«Зброя та безпека»: бойові роботи на колесах (+ВІДЕО)
Київська виставка “Зброя та безпека” засвідчує, що армія в найближчі роки перейде на дистанційно керовані транспортні засоби. І приклад тому – безпілотні літальні апарати – дрони, які вже широко застосовують з розвідувальними цілями.
На стенді концерну “Укроборонпром” показано безпілотний тактичний багатоцільовий транспортер “Фантом”. Він може застосовуватися як рятувальний чи постачальник боєприпасів, як розвідувальний комплекс і як машина вогневої підтримки.
На виставці “Фантом” представлено з бойовим модулем у складі кулемета калібру 12,7 мм. Він обладнаний денним і нічним прицільним комплексом із дальністю дії – 2000 м і 1000 м відповідно.
Система дистанційного керування дає можливість управляти озброєнням окремо від керування транспортним засобом.
“Фантом” має невеликі габарити: довжину 3000 мм, ширину 1600 мм і висоту 910 мм Міні-БТР оснащений гібридним двигуном потужністю 30 кВт. Запас ходу – до 20 км. Максимальна швидкість – 38 км/год. Вантажопідйомність становить 350 кг, а повна маса – 1000 кг
Система керування працює у захищеному радіоканалі. Радіус дії варіюється від 100 до 2500 м залежно від умов використання. До комплекту входить оптоволоконний кабель завдовжки 5 км.
Ще один бойовий робот представив ПАТ “Завод “Ленінська кузня”. Бойовий дистанційно керований багатофункціональний комплекс називається “Піранья” і має гусеничний рушій. Машина може виконувати різні операції: транспортні, розвідувальні та вогневої підтримки.
Довжина його становить 1500 мм, ширина – 982 мм і висота 500 мм. Кліренс – 190 мм. Кут підйому – 20 град., максимальний кут нахилу – 25 град. Висота вертикальної перешкоди – 200 мм. “Піранья” має запас ходу до 20 км і максимальну швидкість 20 – 25 км/год.
На виставці “Піранья” постала з бойовим модулем з опорно-поворотною баштою. Озброєння охоплює 12,7 мм кулемет НСВТ (або 7,62-мм ПКТ або 40 мм гранатомет УАГ-40).
Модуль автоматичної навігації має такі функції. Перша з них – “йди за мною” – призначена для руху в колоні за іншим транспортним засобом. Друга – слідування “Піраньї” заданим маршрутом у ГІС. І третя функція – автоматичне повернення машини на базу в разі втрати зв’язку з оператором.
Третього робота на виставці показав ПАТ “АвтоКрАЗ”. На вигляд це звичайний бронеавтомобіль “Спартан”. А от всередині він має систему Pilotdrive, розроблену інжиніринговою компанією Інфоком Лтд із Запоріжжя.
Автомобіль обладнаний всілякими датчиками, а також камерою з кутом огляду в 360 градусів. Керувати бронеавтомобілем можна за допомогою планшета цифровими радіоканалами WiFi/Wimax. При цьому радіус дії варіюється і може досягати 10-50 км.
Для їзди конкретним маршрутом безпілотний КрАЗ “Спартан” отримав програмний комплекс SmartDrive із режимом навчання в режимі реального часу – Teach-inDrive. Всі координати проходження передаються в базу даних через GPS.