Автобус Neoplan Tourliner: новинка преміум-класу
Neoplan Tourliner наступного покоління встановлює нові стандарти дизайну, комфорту та безпеки серед туристичних автобусів преміум-класу. Характерний прилив на даху в передній частині, фірмовий кутовий дизайн sharp-cut, а також фари – все це робить марку впізнаваною. Головна оптика змінилася: фари-лінзи отримали чорну підкладку. З’явилися і нові ходові LED-вогні у вигляді рамок навколо низько розташованих «протитуманок».
Особливо ефектний вигляд мають похилі кузовні B-стійки, що переходять у поздовжні спойлери на даху. Важливо, що коефіцієнт аеродинамічного опору зменшився до Сd 0,36, що можна порівняти з показником середньорозмірного фургона. Все це разом з вдосконаленим двигуном, та іншою головною передачею (i-2,73) зменшує споживання пального на 10%.
Змінився і салон. Тут застосовано нове колірне рішення – в сіро-бежевих тонах, що створює атмосферу люксового авто. З’явилося ефективне світлодіодне освітлення. Система вентиляції над кріслами позбулася поворотних повітроводів і нею можна керувати через нерухомі дефлектори на стелі. Крісла також отримали USB-роз’єми для заряджання різних девайсів. Підлогу в центральному проході підняли: це полегшило посадку на сидіння. До речі, автобус може оснащуватися підйомником для візків.
Оптимізовано ергономіку робочого місця водія. Це стосується як крісла, так і приладової панелі. Тут з’явилися нові відділення для паперів А4 і підсклянники. Мультимедійна система ММС (Multi Media Coach) може комплектуватися двома кольоровими дисплеями на вибір: розміром 5 або 7 дюймів.
Neoplan Tourliner оснащується новим турбодизельним двигуном D26. Його потужність збільшилася з 400 до 420 к.с., а максимальний крутильний момент додав 200 Нм. Поліпшити паливну економічність покликаний водяний насос з регульованою інтенсивністю роботи (від 20 до 95%). У двигуні застосована модернізована система рециркуляції вихлопних газів, нові сталеві поршні та сучасний датчик тиску мастила.
Із мотором встановлюється автоматична коробка передач TipMatic. Вона отримала нові режими керування. Це зокрема Smart Shifting, що швидко вмикає знижену передачу. З’явилася і функція EfficientRoll, яка переводить коробку в «нейтраль» під час руху на холостому ходу.
Скоро на Neoplan Tourliner, так само, як і на інших автобусах MAN і Neoplan, з’явиться нове моторне гальмо EVBec. Останнє через електронне керування потоками випускних газів поліпшує ефективність роботи на малих обертах. Застосовується і інший ретардер. Він забезпечує уповільнення зі збільшеним із 3200 до 4000 Нм крутильним моментом і потужністю до 500 кВт (+80 кВт).
Особливу увагу приділено підвищенню рівня безпеки. Силовий каркас складено за запатентованою технологією tube-in-tube («труба в трубі») і відповідає новим стандартам на перекидання ECE R66.02, що набувають чинності у 2017 році. Згідно з останніми, каркас під час перекидання автобуса має поглинати на 50% більше енергії, ніж сьогодні.
На сторожі активної безпеки стоїть електронна система допомоги MAN AttentionGuard. Вона стежить за процесом керування та у разі зниження концентрації уваги водія, подає йому сигнали: звукові, світлові й тактильні. Ця система тісто взаємодіє з системою стеження за смугою руху LGS. До списку «помічників» також входить система аварійного гальмування (EBA), адаптивний круїз-контроль (ACC) та система перевірки тиску в шинах (TPM).
Neoplan Tourliner допрацювали і щодо сервісного обслуговування. Це стосується кришок моторного та багажного відсіків. Передня панель зроблена трисекційною, що спрощує її заміну у разі пошкодження. Більше того, куточки панелі з плафонами виконані поворотними. Бічні панелі над колісними арками стали меншими, що на 18 см розширило доступ у багажні відсіки. Крім того, вони складаються з двох частин, що знову-таки спрощує їх заміну.