Тест Skoda Kodiaq українського складання на українських дорогах
Відтепер Skoda Kodiaq – не тільки найбільший легковий автомобіль Skoda. Він помітно перевершує за розмірами обох своїх родичів по концерну і спільній платформі MQB – новий Volkswagen Tiguan і перший кросовер SEAT Ateca.
Розміри Шкода Кодіак
Kodiaq більше Ateca на 334 мм у довжину і на 161 мм – за колісною базою, а Tiguan на 211 мм і 111 мм – за відповідними параметрами. Не дивно, що Skoda Kodiaq – єдиний із трійці, хто пропонується ще і в 7-місному виконанні.
Але в зовнішності та інтер’єрі побачити спорідненість цих моделей легко. Особливо між іспанцем і чехом. У цих машин схожі виштамповки, багато гострих кутів і граней, широкі капоти, що накривають всю передню частину, і ніби завислі в повітрі завужені задні ліхтарі.
При цьому Kodiaq має самобутній вигляд і дуже самовпевнений завдяки цікавому дизайну протитуманок і загальному архітектурному ансамблю – зубастої решітки радіатора і фар головного світла. Цим вона навіть нагадує якісь імениті позашляховики. Увиразнити відповідний антураж моделі може пластиковий обвіс у версії Scout.
І хоча перший середньорозмірний кросовер чеської марки має не такий переконливий вигляд, йому чудово підходить ім’я найбільшого ведмедя в світі – Кадьяк.
Skoda Kodiaq в Україні і для України
На відміну від клишоногих, яких можна зустріти хіба що біля південного узбережжя Аляски, середовище проживання кросовера набагато ширше. І Європа має прийтися йому якраз впору. А для нас цей виведений в Чехії вид взагалі можна вважати рідним, оскільки на підприємстві «Єврокар» в Соломоновому складають машини для українського ринку. А вперше провели тест-драйв Skoda Kodiaq в Іспанії.
І ось тепер в Україні в нашому розпорядженні Кодіак вартістю 44 425 доларів у виконанні Style (крутіше тільки L&K), та ще з цілим пакетом додаткових опцій. Проте першими впадають в око галогенні фари Skoda Kodiaq.
В оптиці машини не передбачено функції освітлення поворотів, але вона вміє самостійно перемикатися між ближнім та дальнім світлом. Хоча повністю світлодіодні фари світять і виглядають крутіше.
Для Skoda Kodiaq доступні функції автоматичного паркування заднім ходом з причепом, бездротова зарядка смартфона, система кругового огляду AreaView, камера заднього виду, підігрів заднього дивана, панорамний дах і багато інших опцій.
Дивно, що наша машина в більш дорогому (порівняно з Ambition) виконанні Style, та ще з пакетом додаткового обладнання не оснащена підігрівом другого ряду і камерою заднього виду.
Зате вона має тризонний клімат-контроль, підігрів передніх крісел і керма, автономний обігрівач, електричний привід кришки багажника з безконтактним керуванням, навігаційну систему і ще силу-силенну переваг.
Система утримання в смузі для нашої країни не дуже актуальна, тому про її відсутність я не пошкодував жодного разу. Зате адаптивний круїз-контроль дуже чітко витримує дистанцію до попереднього авто.
Система попередження про ризик зіткнення налаштована панічно, спрацьовуючи часом у безпечних ситуаціях. Але про перешкоди тестований Kodiaq дохідливо попереджає за допомогою оптичних парктроніків.
А відсутність на нашій машині камер частково компенсує система напівавтоматичного паркування, яка не тільки заводить автомобіль на паркувальне місце, а й виводить його зі стоянки.
Комфорт
Кросовер Шкода пропонує також понад 40 рішень Simply Clever. За цим показником він на 17 позицій переграє навіть флагманський Superb. Найпомітніша з них – прогумовані планки, що вискакують під час відчинення дверцят і оберігають крайки від пошкоджень.
До послуг задніх пасажирів столики з висувними підстаканниками. А якщо замовити шторки від сонця, то залишається відкинути спинку, і з комфортом подрімати під мірне погойдування авто на нерівностях.
Адже тепер не Superb, а Kodiaq – найбільш місткий і зручний автомобіль компанії. Задній ряд легко частинами посовувати в доволі широкому діапазоні – на 180 мм.
