Пасажирські автомобільні перевезення: хаосу не буде
Після аналізу звернень за період публічного обговорення та з метою врахування думки громадськості й учасників ринку автомобільних перевезень Міністерство інфраструктури провело аналіз і сформувало перелік основних суперечливих і найбільш поширених запитань і зауважень до зазначених проектів змін.
Для максимально ефективного інформування громадськості щодо процесу внесення змін до пакета реформ далі пропонуємо ознайомитися з переліком запитань та відповідями на них:
Проекти актів не відповідають вимогам Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідь: Розроблені Міністерством інфраструктури проекти актів підготовлені у межах та у спосіб, що визначені Законом України «Про автомобільний транспорт».
Згідно проекту порядку визначення перевізника для роботи на маршруті здійснюється на конкурсних засадах, як і передбачено чинним законодавством, однак при цьому змінюються системний підхід щодо організації та проведення конкурсу, а також у визначенні переможця конкурсу, що у свою чергу відповідає Європейському Регламенту № 1370.
Вибір перевізника буде здійснюватися на підставі голосування членів конкурсного комітету.
Відповідь: Визначення переможця (переможців) конкурсу буде здійснюватись у разі відповідності поданих перевізником-претендентом пакету документів вимогам конкурсу, встановленим організатором при організації комерційних перевезень та згідно порядку визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» пр організації громадських перевезень.
Можливий хаос на ринку міських перевезень у разі їх організації на комерційних засадах.
Відповідь: Міські перевезення організовуються виключно за принципом громадських перевезень (міська влада формую мережу та замовляє відповідні послуги).
Незрозуміла ситуація з маршрутами на яких перевізники працюють згідно діючих на сьогодні дозволів та договорів.
Відповідь: Враховуючи той факт, що закон не має зворотної сили за усіма перевізниками залишається право на експлуатацію маршрутів згідно діючих дозволів та договорів.
Згідно з запропонованими змінами перевізники матимуть право провадити відправлення та прибуття автобуса у будь-якому зручному місці а не виключно з автостанції.
Відповідь: Відповідно до норм чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів відправлення і прибуття автобусів здійснюється виключно з автостанції.
Пасажири-пільговики не матимуть доступу до послуг, які надаватимуться під час організації комерційних перевезень.
Відповідь: Відповідно до проектів нормативно-правових актів комерційні та громадські перевезення організовуються на маршрутах загального користування (усі категорії громадян мають доступ до цих послуг, в тому числі пільгові категорії громадян.
Запропоновані проекти нормативно-правових актів скасовують автостанційний збір, що суперечить нормам чинного законодавства.
Відповідь: Автостанційний збір залишається, але пропонується новий підхід у визначенні його розміру. Так, розмір автостанційного збору визначається спільно перевізником та автостанцією. Він фактично є винагородою для автостанції у вигляді комісії за реалізований квиток і фактично надані послуги пасажиру.
Відповідно до нових правил автостанція може бути відкрита в будь-якому місці і без будь-яких підтверджувальних документів на право власності чи користування земельною ділянкою і супутньою інфраструктурою.
Відповідь: Мінінфраструктури врахувало зауваження громадськості щодо цього питання та внесло зміни до відповідних нормативно-правових актів.
Відповідно до внесених змін суб’єкт господарювання, який має намір провадити господарську діяльність з надання автостанційних послуг має подати документи. Вони підтверджують право власності або користування земельною ділянкою та супутньою інфраструктурою.