має докучати частими поломками. Renault Logan, звісно, більш переконливий. До того ж, вам не будуть дошкуляти безглуздими запитаннями. Але 90-сильний француз обійдеться на 60 тис. дорожче! А це, погодьтеся, аргумент.
– Перед купівлею треба обов’язково «приміряти» R4 – салон за компонуванням підійде далеко не всім. Витрата 8 л/100 км навіть при активному стилі водіння – це занадто дорого для малолітражки.
Ravon R4 | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4479/1735/1540 | |
База, мм | 2620 | |
Кліренс, мм | 160 | |
Маса спорядж./повн., кг | 1172/1620 | 1243/1620 |
Об’єм багажника, л | 543 | |
Об’єм бака, л | 47 | |
Тип | бенз. | |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см. куб. | 1485
| |
Потужність, кВт (л.с.)/ об/хв | 78 (106)/5800 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 134/4000 | |
Тип привода | передній | |
КПП | 5-ст. мех. | 6-ст. автомат. |
Максимальна швидкість, км/год | 169 | 170 |
Розгін 0100 км/год, с | 11,7 | 12,36 |
Сер. витрата, л/100 км | 6,2 | 6,7 |