Автомобілі Євро 6 в Україні: для кого можуть відстрочити стандарти
Екологічні стандарти Євро-6 для автомобілів, введення яких в Україні заплановано на 1 січня 2018 року, можуть відкласти на два роки. Асоціація міжнародних автомобільних перевізників АсМАП України виступила з підтримкою Законопроекту № 5624 від 29.12.2016. На її думку тільки він відповідає вимогам перевізників. Він передбачає перенесення введення стандартів Євро-6 на 1 січня 2020 року.
Асоціація аргументує це тим, що сьогодні чимало перевізників не мають можливості оновити свій автопарк до рівня Євро-6, тому необхідний перехідний період. Нові екологічні норми практично унеможливлять ввезення уживаних автомобілів, що боляче вдарить по галузі.
Крім цього законопроекту, у Верховній Раді було зареєстровано ще три. Останній з них – – № 5624-1 від 10.01.2017. У ньому йдеться, що стандарти Євро-6 можна відтермінувати до 1 січня 2020 року для вантажних автомобілів підвищеної прохідності категорії N3G. Такі машини експлуатують переважно за межами великих населених пунктів, і вони не завдають великої шкоди навколишньому середовищу. У результаті це дасть українським автовиробникам час на адаптацію своєї продукції під нові екологічні стандарти.
А от законопроект № 5561 від 20.12.2016 передбачає введення додаткового екологічного контролю. Суть полягає в тому, що в Україну можуть хлинути автомобілі без європейської реєстрації, які не відповідають нормам Євро-6. У цьому разі передбачається проводити їх сертифікацію, після відповідного доопрацювання.
І, нарешті, останній законопроект №5470 від 29.11.2016 передбачає введення обов’язкової процедури технічного огляду для уживаних автомобілів, що імпортуються. А екологічні стандарти Євро застосовувати тільки для імпортованих нових автомобілів. Автори законопроекту вважають, що таким чином ринок уживаних автомобілів в Україні стане більш цивілізованим.
У будь-якому разі ситуація з екологією в Україні стоїть дуже гостро. Близько третини всіх забруднень у повітрі приносять автомобілі. У підсумку, наша країна посідає перше місце за рівнем смертності на душу населення, викликаної забрудненням атмосфери – 120 осіб на 100 тис. населення.