Китайські електробуси родом із ХІХ століття
Найнезвичайніші китайські електробуси сьогодні працюють на маршрутах у великому місті Цзінані і в Пекіні, в районі площі Тяньаньмень. З вигляду вони майже копія трамвайних вагонів позаминулого століття – достатньо подивитися на клепану зовнішню обшивку і вікна в рамках під дерево. Збереглася навіть центральна фара головного світла.
Що цікаво, носова і задня частини повністю ідентичні за дизайном, але тільки зовні. Реальне місце водія нічим не відрізняється від сучасних автобусів: приладова панель, кермо, м’яке крісло з підголівником. А от у кормі відтворено робоче місце вагоновожатого XIX століття, достатньо подивитися хоча б на характерні ручки керування, виконані під литі мідні.
Незвичайні електробуси називаються Guangtong Dang-Dang GTQ612BEVB і виготовлені компанією Guangtong Electric Bus, що входить до концерну Yintong. Машини живляться від літій-іонний батарей ємністю на 300 Ач/576V і можуть проїхати без підзарядки до 150 км. Максимальна швидкість досягає 69 км/год.
Електробус має стандартну як для машини такого класу довжину – 12 м. Салон розрахований на 76 пасажирів, 46 з яких можуть розміститися на м’яких кріслах. В інтер’єрі бічні панелі, підлога і стеля оформлені під натуральне дерево. Однак без явних сучасних елементів не обійшлося – на стелі розташувалися інформаційні LCD-дисплеї. Над бічними вікнами також розміщені зображення міських пам’яток з підсвічуванням зсередини.
Машини працюють як екскурсійні. Ціна одного електробуса в стилі ретро стартує від 1,2 млн юанів – 170 тис. доларів.
Парк міських автобусів КНР сьогодні налічує понад півмільйона одиниць і частка електробусів серед них постійно зростає. Якщо в 2015 році останніх налічувалося близько 10 тис. од., то в 2016 році вже 20 тис. од. А наступного року очікується, що цількість електробусів знову подвоїться.
До речі, в Індії, на вулицях мегаполісу Мумбаї також можна побачити незвичайні автобуси, щоправда не електричні, виконані в стилі машин 20-х рр.