Тест-драйв Mercedes-Benz GLS: У великому авторитеті
Під час тест-драйву Mercedes-Benz V-Сlass я назвав його «S-Сlass для сімох». Але ж і Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC у стандартному оснащенні має таку саму кількість посадкових місць. Раз назва зайнята, будемо вважати цю машину «S-Сlass’ом для бездоріжжя», адже пневматична підвіска для неї також входить до штатного оснащення.
Крім цього базовими для цієї машини є беззаперечний престиж і непохитний авторитет. Mercedes-Benz GLS величний і монументальний. Для своїх розмірів він доволі елегантний. Таким він став ще тоді, коли був відомий як GL другого покоління.
Уже тоді кузов став не таким різким, ніж у авто першої генерації. Разом зі зміною імені на GLS, машина отримала нову решітку радіатора, більш елегантну і сучасну оптику, а також стильні бампери.
Класика жанру
Для чорного кольору актуальна чистота. Її допомагає забезпечити опціональна адаптивна система очищення скла Magic vision control. Вона не розбризкує рідину через форсунки, а рівномірно подає її зі щіток і одразу ними стирає. Не знаю, як щодо економії, але патьоків на кузові така система не залишає. І це мені подобається. А для зимових умов щітки обладнані підігрівом.
Ще більш динамічним здається наш Mercedes-Benz GLS з опціонним пакетом AMG Line. Він передбачає бампери зі збільшеною площею повітрозабірників і хромованим сплітером спереду, накладки-розширювачі на колісних арках, бічні підніжки з гумовими накладками і 21-дюймові багатоспицеві колісні диски. Такі колеса красиві, але я сумуючи переводжу погляд з них на наші дороги.
Як вони позначаться на комфортабельності ходу, покаже наш тест-драйв. А от підніжки дуже щільно притиснуті до порогів кузова, тому вставати на них не дуже зручно, а коли одразу тягнешся ногою до землі, то легко забруднити штанину.
У салоні GLS немає навіть натяку на спортивність і ретро, які сьогодні можна зустріти практично в всіх нових Mercedes-Benz. Можливо, в майбутньому таке чекає і на цю модель, але поки що інтер’єр отримав чіткий класичний стиль. До речі, у цьому стилі витримано і більш компактний кросовер Mercedes-Benz GLE, і позашляховик G-Class!
Інтер’єр сповідує розкіш. Але не палацову, а ділову. Тут немає круглих дефлекторів обдування (такі використовували лише на GL першого покоління), торпедо традиційно для моделі обшитий штучною шкірою, а широкі планки й оздоблення керма з ясена дуже природні (якщо хочете лаковані, будь ласка).
Під час вибору машини можна погратися і з колірною гамою інтер’єру, але в межах розумного. Диких яскравих поєднань кольорів компанія не пропонує, та й не личать вони цій машині.
Але ж як зручно, коли великі квадратні кнопки і перемикачі на центральній консолі дають змогу легко управлятися з телефоном, аудіосистемою і клімат-контролем навіть на нерівній дорозі.
Тут немає потреби тягнутися до 8-дюймового дисплея чи намагатися влучити пальцем в потрібну іконку і залишати на склі свої відбитки. Екран не сенсорний і тому розташований на такій відстані, де на нього зручно дивитися, майже не відводячи погляду від дороги.
А глибша робота з інтерфейсом автомобіля лежить на круглому джойстику. Поклав руку на центральний підлокітник, і перемикач точно під долонею. Втім, можна замовити і більш сучасний сенсорний контролер керування інтерфейсом авто Command Online, поверхня якого розпізнає рукописне введення символів.
При тому, що платформа у моделей GLE і GLS спільна, у нашого авто сильніше відчувається високий статус флагманської моделі і тут набагато більше простору. Навіть третій ряд сидінь повноцінний. На ньому спокійно розміщуються двоє дорослих людей середньої комплекції. Завдяки широким дверним отворам сідати на гальорці і вибиратися доволі легко.
