Український Порше: історія купе ЗАЗ Спорт-900
Мало хто знає, що в 60-х «горбатий» ЗАЗ-965 на повному серйозі планували перетворити на спорткар за типом Porsche 911.
Фахівці знаменитого інституту НАМІ і Московського інституту автомобільних кузовів створили елегантне купе МКЗ-НАМІ Спорт-900. Керував проектом конструктор Едуард Молчанов.
Перший екземпляр купе Запорожець склали в 1963 році. На шасі ЗАЗ-965А було встановлено обтічний склопластиковий кузов завдовжки 3725 мм і заввишки 1170 мм. У дизайні простежуються риси заднємоторних купе Renault Caravelle і Volkswagen Karmann-Ghia.
У купе Спорт-900 посадкова формула 2+2, тобто розробникам навіть вдалося зберегти задні сидіння. Дуже оригінальною є нахилена центральна консоль, знайома за багатьма сучасними спорткарами.
Використання склопластикових кузовних панелей дало змогу зменшити вагу авто до 500 кг. Так що навіть зі стандартним 900-кубовим 27-сильним двигуном і 4-ступінчастою МКПП воно було швидшим за Запорожець і розвивало швидкість понад 100 км/год.
Розробники сподівалися, що отримають дозвіл на виробництво купе ЗАЗ Спорт-900 у Запоріжжі. Проте радянська влада відмовилася від проекту і далі 5-6 прототипів справа не дійшла. Частина ексклюзивних авто збереглася до наших днів, але всі вони потребують серйозної реставрації.