Автопотяги Platooning: економимо паливо, а час?
Виробники магістральних тягачів постійно працюють над зменшенням витрати палива. Істотно поліпшити цей параметр можна зміною організації руху: робити з тягачів колони (platoon з англ. «взвод»). Саме такі випробування тягачів відбулися на дорогах Європи в 2016 році і отримали назву European Truck Platooning Challenge.
Якщо автопоїзди рухаються з дистанцією лише в кілька метрів можна домогтися приголомшливої економії палива. Завдяки зменшенню аеродинамічного опору споживання палива знижується на 20% для автопотягів у середині колони. Для останнього автопоїзда в колоні економія становить 15% через завихрення, що виникають позаду.
Однак за умови руху тягачів за схемою Platooning залишається відкритим питання втрати часу, необхідного на організацію колон. Інженери Массачусетського інституту технологій запропонували свій варіант, що заощаджує ще й час. Автопотяги рухаються між двома терміналами в довільному режимі, утворюючи колони у міру закінчення навантаження. Така модель організації руху охоплює два основні компоненти: формулу для визначення часу прибуття і формулу для розрахунку економії палива колони.
Для порівняння були опрацьовані й інші варіанти. Наприклад, утворення колон можна зробити з чіткими часовими інтервалами: автопотяги вклинюються кожні п’ять хвилин, а також кожні три або сім. Розрахунки показали, що найкраще мінімізувати затримки допомагає перша схема руху, без чітких часових рамок.