Місця над головою тут більше, ніж у деяких авто спереду. І не доводиться підпирати коліньми підборіддя. Якщо спинка другого ряду нахилена не до кінця, а перебуває хоча б у передостанньому положенні, то я спокійно витягую ноги, і вони повністю лягають на подушку. А якщо замовити панорамний дах, то пакетом з ним отримуєш і вікна-кватирки з електроприводами.
Адже традиційно для німецької машини практично всі опції пропонуються за доплату. Зате для свого Mercedes-Benz GLS можна обрати лише ті позиції, які потрібні саме тобі. В нашому авто, наприклад, дверцята з доводчиками, система кругового огляду, вентиляція передніх крісел, свій клімат-контроль на другому ряду і система світлодіодних фар Intelligent Light System.
Працюють вони дуже чітко. Якщо нещодавно на Mercedes-Benz V-Class при міському освітленні вони не перемикалися самостійно на ближнє, то тут це роблять дуже добре. Часом залишають увімкненим дальнє світло, але вимикають певні світлодіоди, обрізаючи світловий пучок в акурат на зустрічній або попутній машині, щоб не сліпити її водія.
Так само якісно вони освітлюють повороти і змінюють світловий пучок залежно від умов руху на шосе або в тумані. А в поєднанні з пакетом Offroad, така система освітлення ще й отримує функцію освітлення на бездоріжжі.
Один проти трьох
Якщо бензинових моторів для Mercedes-Benz GLS в Україні пропонують три, то дизельний є лише один. Саме такий на нашій машині. Але, багато хто не одразу це помічає, так тихо і м’яко бурчить двигун. До того ж у салоні властивий Mercedes-Benz високий акустичний комфорт – тобто практично повна відсутність шумів ззовні і з-під капота. І такий спокій трохи вводить в оману.
Але, якщо вам здається, що Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC занадто флегматичний, то погляньте, з якою швидкістю змінюється пейзаж за вікном. Першу сотню ця 2,5-тонна махина набирає за 7,8 секунди. Просто робить це дуже м’яко і комфортно.
На додавання газу на малих обертах позашляховик відповідає м’яким і плавним прискоренням. Адже максимальний крутильний момент 3-літровий V6 видає з 1600 до 2400 об/хв. Але, я не відмовляю собі в задоволенні його підкрутити вище 3000 об/хв, щоб послухати приємний бархатистий рокіт з-під капота.
Можна перейти на ручне керування підрульовими пелюстками, але в такій машині я не бачу в цьому особливого сенсу. При кік-дауні коробка все одно після коротенької паузи перемикається вниз. Під час розгону 9-ступінчастий автомат працює м’яко й акуратно, швидко добираючись до вищих передач. Двигун нечутно працює на мінімальних обертах, але тягне на них дуже впевнено.
Чималу кількість дірок в асфальті, куди я провалювався колесами на інших машинах, цей Mercedes-Benz GLS просто накриває широченними AMG-колесищами з покришками 295/40 R21. Навіть у Maserati Levante S, тест-драйв якої ми проводили нещодавно, такі «котки» були лише ззаду.
От хіба що на своїх величезних колесах Mercedes-Benz GLS з таким завзяттям тягнеться в продавлену вантажівками колію, що доводиться з зусиллям повертати його назад. Та й у калюжах такі покришки починають спливати раніше ніж вужчі. Тому, якщо вже погодився на таку красу, треба їздити акуратніше і тримати кермо двома руками. А от щодо комфорту ходу я побоювався даремно.
Опціонна адаптивна система амортизації ADS PLUS куди краще розправляється з дрібними твердими нерівностями, ніж стандартна пневматична підвіска AIRMATIC на такій самій машині.
У результаті, ходова нашого Mercedes-Benz GLS прекрасно розправляється з залатаними ділянками і чудово відловлює підскоки величезних коліс. Вони абсолютно не сприймаються важкими, і навіть на глибоких поперечних тріщинах обходимося без жорстких ударів. А лежачих поліцейських задніми колесами взагалі не помічаєш.