Пакет Simply Clever охоплює безліч зручних і практичних пристосувань: парасольки в передніх дверцятах, виносний органайзер у центральній ніші, в багажнику – двосторонній килимок, різні гачки і такелажні петлі, набір перегородок і сіток для страховки та фіксації вантажу.
І навіть повністю посунувшись уперед, я бачу, що залишається достатньо місця між колінами та спинкою відрегульованого під мене переднього крісла. При цьому багажник отримує ще додаткові літри для вантажу.
От тільки не зовсім зручно, що невеликі речі в цьому разі можуть легко провалитися під диван. Адже не передбачено жодних відкидних панелей, які у деяких авто інших марок забезпечують суцільну рівну підлогу.
Об’єм багажника Skoda Kodiaq
І під час складання заднього ряду тут утворюється сходинка, оскільки наша машина 5-місна. Тому її відсік глибший і за рахунок цього більший на 60 л. У 7-місному виконанні третій ряд у складеному стані забезпечує більш високий рівень підлоги у відсіку врівень зі складеними спинками другого ряду.
Але користуватися багажником зручно в будь-якому разі завдяки двосторонньому килимку, різним гачкам і такелажним петелям, набору перегородок, сіток для страховки і фіксації вантажу.
А якщо плануєте перевозити вантаж до 2,8 м завдовжки, то треба замовити спинку переднього пасажирського крісла, яку можна складати. Спинки другого ряду складаються у зручній пропорції 40:20:40, і тоді отримуємо гігантський відсік об’ємом понад 2 куб. м.
Інтер’єр Skoda Kodiaq
Салон Skoda Kodiaq – сама суворість і функціональність. Пластик верхньої частини приладової панелі м’який, під широкою глянсовою панеллю (в стилі під чорне дерево) перед переднім пасажиром є додатковий бардачок. А в центрі торпедо – чорний глянець сенсорного екрану з віртуальними кнопками.
Тому ніякого звикання не потрібно, все зрозуміло. Знайомий і блок перемикачів на похилій панелі. Особливо зручно користуватися нижнім рядом клавіш. І перемикач вибору режиму руху Driving Mode Select я розташував би на ній. Адже намацувати його за важелем коробки передач на ходу не дуже зручно.
З іншого боку, нею власник не так часто користуватиметься. Він просто вибере режим. Це я постійно експлуатую то один, то інший. Але швидко розумію, що так само, як в Атеці і Тігуані, різниця у налаштуваннях найпомітніша в роботі силового агрегата.
І робить це доволі впевнено і плавно. А те, що без запалу, – так в цій машині я і сам мимоволі змінив стиль їзди на плавний і неспішний. Хоча підбадьорити мотор можна на будь-яких налаштуваннях, просто переключивши коробку в режим Sport.
Навіть на високій швидкості в машині дуже тихо. У звичайному і екорежимах реакції двигуна на педаль газу спокійні та розмірені. І навіть на різкі команди Kodiaq відгукується з розстановкою. Загалом, поводиться як респектабельний позашляховик. І з цього стану його не виводять навіть спортивні налаштування.
У ньому трансмісія одразу починає тримати оберти двигуна близькими до 2 тис., і в салоні вже чути басовите гудіння мотора. Але й відгуки його стають швидшими, хоча Kodiaq продовжує зберігати статечну поведінку.
Все ж електроніка керування двигуном постійно пам’ятає про екологічні норми Евро-6 і ставить економію пального і турботу про екологію вище за спортивні амбіції водія.
І реальна витрата пального під час тест-драйву виявився трохи вищою за заявлену. Маршрутний комп’ютер малював нам цифри від 7,8 до 8,0 л на 100 км, що цілком відповідає нашим найоптимістичнішим очікуванням від такої великої машини.
Кермо на будь-яких налаштуваннях залишається легким. И нехай навіть у спортивному режимі авто поводиться не надто жваво, та й у реакціях не з’являється помітної гостроти, але керувати машиною легко.
Звивистою дорогою Skoda Kodiaq їде точно і надійно, впевнено долаючи плавні віражі. А зі збільшенням швидкості кермо наливається приємним зусиллям незалежно від обраного режиму.
