Тест-драйв Mitsubishi Pajero Sport III. Лісовий гламур
Велика кількість хрому, надто вже азійський дизайн екстер’єру… Що приховує ця зовнішня мішура? Шанувальники моделі, видихайте! Mitsubishi Pajero Sport третього покоління має дорожчий вигляд, але технічно залишився справжнім «прохідником».
Нехай нікого не бентежить трохи космічна зовнішність. Австралійці з іменитої ARB вже розробили силові бампери і пороги до нового Pajero Sport. Готові до нього і комплекти підвіски з ліфтом кузова, всілякі захисти та аксесуари. Колісні арки у дебютанта мають переконливий вигляд, так що проблем із встановленням більших коліс точно не буде. Тому і з третього покоління «спорту» цілком можна скласти експедиційний автомобіль.
В його основі – колишня лонжеронна рама, ззаду – нерозрізний міст із блокуванням диференціалу. На місці роздавальна коробка і новинка –міжосьова муфта Torsen, яку можна блокувати. Є і недоліки, які, втім, переборні.
Зокрема, не варто стандартний Pajero Sport III відправляти без підготовки в серйозне бездоріжжя – наприклад, для штурму бродів. Справді, виробник збільшив глибину броду на 100 мм – до 700 мм, але сапун заднього моста тепер не виведено під кузов, а встановлено просто на мосту. А це означає, що у броді є ризик «напоїти» задній міст.
Для експлуатації авто в дуже запилених умовах його необхідно дооснастити шноркелем. Оскільки, повітрозабірник у Pajero Sport III розташований у правій колісній арці, одразу над колесом. І це рішення, м’яко кажучи, спірне. Додаткового захисту потребують гальмівні шланги і висячі дроти.
А щодо електронних помічників, то це перший позашляховик Mitsubishi, в якому вони присутні в такій великій кількості. Головним нововведенням, безумовно, стала система Mitsubishi offroad traction control, яка встановлюється тільки у версії з АКП і дає змогу змінювати налаштування автомобіля залежно від типу покриття. На вибір запропоновано чотири види: бруд, сніг, пісок і каміння.
Дуже сподобалася система допомоги під час спуску (HDC). Керувати нею просто, за допомогою педалей газу та гальма. Наприклад, під час спуску завжди можна додати газу, після чого авто запам’ятає швидкість, до якої водій його розігнав, і продовжить спуск у такому самому. Або навпаки: якщо раптом змінилися умови, гальмом можна сповільнити машину, і вона знову запам’ятає останню швидкість.
Залізні новинки
Із технічної сторони і тут достатньо інновацій. Під капотом Mitsubishi Pajero Sport III новий турбодизельний двигун DID Mivec потужністю 181 к.с. Саме таким мотором оснащується і новий пікап L200, точніше його топ-версія.
А от «автомат» тут свій, 8-ступінчастий. Для пікапа такої розкоші не призначено. Він спритніший ніж стара автоматична трансмісія, але все-таки мені його швидкості перемикання іноді не вистачало. Добре, що залишилася можливість міняти передачі підрульовими пелюстками. Та й АКП налаштована не на швидке прискорення (адже розгінна динаміка фактично не змінилася – 12,3 з до 100 км/год проти 12,4 у минулому поколінні), а на економію пального. За аналогією з багатьма сучасними автомобілями під час розгону «автомат» намагається якомога раніше дістатися до вищої сходинки, тому перемикання відбувається в нижньому діапазоні обертів мотора. Завдяки таким налаштуванням і новому двигуну з прямим уприскуванням, витрата палива в місті зменшилася на 1,4 л, до 9,8 л на 100 км.
Перемикати передачі новою 8-ступінчастою АКП від Aisin, як і в минулому поколінні, можна і за допомогою підрульових пелюсток.
Хоча підвіска принципово не змінилася, керувати Pajero Sport ІІІ помітно легше. Тут інше, більш гостре рульове керування, та й на дорозі машина зібраніша. Автомобіль спокійний на нерівностях, хоча звички рамної машини нікуди не поділися. Втім, до них просто треба звикнути.
Салонний лоск
Інтер’єр нічим не нагадує минуле. Дизайн, матеріали, наповнення – все помітно дорожче. Посадка стала трохи вищою, завдяки чому ноги отримали підтримку подушки. Кермо нарешті регулюється і за вильотом. Але загалом, високим людям у «спорті», як і раніше, затісно: мало місця над головою, заважають і масивні ребра, що обрамляють тунель.