Система кругового огляду – опція не обов’язкова, але дуже зручна у такій великій машині. Вона дає змогу не просто бачити, що відбувається навколо машини, а й детально розглянути необхідні сектори перед машиною і позаду, у районі передніх і задніх коліс.
У режимі Comfort машина поводиться більш розслаблено, плавно погойдуючись на нерівностях і трохи кренячись у поворотах. Реакції на додавання газу і поворот керма м’які, величезний Mercedes-Benz GLS з невеликими кренами, але точно і плавно проходить повороти і вписується між іншими машинами. Саме таким багато хто і звик сприймати Mercedes-Benz.
Але і зі спортивними налаштуваннями GLS зберігає високий рівень комфорту, просто переводить його в іншу площину. Після ввімкнення режиму Sport мотор ледь помітно загарчав голосніше і на педаль газу почав реагувати гостріше. Але, в ньому все одно не відчувається зайвого напруження.
На бруківці різницю в налаштуваннях ходової частини взагалі складно помітити. Але великі дефекти починаєш відчувати віддаленими пружними поштовхами. Але, це напівтони, які не руйнують атмосферу загального комфорту. Найбільше відмінності помічаєш у швидкісних поворотах.
Таке враження, що машина різко поважчала на пару тон і немов липне до асфальту. Вертикальне розгойдування помітно зменшується, а в поворотах немає навіть натяку на крени. Позашляховик як магнітом притягується до траєкторії. Mercedes-Benz GLS як локомотив стоїть у смузі.
Кермо стає відчутно жорсткішим, і щоб навіть трохи його відхилити, треба докласти зусиль. Великий позашляховик так чітко і непохитно прописує віражі, що легко оголює слабкість бічної підтримки крісел.
Цікаво, як у такій ситуації їде Mercedes-Benz GLS з системою ACTIVE CURVE з активними стабілізаторами, які борються з креном? Адже навіть наш GLS 350 d 4MATIC зберігає таку виправку, що я стаю слабкою ланкою, яка весь час норовить вивалитися на дверцята та центральний підлокітник з жорсткого ланцюга, в який вплетені широченні шини, затиснута підвіска і жорстке рульове керування. От тепер я розумію, чому для цього автомобіля пропонують динамічні сидіння з активною підкачкою валиків бічної підтримки.
Крім забезпечення приголомшливого комфорту, підвіска AIRMATIC дає змогу змінювати кліренс. У стандартному положенні кузова він становить 216 мм, яких достатньо для їзди асфальтом. На високій швидкості машина автоматично присідає на 15 мм, на бездоріжжі її можна примусово підняти на 60 мм, а з пакетом Offroad – на 90 м, що відповідає максимальній глибині броду в 600 мм.
Крутильний момент між передніми і задніми колесами розподіляться порівну. Зміна цієї пропорції відбувається автоматично. Примусові блокування диференціалів тут відсутні, а з їх завданням справляються електронні системи розподілу тягового зусилля 4ETS і стабілізації ESP.
Дві чаші терезів
Для тих, хто і на такому здоровилі планує їздити з хвацькістю спортивного купе, можна порекомендувати бензинові варіанти і особливо Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC. Його 585 к.с. і 760 Нм через 7-ступінчасту роботизовану трансмісію SPEEDSHIFT PLUS забезпечують величезному позашляховику ураганну динаміку в 4,6 секунди до сотні!
А Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC стоїть на іншій чаші терезів. Вона схиляється в бік людей, які люблять м’яку тиху роботу мотора і м’які перемикання передач, комфортні налаштування підвіски і тишу під час руху, а також замислюються про економічність.
Головне, що в будь-якій іпостасі Mercedes-Benz GLS демонструє, що значить бути флагманом модельного ряду позашляховиків компанії. І тут він в авторитеті і великій пошані.
