Jaguar Land Rover розпочав тести автомобілів на автопілоті
У рамках програми Jaguar Land Rover планує створити тестовий парк із понад 100 дослідних автомобілів у найближчі чотири роки. Вони призначені для різноманітних тестових випробувань систем комунікації і використання функцій автономного водіння. Перші з цих машин вирушать на тести швидкісними шосе і дорогами загального користування протяжністю понад 65 км в Ковентрі і Соліхалі.
У перших тестах візьмуть участь автомобілі, здатні обмінюватися інформацією між собою (vehicle-to-vehicle) і об’єктами дорожньої інфраструктури (vehicle-to-infrastructure). Це дасть змогу автомобілям спілкуватися одне з одним, а також отримувати дані від дорожніх знаків, шляхопроводів і світлофорів. Кінець-кінцем, обмін даними між автомобілями дасть змогу майбутнім машинам із комунікаційними властивостями працювати в тісній взаємодії з водієм, роблячи процес керування простішим і безпечнішим.
На думку керівника проекту Тоні Гарпера, «комунікаційні технології та системи автономного керування здатні поліпшити рух транспорту, позбутися заторів та мінімізувати ризик ДТП. Крім того, можливості й функції цих систем можна буде змінювати залежно від досвідченості водія, змінюючи ступінь їх втручання в процес керування. Наприклад, водій може активувати функцію автономного керування на складних ділянках траси або в щільному трафіку. Але навіть якщо досвідчений водій повністю сфокусований на процесі керування, нові технології дадуть змогу контролювати процес руху, щоб забезпечити максимальний рівень безпеки.
Передбачається, що «розумний» автомобіль завжди буде на сторожі ваших інтересів і зможе надати допомогу у будь-якій ситуації та запобігти аварії. Наприклад, уявіть, що у вас з’явиться можливість отримати інформацію про небезпеку поза межами видимості або в мертвій зоні. Чи у вас на шляху неправильно припаркований автомобіль, чи карета швидкої допомоги, вам потрібно зменшити швидкість, оминути небезпечну ділянку і спокійно продовжити подорож.
Roadwork Assist
Система Roadwork Assist використовує фронтальну стереокамеру і спеціальне програмне забезпечення, що дає змогу генерувати об’ємне зображення дороги попереду з розпізнаванням різних перешкод, зокрема стовпчики, бордюрні камені та інші невеликі об’єкти.
Система визначить, коли автомобіль наближається до ділянки з ремонтними роботами, визначить ідеальний шлях за складною траєкторією за наявності зустрічного руху, і проінформує водія, що дорога попереду звужується.
Потім система, створена фахівцями Jaguar Land Rover, зможе скоригувати напрямок руху легким втручанням в роботу рульового колеса, щоб гарантувати водієві ідеальну траєкторію руху по центру смуги, яку він займає.
Для багатьох людей проїзд ділянок з дорожніми роботами викликає нервове напруження, особливо коли кількість смуг зменшується, дорога звужується і постійно змінюється з правої смуги на ліву, або навпаки, а також при використанні тимчасової розмітки або її відсутності.
У таких умовах система вестиме автомобіль точно по центру смуги, полегшуючи процес керування і зменшуючи стрес. Подальші дослідження інженерів Jaguar Land Rover дадуть змогу системі повністю взяти на себе керування автомобілем на ділянках з дорожніми роботами.
Safe Pullaway
Система Safe Pullaway допоможе зменшити ризик аварій в щільному трафіку і під час проїзду перехресть. Аварії на малих швидкостях можуть бути також викликані ударом в стіну, гаражні ворота або на парковці внаслідок помилки з вибором передачі механічної або автоматичної трансмісії.
Інженери Jaguar Land Rover наразі розробляють систему допомоги водієві для запобігання аваріям такого типу. Вона отримала назву Safe Pullaway. Для реалізації задіяли стереокамеру, що дає змогу відстежувати простір безпосередньо перед автомобілем.
Якщо є перешкода у вигляді автомобіля або стіни, а в цей час система отримує сигнали від датчиків натискання педалі газу або важеля перемикання КП, автомобіль автоматично гальмує, а в салоні лунає попереджувальний звуковий сигнал для водія.
Over The Horizon
Ще однією цікавою частиною проекту, організованого компанією Jaguar Land Rover, є випробування пристроїв, які використовують радіосигнали для передання даних від автомобіля до автомобіля. Якщо автомобілі зможуть обмінюватися інформацією між собою в автоматичному режимі, водії та автомобілі з автономним керуванням зможуть отримувати попередження про небезпеки і перепони на шляху навіть поза межами видимості і в сліпих зонах.
За словами Тоні Гарпера «Система Over The Horizon дасть змогу зробити процес руху безпечнішим і допоможе запобігти заторам та аваріям. Надходження потрібної інформації в потрібний час зробить процес ухвалення рішення більш правильним і безпечним, незалежно від того, хто керує автомобілем, людина або автопілот».
Якщо автомобіль сповільнюється або зупиняється, створюючи перешкоду для інших учасників руху, система може послати сигнал про небезпеку іншим автомобілям, що перебувають поблизу. А автомобілі, що отримали його, зможуть попередити водія про небезпеку візуально або з допомогою звукового сигналу.
Або, наприклад, ви чуєте звук сирени спецмашини, але не бачите її і не можете зрозуміти, звідки лунає сигнал. За наявності системи обміну даними Emergency Vehicle Warning інформація про місцезнаходження спецмашини може бути передана завчасно, щоб водії змогли звільнити дорогу для проїзду. В цьому разі водій буде попереджений звуковим сигналом в салоні, а на моніторі бортового комп’ютера з’явиться інформація про напрямок наближення спецтехніки та швидкість її появи в межах видимості.