Автомобіль як віртуальний особистий помічник: SYNC - майбутнє вже сьогодні
У фільмі «Вона», персонаж Саманта, яку зіграла Скарлетт Йоханссон (Scarlett Johansson), це віртуальна система-помічник, що виконує всі команди Теодора Твомблі, дуже точно відстежуючи його настрої, потреби та бажання лише за звуком його голосу.
Наукова фантастика, що може стати реальністю раніше ніж ми очікуємо завдяки автомобілям, які стануть уважними та спостережливими віртуальними помічниками. Очікується, що авто майбутнього, обладнані крихітними мікрофонами та камерами, будуть вловлювати найменші зміни у виразі вашого обличчя, а також модуляції вашого голосу.
Автоматизований помічник із посиленим розпізнаванням голосу та штучним інтелектом зможе вивчити які пісні вам подобається слухати коли ви засмучені, у якому випадку ви б більше хотіли послухати розповідь чи просто побути у тиші. Внутрішнє освітлення також може коригуватися відповідно до нашого настрою.
«Ми на шляху до створення автомобіля, який у змозі співчувати та співпереживати. Це авто зможе розвеселити чи дати пораду коли ви цього потребуєте, уникати непотрібних дратуючих факторів коли ви не в настрої, нагадувати вам про дні народження та допомагати зберігати уважність під час довгих подорожей, – повідомила Фатіма Віталь (Fatima Vital), старший директор із маркетингу автомобільної електроніки компанії Nuance Communications, яка допомагала Ford у розробці функції розпізнавання голосу в інформаційно-розважальній системі SYNC.
Інформаційно-розважальна система SYNC 3 компанії Ford вже дозволяє водіям під’єднуватися до програми-помічника Siri від Apple за допомогою технології Apple CarPlay та віртуального помічника Alexa компанії Amazon. Покращена версія системи також може спілкуватися 23-ма різними мовами і розпізнавати місцеві акценти. * Отримавши доступ до хмарних ресурсів автомобілі майбутнього зможуть забезпечити ще більшій кількості водіїв спілкування їхньою рідною мовою – хороша новина до тих, хто святкує Міжнародний день рідної мови.
Визначено, що до 2022 року близько 90 % нових авто будуть оснащені системами розпізнавання голосу і 75 % цих авто будуть мати систему контролю на основі хмарних технологій. Передбачається, що в майбутньому системи еволюціонують в персональних помічників, які зможуть переносити зустрічі чи замовляти їжу з собою під час перебування водіїв у заторах.
«Голосові команди, такі як “Я голодний” чи “Хочу кави” вже використовуються системою SYNC 3, що робить її схожою на персонального помічника, – відзначила Марейка Зауер (Mareike Sauer), інженер з голосового контролю команди впровадження систем зв’язку компанії Ford of Europe. – Врешті водії зможуть не тільки розмовляти рідною мовою зі своїм особливим акцентом, а й використовувати властиві їм словосполучення, розмовляючи вільніше».
Дослідний проект Ford, що наразі реалізується разом із Рейнсько-Вестфальським технічним університетом Аахена, передбачає використання численних мікрофонів для покращення обробки мовлення та зменшення впливу зовнішніх шумів і потенційних перешкод. В компанії Nuance стверджують, що протягом наступних двох років системи контролю зможуть ставити нам такі запитання: «Ви бажаєте замовити квіти мамі на День матері?» «Мені відшукати менш завантажену але довшу дорогу додому?» і «У вас закінчується улюблений шоколад, а у вашому улюбленому магазині він є у наявності. Бажаєте зупинитися і придбати?»
Функція контролю очима та жестами дасть можливість водієві відповідати на телефонний дзвінок кивком, змінити гучність коротким поворотним рухом і дати завдання навігаційній системі спрямувавши погляд на необхідне місце на карті. А чи існує небезпека, що, як у фільмі «Вона», ми можемо закохатися у наші удосконалені системи розпізнавання голосу?
«Автомобільні системи зможуть відреагувати майже на будь-яку ситуацію і навчатися без участі людини. Володіючи мовою вони не будуть обмежені одним набором слів, а зможуть навіть самостійно вибирати слова і фрази, – розповів Домінік Ватт (Dominic Watt), старший викладач кафедри мовознавства та лінгвістики Йоркського університету. – З розвитком технологій ми звикнемо розмовляти з системами так само як з людьми і вони вчитимуться пристосовуватися до нас».