Фото автора
Mercedes-Benz GLS
В Україні:
Бензинові модифікації:
– GLS 400 4MATIC (3,0 л, 333 к.с., 480 Нм)
– GLS 500 4MATIC (4,7 л, 455 к.с., 700 Нм)
– Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC (5,5 л, 585 к.с., 760 Нм)
Дизельна модифікація:
– GLS 350 d 4MATIC (3,0 л, 258 к.с., 620 Нм)
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Він елегантний настільки, наскільки це можливо для такого велетня. Просторий салон. На третьому ряду реально можна їздити двом дорослим людям. Завдяки штатній пневматичній підвісці, навіть на колесах з 21-дюймовими дисками Mercedes-Benz GLS забезпечує високий рівень комфорту. Величезний багажник при складених другому і третьому рядах. Більш експресивний вигляд машина матиме з пакетом Night, а більш динамічний у виконанні AMG Line. | − Звичайні сидіння мають слабку бічну підтримку. Комусь такий дизайн може здатися консервативним. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Машина розганяється доволі впевнено, але з великою гідністю. Мотор радує м’якою і тихою як для дизеля роботою. Коробка працює оперативно. Для своїх пропорцій цей позашляховик доволі спритний під час обгонів, випереджень і перелаштуваннях. Функція ECO Start/Stop», яка тимчасово відключає двигун на коротких зупинках, встановлюється серійно. | − Витрата пального у нас становила 13,5-14, літрів на 100 км. Але, машина пробігла лише 890 км. Отже, через тисячу-півтори вона має зменшитися на пару літрів, адже на трасі на такій самій, але «обкатаній» машині ми вкладалися в десятку і їхали при цьому часом доволі бадьоро. |
Фінанси й оснащення | |
+ До стандартного оснащення входять: система запобігання зіткненням COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, пневматична регульована підвіска AIRMATIC з адаптивною системою амортизації ADS PLUS, перемикач режимів руху DYNAMIC SELECT, функція іонізації повітря в салоні, третій ряд сидінь з електроприводом, електропривод кришки багажника. Для гарантування більшої безпеки як опцію пропонують проекційний дисплей, адаптивний круїз-контроль DISTRONIC PLUS з функціями допомоги в рульовому керуванні і допомоги піж час руху в заторах Stop&Go Pilot, систему превентивного екстреного гальмування BAS PLUS з функцією допомоги під час проїзду перехресть, активні системи утримання смуги руху та контролю «мертвих зон» дзеркал, систему адаптивного повністю світлодіодного освітлення, а також багато інших. Є вибір з акустичних систем Harman Kardon Logic 7 або Bang&Olufsen BeoSound AMG. Пакет Apple CarPlay дає змогу інтегрувати iPhone в автомобіль і керувати ним за допомогою голосових команд. Опціональна система керування COMAND Online забезпечує роботу з навігацією, телефоном, аудіо та відео файлами, Інтернетом. А панель Touchpad розуміє введення пальцем своїм почерком літер, символів або цифр. | − Практично всі пакети, які підвищують комфорт і безпеку, належать до додаткових опцій. Причому, вони охоплюють навіть такі функції, як пам’ять налаштування сидінь та електричне регулювання керма. А це збільшує вартість машини. |
Mercedes–Benz GLS 350 d 4MATIC | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/7 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 5130/1934/1850 | |
База, мм | 3075 | |
Колія передня/задня, мм | 1655/1675 | |
Кліренс, мм | 216-306 | |
Маса споряджена/повна, кг | 2455/3250 | |
Об’єм багажника, л | 680/2300 | |
Об’єм бака, л | 100 | |
Двигун | ||
Тип | диз. із безпосер. впр. турбо | |
Росп. і к-сть цил./кл. на цил. | V6/4 | |
Об’єм, см куб. | 2987 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 190(258)/3400 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 620/1600-2400 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | пост. повний 4MATIC | |
КП | 9-ст. авт. 9G-TRONIC | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Подвеска передняя/задняя | незалежн. пневмо./незалежн. пневмо. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 295/40 ZR21 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 222 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 7,8 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 6,7-7,6 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість ТО, грн. | 6 500 | |
Мінімальна вартість грн* | 2 037 939 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 2 702 504 |
*На 21.10.2016 р.