Французький модернізм. Тест оновленого Citroën C4 Grand Picasso
Вам подобається Московський міст (звісно, йдеться не про їзду по ньому в годину пік, а про архітектуру)? Або, приміром, міст Васко да Гама в Барселоні? Тоді вам сподобається і в салоні Citroën C4 Picasso. Виникне те саме враження витонченості та легкості. Передні стійки тут – як ванти мосту: тонкі, й наче невагомі. І це не просто красиво, а й дуже зручно. Вони абсолютно не перекривають оглядовість – прекрасне поєднання естетики та практичності. У Picasso, схоже, все зроблено за тим самим принципом. Ну, можливо, за невеликими винятками. Французи не були б французами, якби не дали нехай трохи, нехай іноді, красі випередити доцільність.
На вигляд – однаковісінькі
Чи доцільно було робити різний дизайн для двох версій одного автомобіля? І хто має переконливіший вигляд – просто C4 Picasso чи Grand C4 Picasso? До оновлених моделей таких запитань не виникає: тепер в анфас обидві версії здаються абсолютно однаковими. А от задні ліхтарі різні – але це вже інша історія, все-таки форма кузова суттєво відрізняється. Особисто мені більше імпонує саме Grand: він трохи масивніший, серйозніший, більш чоловічий. Та й задні ліхтарі у нього симпатичніші. Тому для знайомства з оновленим Picasso я обрав саме версію Grand. Хоча, чесно кажучи, спочатку навіть запідозрив підступ: автомобіль за визначенням семимісний, а в моєму – п’ять крісел! Повноцінних, фактично відокремлених, – але п’ять! Щось не так. Помахом ноги відчиняю багажник – і одразу перевіряю, чи вийде зворотна дія. Працює! А це дуже важливо. Зручно буде не тільки вантажити, а й розвантажувати автомобіль. Шкода, що цю логіку освоїли не всі виробники. У багажнику – доволі важкий масивний гумовий килимок… А під ним добре заховані ще два крісла, які легко «вискакують» за допомогою спеціальної петельки і так само легко складаються. Чесно кажучи, місця якщо не дитячі, то підліткові. Все-таки це сімейний автомобіль. А спробуйте знайти сім’ю з семи дорослих людей. Діти виростають і розлітаються, тож Grand C4 Picasso треба купувати, коли всі в зборі – і діти, і батьки, і бабусі-дідусі.
Кожному своє
Що найважливіше – в такому авто в такій компанії не буде суперечок щодо того, кому де сісти, бо скрізь комфортно. Звісно, водійське місце я на жодне інше не проміняю. Але ж і інші – нічим не гірші. На задніх сидіннях панує ніби своя атмосфера, свій маленький світ. Вони – як автомобільна дитяча кімната, де для пасажирів передбачені відкидні столики з підсвічуванням, величезний панорамний дах над головою, своє заспокійливе освітлення. Ну а пасажир спереду – просто король. У його розпорядженні – і електронно-регульований диванчик, і функція масажу. Остання є також у водія, а от диванчик… Він чудовий у будь-яку пору року, тоді як масаж від Citroën зазвичай використовується тільки влітку, коли на людині небагато одягу. До того ж, ми взимку і не їздимо на великі відстані. Тут, щоправда, варто уточнити.
Частина вже перерахованих переваг Grand С4 Picasso – опції, які навіть у верхній комплектації Shine (у нас їх лише дві, та, що простіше, називається Fell) доступні лише за доплату. Хоча раніше вони взагалі не передбачалися. Тож це суттєвий прогрес.
Але окремої плати потребують, наприклад, 17-дюймові диски в новому дизайні з так званим алмазним напилюванням (у Shine також передбачені алмазні, але 16-дюймові), панорамний дах, багажник, що відчиняється ногою, безключовий запуск двигуна, камера з оглядом в 360°, біксенонові фари, сидіння переднього пасажира Relax із регульованою підніжкою, масаж на передніх кріслах, «дитячий пакет», до складу якого входить друге дзеркальце заднього виду для нагляду за салоном – дуже зручно! Більшість цих опцій стали доступними тільки в оновленій версії. Серед них є такі, відмовитися від яких неможливо.
Автомобіль доволі великий, габаритний і, незважаючи на прекрасну оглядовість, потребує навичок водіння. Якщо ви розраховуєте, що іноді за кермом буде ще хтось крім вас, обов’язково беріть машину з камерою верхнього огляду. Картинка, звісно, не така красива, як у сучасних авто преміум-класу, зате дає змогу безстрашно маневрувати. Хоча я додав би окрему кнопку для ввімкнення камери. Нині її можна активувати, якщо водій використовує задню передачу, або за допомогою меню, зробивши три-чотири переходи в системі. А камера інколи потрібна і коли ви передом намагаєтеся вирулити в складній ситуації. І тут вже не до подорожей нетрями дисплея.
Але аж ніяк не всі нововведення Grand C4 Picasso потрапили до списку додаткових опцій. Наприклад, круїз-контроль з обмежувачем швидкості, система стеження за втомою водія, LED ДХО входять до всіх комплектацій. А Shine передбачає, крім усього іншого, і задні LED ходові вогні, зроблені за технологією 3D. Панорамний 12-дюймовий екран був і раніше, але тепер є також система MirrorScreen і нова розумна 3D-навігація. В процесі тесту датчики паркування замело снігом – і машина одразу повідомила про несправність, проклавши маршрут до найближчого сервісного центру Citroën у Києві. Ну, а підключення смартфона через шнур USB (причому неважливо, що у вас – Apple чи Android), перетворює монітор авто в дзеркало вашого дисплея.