Зате тепер Pajero Sport ІІІ може похвалитися не доступними раніше сучасними системами. Наприклад, контролем мертвих зон, запобігання зіткнення під час паркування і небезпечного зближення з об’єктами. З’явилися камери кругового огляду. Безумовно, більшість із систем присутні тільки в найбільш упакованій версії Ultimate.
Новий флагман
Схоже, новий Mitsubishi Pajero Sport готовий зайняти місце флагмана модельної лінійки компанії. Найдорожчий позашляховик марки – Pajero Wagon – ось-ось зійде з конвеєра. Та й за наповненням новий «спорт» – найсучасніший і найкомфортніший позашляховик Mitsubishi.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Ергономіка помітно покращилася. Дорожчими стали матеріали оздоблення. Рульове колесо нарешті можна відрегулювати не тільки за висотою, а й і за вильотом, хоча діапазони далекі від європейських. Передні крісла набагато зручніші, з найкращою підтримкою спини і ніг. | − Екстер’єр на любителя, але після тижня тестування я до нього звик. Трохи місця в салоні для високих людей. Хоч як намагається Mitsubishi втягнути новий Pajero Sport у преміум-сегмент, у дрібницях є нестиковки. Наприклад, автоматичний електросклопідйомник є тільки у водія. А дзеркала в протисонячних козирках так і залишилися без підсвічування. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Економічний і тяговитий турбодизель. Керованість Pajero Sport ІІІ помітно покращилася. Прекрасні позашляхові можливості і величезний потенціал для їх збільшення. Всі версії оснащені сучасною трансмісією Super Select і блокуванням заднього диференціала. Довгохідна, енергоємна підвіска. | − Під днищем вистачає «висяків» у вигляді проводів і незахищених гальмівних шлангів, на серйозному бездоріжжі їх легко пошкодити. Повітрозабірник двигуна розташований в дуже невдалому місці. |
Фінанси й оснащення | |
+ Багато сучасних систем і опцій. Навіть у базі Pajero Sport ІІІ оснащений сімома подушками безпеки, системою стабілізації курсової стійкості як автомобіля, так і причепа. Вже початкова версія на «механіці» з системою допомоги при старті на підйомі. Приваблива вартість, особливо версій на «механіці». | − Частина найновіших і сучасних систем безпеки є лише в топовій версії, а пакетне наповнення комплектації унеможливлює їх встановлення як опції. |
Mitsubishi Pajero Sport III
Повністю новий кузов, який завдяки використанню високоміцних сталей жорсткіший і легший за попередника.
Силовий агрегат змінено цілком. Це новий турбодизель 2,4 л (181 к.с., 430 Нм), який агрегатується або з 6-ступінчастою механікою або 8-ступінчастим автоматом.
Новітні системи безпеки, більша частина яких вперше з’явилася в автомобілях Mitsubishi.
Вартість в Україні – від 828 608 грн.
Mitsubishi Pajero Sport III | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4785/1815/1805 |
База, мм | 2800 |
Колія передн./задн., мм | 1520/1515 |
Кліренс, мм | 218 |
Маса споряджена/повна, кг | 2040/2710 |
Об’єм багажника, л | 700 |
Об’єм бака, л | 68 |
Двигун | |
Тип | диз. із розп. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 2442 |
Потужність, кВт(л. с.)/об/хв | 133(181)/3500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 430/2500 |
Трансмісія | |
Тип приводу | подкл. повний |
КП | 8ст. АКП |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./залежн. |
Підсилювач керма | гідро |
Шини | 265/60 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0–100 км/год, с | 12,3 |
Витрат. траса–місто, л/100 км | 7,0–9,8 |
Гарантія, років/км | 3/100 000 |
Періодичність ТО, км | 15000 |
Вартість ТО, грн | 3682 |
Мінімальна вартість, грн* | 1 040 862 |
Вартість автомобіля на тестуванні, грн.* | 1 176 299 |
*Вартість на 02.11.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом
Попередники
Mitsubishi Pajero Sport I (1996–2008 р.в.)
• Найпопулярніший Pajero Sport в історії компанії. Більшість машин складено в Японії. Пережив велику кількість рестайлінгів.
Mitsubishi Pajero Sport II (2008–2015 р.в.)
• Протримався на конвеєрі на п’ять років менше попередника. Вироблявся в Таїланді.