Схоже поводяться і співплатформені SEAT Ateca із Volkswagen Tiguan. Але, на відміну від них, саме Skoda Kodiaq личить така респектабельна поведінка. Адже у цього авто набагато більша база і довжина.
Підігрів керма можна увімкнути окремо – через додаткову сторінку меню клімат-контролю або разом з водійським кріслом – загальною кнопкою. В цьому разі можна завчасно налаштувати інтенсивність обігріву.
Щоправда, через це за умови різкої роботи кермом задня частина сильніше завалюється із боку в бік. На високій швидкості часом доходить до того, що система стабілізації прихоплює колеса, запобігаючи заносу.
Робить вона це чітко, але я впевнений, що задні пасажири таких тонкощів не оцінять. Адже вони сидять, немов у лімузині, плавно погойдуючись на нерівній дорозі. І все ж підвіска залишає подвійне відчуття.
Невеличкі нерівності відчуваються більш гостро. І коли повільно їдеш нерівною мощеною камінням бруківкою або горбочками, то машину помітно трусить. Тож, стосовно цієї машини найбільш влучним висловом є: «Більша швидкість – менше ям».
Ними, як і вибоїнами або тріщинами, машина йде комфортно. Та й більші нерівності підвіска ковтає добре. Хоча деколи чути, як вона працює, а колеса неголосно відстукує дефекти, але поштовхи й удари майже не відчутні особливо зі збільшенням швидкості.
При цьому, водій навіть не в курсі, як повний привід Skoda Kodiaq розподіляє крутильний момент осями. У штатній ситуації більша частина тяги залишається на передку. Але блок керування самостійно змінює цю пропорцію для забезпечення впевненого руху в різних умовах.
Скільки коштує Шкода Кодіак
Новий кросовер дає змогу їхати швидко й одночасно солідно, але головна його особливість – зручність. Рівень оснащення і технічного озброєння Skoda Kodiaq аналогічний побратимам по концерну.
Але якщо розглядати машину із таким, як на тесті силовим агрегатом – 2-літровим 150-сильним турбодизелем, 7-швидкісним роботом DSG та повним приводом, то її вартість виявляється найнижчою, оскільки придбати Skoda Kodiaq в Україні в комплектації Ambition можна за 879 269 грн, ціна Kodiaq Style – від 914 756 грн, а “позашляхова” версія Kodiaq Scout обійдеться щонайменше в 995 940 грн.
А далі все залежить від замовлених опцій, серед яких тільки у цієї машини значиться і третій ряд сидінь. Але, в будь-якому разі саме Kodiaq має найбільш просторий салон і найбільш місткий багажник.
Коротко про головне
Нову для нашого ринку модель Skoda Kodiaq всі порівнюватимуть передусім із прямими родичами за концерном і платформою – SEAT Ateca і Volkswagen Tiguan. Унікальність Кодіака (або ж Кадьяка) полягає в тому, що з аналогічними силовими агрегатами він коштує менше, а місця в салоні та багажнику пропонує більше. І він єдиний, доступний з 7 посадковими місцями.
На такі практичні переваги у конкурентів суто емоційні відповіді: власна зовнішність і компактні розміри (не всім потрібна така велика машина), а також більш драйверські налаштування шасі в Атеки і парочка фішок у вигляді віртуального щитка приладів і Google Earth, як у Тігуан. Ось тільки з вартістю понад 44 тис. доларів я очікував побачити не тільки два додаткових посадкових місця, а й багатше оснащення.
Фото автора і Євгена Сокура
Характеристики Skoda Kodiaq 2.0 TDI | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4697/1882/1673 |
База, мм | 2791 |
Кліренс, мм | 188 |
Маса споряджена/повна, кг | 1740/2340 |
Об’єм багажника, л | 720/2065 |
Об’єм бака, л | 60 |
Тип двигуна | диз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1968 |
Потужність, кВт (к. с.)/об/хв | 110(150)/3500-4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 340/1750-3000 |
Тип привода | авт. підкл. повний |
КП | 7-ст. робот. DSG |
Максимальна швидкість, км/год | 194 |
Розгін 0-100 км/год, с | 10,2 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 5,2-6,8 |