Стратегія успіху компанії Renault
У далекому 1898 році Луї Рено переконав братів, що за автомобілями майбутнє. У переддень Різдва на світ з’явилося їх перше авто – Type A. Через кілька місяців було зареєстровано компанію Renault Freres. Варто зазначити, що її засновник мав неабиякий інженерний талант і був автором численних винаходів, які використовувалися на машинах Renault. Так, ще в 1902 році компанія запатентувала двигун з нагнітачем, а двома роками потому представила перші знімні свічки запалювання. До 1922 році сімейна фірма перетворилася в акціонерне товариство, а Renault став лідером французького автопрому.
На початок Другої світової війни компанія виробляла широкий асортимент продукції, що охоплювала стаціонарні силові агрегати, автобуси, легкові та вантажні автомобілі, спеціальну та військову техніку. Завдяки зусиллям Луї Рено у важкі роки окупації заводи Renault продовжили роботу. Завдяки цьому багато французьких сімей мали гроші для існування, зберігся інженерний потенціал підприємства, при цьому потай від режиму тривали розробки перспективних моделей.
У 1945 році компанію націоналізували і перетворили в державне підприємство Regie Nationale des Usines Renault (RNUR). Вже в 1946 році на автошоу в Парижі була представлена нова модель Renault 4CV, яка згодом стала першим автомобілем марки, тираж якого перевищив мільйон екземплярів. 50-ті роки ознаменувалися випуском стильної моделі Dauphine (1956) і появою комерційного фургона Estafette – першого передньопривідного автомобіля марки.
У 1961 році відбулася презентація інноваційної моделі Renault 4. Вона виявилася такою вдалою, що за неї проголосували своїми гаманцями понад 8 млн покупців у всьому світі. Важливою віхою став дебют у 1965 році на виставці в Женеві Renault 16 – першого в світі автомобіля з кузовом хетчбек.
70-ті ознаменувалися появою турбованих моторів, а з ними – низки важливих досягнень в автоспорті, зокрема першої перемоги на Гран-прі Формули 1. У 1972 році побачив світ один із бестселерів марки – знаменитий Renault 5. Автомобіль був дуже популярним – компанія продала понад 5,3 млн екземплярів цієї моделі.
1980 рік став початком світового успіху марки у сфері легких комерційних авто, коли були представлені моделі сімейств Trafic та Master першого покоління. А в 1984 році Renault випустив перший європейський мінівен Espace.
Важливі зміни відбулися в Renault у 1990 році після реорганізації, в результаті якої компанію перетворили в акціонерне товариство. Двома роками пізніше покупцям були презентовані моделі Safrane і Twingo. А гоночна команда Williams-Renault зробила переможний дубль у Формулі 1, випередивши суперників і у заліку пілотів, і в Кубку конструкторів.
У результаті приватизації в 1996 році Renault повністю став приватним підприємством, а в 1998 році відзначив свій віковий ювілей. Нове століття в його історії ознаменувалося важливою подією – 27 березня 1999 року в Токіо було укладено угоду про створення стратегічного альянсу з японською компанією Nissan. У тому самому році Renault придбав контрольний пакет (51%) акцій румунської фірми Dacia. У 2000-му частка акцій у Dacia збільшилася до 80,1%. Важливим кроком на шляху розширення впливу французів на світових ринках стало створення в 2000 році в Південній Кореї компанії Renault Samsung Motors. Ще одним серйозним успіхом стало об’єднання комерційних підрозділів Renault і Volvo, в результаті чого вдалося вийти на друге місце в світі з виробництва вантажівок.
Протягом усієї своєї історії Renault демонстрував значні успіхи у сфері проектування та інжинірингу. Наприклад, модель Laguna II (2001) стала першим в світі автомобілем, що отримав максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP.
У 2008 році Renault придбала 25% акцій Автовазу, а в квітні 2010-го керівники альянсу і німецького концерну Daimler уклали довгострокову стратегічну угоду про спільне створення силових агрегатів, легкої комерційної техніки і електромобілів. За підсумками минулого року в Європі продажі зросли на 10,2% – до 1 613 499 авто. Крім того, Renault є лідером європейського ринку електромобілів і 18-й рік поспіль посідає перше місце в сегменті комерційного транспорту.
Минулий рік став знаковим для бренду в Україні. За 15 років роботи на вітчизняному ринку компанія «Рено Україна» досягла солідних результатів завдяки широкій модельній гаммі, конкурентним цінам і розвиненій дилерській мережі. За підсумками 2015 року Renault посів перше місце на ринку України (10,1%) і захопив лідерство в сегменті комерційних авто (21,4%). Зокрема, модель Logan стала номером один в автомобільному рейтингу, а Dokker – серед комерційних авто.
У 2015 році обсяг продажу легкових автомобілів та комерційного транспорту Групи Renault на світовому рівні зріс до 2,8 млн. Отже, частка компанії на світовому ринку становить 3,3%.
Топ 5 найбільш продаваних моделей Групи Renault в 2015 році | ||||
Модель | Renault | Dacia | RSM | Загалом |
Clio | 372 062 | н.д. | – | 372 062 |
Duster | 168 900 | 162 338 | – | 331 238 |
Sandero | 141 354 | 185 358 | – | 326 712 |
Logan | 151 949 | 99 081 | – | 251 030 |
Captur/QM3 | 220 567 | н.д. | 24 559 | 245 126 |
Топ 10 основних ринків Групи Renault за підсумками продажів у 2015 році | |
Країна | Продаж, шт. |
Франція | 607 173 |
Бразилія | 181 504 |
Німеччина | 177 787 |
Турція | 162 175 |
Іспанія | 156 108 |
Італія | 154 730 |
Велика Британія | 128 269 |
Росія | 120 411 |
Алжир | 90 182 |
Бельгія+Люксембург | 82 374 |
Фото Renault