6 міфів про гібриди
МІФ 1: Він може вдарити струмом
Будь-який бензиновий автомобіль може вдарити струмом – потрібно лише трохи постаратися (наприклад, засунути палець у свічковий наконечник і зловити там 15-30 тисяч вольт). У контурах високої напруги силової установки Toyota Synergy Drive може бути і до 650 В. Це справді небезпечна для життя напруга, але природно, вся проводка і клемні з’єднання відповідним чином заізольовані. І якщо не шукати собі пригод у вигляді самостійного або гаражного ремонту, небезпеки для користувачів електропривод не представляє. Крім того, силові ланцюги гібридної системи обладнані багаторівневою системою захисту, що перешкоджає ураженню електричним струмом у тих або інших позаштатних ситуаціях. За найменшої підозри на неполадки вона сигналізує про несправність, а якщо є загроза механічного пошкодження (наприклад, при ДТП) автоматика вимикає живлення силового ланцюга безпосередньо біля батареї.
МІФ 2: Він боїться води
Не більше, ніж звичайні автомобілі. Згадайте: у сучасних машин є велика кількість електроланок, чиї компоненти іноді просто купаються у воді (наприклад, датчики ABS, лямбда-зонди). Але навіть за таких умов конструктори вміють захищати їхні контакти від вологи. Так чому ж електропроводка гібридного автомобіля має бути вразливішою до вогкості? До того ж тяговий акумулятор і основні елементи силового ланцюга у гібридів розташовують усередині кузова, де за штатних умов експлуатації завжди сухо.
МІФ 3: Він не працює в мороз
За будь-якої погоди гібридний автомобіль залишається працездатним – як мінімум тому, що ДВЗ запускається високовольтним електромотором і тяговою батареєю, які за потужністю в рази перевершують традиційні стартер і АКБ. Доки батарея не нагріється до кімнатної температури, її віддача буде обмеженою, що лише непрямим чином вплине на вихідну потужність системи, оскільки первинним джерелом енергії у гібрида залишається двигун внутрішнього згоряння. Тому морози такому автомобілю не страшні. У цьому ми переконалися під час експерименту, коли RAV4 Hybrid заморозили в морозильній камері.
Toyota RAV4 Hybrid навіть після охолодження в рефрижераторі до -37 градусів запускається з півоберту і їде без будь-яких симптомів переохолодження.
МІФ 4: Він ненадійний
Починаючи з моделі першого покоління (1997 р.) перший серійний гібридний автомобіль Toyota Prius за надійністю виявився одним із лідерів навіть у «загальному заліку». Кілька років поспіль Prius домінує в рейтингах найбільш надійних машин, які складає німецький інститут технічних інспекцій (TUV). В американському рейтингу надійності автомобілів Consumer Reports 2014 Prius С отримав найвищу оцінку серед усіх моделей Toyota. До речі, в Америці «Пріуси» успішно продають з 2000 року. Одним із показників надійності гібридного привода можна вважати той факт, що Toyota Prius доволі часто використовується в службах таксі великих міст і як роз’їзний транспорт поліцейських підрозділів – приміром, у США та Канаді.
МІФ 5: Він дорогий в ремонті
Деякою мірою це правда, але все залежить від того, що і коли доведеться ремонтувати в принципі. Річ у тому, що зазвичай зношуються і, відповідно, ремонтуються тертьові механічні елементи, яких в системі Hybrid Synergy Drive набагато менше, ніж у класичній схемі, особливо якщо порівнювати з автомобілями, обладнаними АКП. Щодо надійності японської електроніки (а саме тут ховаються секрети ефективності Hybrid Synergy Drive) підозр також бути не повинно, і це підтверджується десятиліттями випробувань у різних точках земної кулі. Ну а щодо планового обслуговування: гальмівні колодки необхідно міняти рідше, моторне масло забруднюється не так інтенсивно за рахунок рівномірнішої роботи двигуна, що продовжує термін його служби, а гібридна система не потребує ніяких особливо дорогих операцій.
МІФ 6: У нього недовговічна АКБ
Якщо говорити про тойотівську систему Synergy Drive, то її тягова батарея розрахована на весь термін служби автомобіля. Пояснюється таке довголіття типом батареї і щадними умовами її роботи, адже за нею доглядає електронний керуючий модульь.