Точне доведення
З оновленням моделі до моторної лінійки додався новий бензиновий двигун PureTech 130 S&S. Ми обов’язково ознайомимося з ним, але пізніше, оскільки мені як адепту дизельних моторів особливо імпонує агрегат BlueHDi 120 S&S у парі з 6-ступінчастим автоматом з витратою 3,9 л на 100 км. Сімейний семимісний мінівен і чотири літри дизеля на сотню – це просто фантастика! Бензиновий 150-сильний мотор справді трохи жвавіший і активніший, але з дизельним агрегатом ви теж не будете пасти задніх, а на світлофорних стартах дасте фору іншим авто. 120 конячок цілком вистачає для впевненої їзди і в місті, і на трасі. Хоча Grand C4 Picasso запланований як автомобіль для спокійної, розміреної їзди і комфортних сімейних подорожей. Тому, працюючи над оновленням моделі, французи більше уваги приділили саме цим аспектам.
Picasso складено на модульній платформі EMP2, яка прекрасно себе зарекомендувала. У новій версії інженери Citroën тільки поворожили з підвіскою, змінили розташування амортизаторів і деякі точки кріплення деталей ходової та коліс, переналаштували електропідсилювач керма, поставили новий передній підрамник і добре попрацювали зі звукоізоляцією (в районі задньої осі з’явилася нова двошарова ізоляція). При цьому загалом поведінка автомобіля не дуже змінилася.
GrandPicasso трохи збільшився в розмірах. Його довжина тепер 4,44 м, ширина – 1,83 м (хоча новий дизайн візуально робить його ще ширшим). І якщо робота з підвіскою допомогла нівелювати збільшення габаритів, то це вже добре. Машина заввишки 1,61 м під час маневрів крениться в допустимих межах, на поворотах її не зносить, кермо легке, але в міру точне. Французи запевняють, що суттєво зменшилися вібрації на кермі. Я особливої різниці не помітив та й не міг: тест припав на період останніх лютневих снігопадів. А в таку погоду враження справляє не шумоізоляція, а електронна інтелектуальна система контролю тяги.
Машина масивна, і на виїзді з парковки через снігові бруствери у мене не раз завмирало серце. Але нічого, все вийшло. Щоправда, коли доводилося активно смикати вперед-назад, я відчував деякі незручності. У Picasso немає звичного важеля КП, передачі перемикаються важелем під кермом, причому коштує він не як у мерседеса – на чотири години, а на годину-дві. Тому я дуже часто перемикав передачі важелем склоочисників. У крайній позиції він переводить коробку в положення Manual (є, до речі, і підрульові пелюстки). За цим теж треба стежити, адже іноді він проклацується замість Auto. Втім, це справа звички. До того ж в Auto важіль має чіткішу фіксацію. Зате на центральному тунелі (де у машин зазвичай стирчить важіль КП), Picasso – величезний бокс, який вже не назвеш відділенням для дрібничок. Які вже тут дрібнички, якщо можна розкласти вміст середнього рюкзака! А є ще звичайний і центральний бардачки, а також величезні кишені в дверних картах. Словом, у далекій подорожі у вас не буде проблем з розміщенням поклажі, адже можна влаштуватися як вдома.
Звісно, в чотири літри я не вклався. По-перше, зима, по-друге, горезвісний тестовий режим – вагомі підстави для моїх 5-6 літрів на сотню. Але і такий результат вражає, якщо враховувати, яким багатофункціональним є цей автомобіль, – лідер у класі за обсягом внутрішнього простору, та ще й з величезним 704-літровим багажником.
Те що треба
У 2013 році мені довелося першим з українців побачити новий Picasso на допрем’єрному показі в Парижі. Повернувшись додому, я насилу міг описати нову машину своїм друзям. Всі епітети в підсумку зводилися до «це просто космос». Сьогодні ми вже звикли до того, що автомобіль може бути не таким, як вся інша братія; відсутність традиційної панелі приладів – це не тільки красиво, а й зручно; два монітори на центральній панелі – не дизайнерська примха, а нові можливості індивідуалізації і налаштування салону. Звісно, Picasso вже не такий революційний, але це все ще – модель, яка вирізняється серед конкурентів. У 2013 році це був автомобіль, який випередив свій час. Французи зробили саме те, що потрібно: конструктивно і композиційно прогресивний автомобіль обладнали найсучаснішими технологіями, оновили матеріали оздоблення, трохи підправили дизайн з огляду на нові тенденції, а також досипали «плюшок» у вигляді нових пакетів індивідуалізації та кольорів. Цього цілком достатньо, щоб Picasso знову встав у ряди авангардистів, і водночас зміг запропонувати своєму власнику ще більше комфорту та безпеки.
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S 6AT | |
Загальні дані | |
Тип кузова | мінівен |
Дверцят/місць | 5/7 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4602/1971/1638 |
База, мм | 2840 |
Колія передн./задн., мм | 1573/1587 |
Кліренс, мм | 150 |
Маса споряджена/повна, кг | 1359/2205 |
Об’єм багажника, л | 645/702 |
Об’єм бака, л | 55 |
Двигун | |
Тип | турб. дизель. |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1560 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 80(120)/3500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 300/1750 |
Трансмісія | |
Тип привода | Передній |
КП | 6-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск.вент./диск. |
Підвіска передня/задня | макферсон /напівнезалежн. балка кручення |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 215/60 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 188 |
Розгін 0-100 км/год, с | 11,5 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 3,6-4,5 |
Гарантія, років/км | 2/100 000 |
Періодичність ТО, км | 15 000 |
Вартість ТО-1, грн | н.д. |
Мін. варт., грн* | 760 100 |
Варт. тест. авто, грн* | 962 737 |
Фото Євгена Новака