
Слабкі місця Kia Rio 2011-2015 років випуску
Kia Rio представлений двома модифікаціями – 4-дверним седаном і 5-дверним хетчбеком. Як засвідчив досвід експлуатації, серйозних зауважень до корозійної стійкості моделі немає, хоча деякі кузовні деталі потребують підвищеної уваги. Так, трапляються партії машин, у яких в передній оптиці відсутній вентиляційний отвір, як результат – потіють фари. Як і у більшості сучасних авто, Rio немає бічних молдингів, через що борти кузова нерідко оббивають неакуратні сусіди по парковці. Передні частини арок задніх коліс не обклеєні захисною плівкою, і з часом фарба сильно піскоструменіє, потребуючи підфарбовування, тому механіки радять власникам самостійно наклеїти на арки захист. Якщо господар авто нечасто заглядає під капот, його петлі мають схильність до «закисання» (капот відкривається з великим зусиллям). За нечастого використання заклинює і личинка замка кришки багажника (на недорогих версіях). Щоб уникнути таких проблем, механіки рекомендують ці вузли превентивно змащувати.

Найпопулярнішим в Україні є Rio з 4-дверним кузовом седан, а от 5-дверні хетчбеки зустрічаються набагато рідше
Незважаючи на бюджетність моделі, інтер’єр виконано якісно. Дорогі версії порадують незвичайними для компактних автомобілів опціями: мультирулем, оптитронним щитком приладів, підігрівом зони передніх двірників, датчиком світла тощо. З обладнання під час купівлі вживаного авто потрібно перевірити працездатність підігріву подушок передніх крісел і кнопок керування борткомпьютером і гучності магнітоли на кермі.

Салон Rio має привабливий вигляд і виконаний досить якісно. Пластик твердий, але не рипучий. Обшивка відрізняється хорошою зносостійкістю. Обмежена оглядовість тільки в седанах під час руху назад – завищена корма
Rio також вразить запасом місця для ніг задніх пасажирів, однак через похилий дах простору над головою небагато. Ще одна важлива перевага цієї машини – багажник седана один із найбільш містких серед конкурентів, так само, як і порівнюючи з Hyundai Accent. Більші у Kia, ніж у родича, і багажні прорізи – навантажувальний і доступу в салон.

Одна з важливих переваг Rio – більший порівняно з багатьма конкурентами запас місця для ніг задніх пасажирів і майже рівна підлога. Хоча трьом дорослим пасажирам сидіти затісно

Об’єм багажника найбільш поширеного седана – один з найбільших серед конкурентів – 500 л (проти 502 л у Chevrolet Aveo, 460 л у VW Polo Sedan і 454 л у спорідненого Hyundai Accent)
Мотори тільки бензинові
Для Rio призначені тільки бензинові двигуни – їх два, об’ємом 1,4 і 1,6 л. Обидва вони сучасні (сімейства Gamma) – оснащені фірмовою системою зміни фаз газорозподілу CVVT, індивідуальними котушками запалювання, а для підвищення надійності і довговічності ГРМ в ньому використовується довговічний металевий ланцюг.

Найбільш масові версії Rio в Україні – з мотором об’ємом 1,4 л, а от серед КП (механіка і автомат) є паритет
Велика перевага цих агрегатів у тому, що вони можуть живитися не тільки бензином марки А-95, а й більш доступним – 92-м, що з урахуванням нинішніх цін на паливо вельми і вельми актуально. Крім того, нерідко для економії коштів власники встановлюють газобалонне обладнання. Як розповіли мотористи, двигуни Rio вимогливі до якісного встановлення ГБО – в іншому разі існує ризик передчасного капремонту. Варто також врахувати, що ГБЦ обох агрегатів не оснащені гідрокомпенсаторами, тому під час роботи на газі потрібно регулярно, кожні 50-60 тис. км, перевіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів. Сигналом до цього стане занадто гучний голос двигуна на холостих обертах. А от при їзді на бензині перевірка зазорів здійснюється рідше – кожні 120-150 тис. км.
Ці двигуни непогано себе зарекомендували, серйозних несправностей там виявлено не було, хоча дрібні неполадки присутні. Так, відзначений вихід з ладу ролика натягувача ременя навісного обладнання (проявляється писком під час роботи мотора). Іноді відмовляють індивідуальні котушки і виникають проблеми з датчиком покажчика рівня палива – він нерідко глючить, видаючи некоректні дані. Втім, ще одним винуватцем такої брехні може бути і безпосередньо покажчик на щитку приладів.
Зачиніть вікно!
Rio оснащувався двома типами коробок передач – 5-ступінчастою механікою та 4-ступінчастим автоматом. На вторинному ринку автомобілі з цими КП зустрічаються практично в рівній пропорції, завдяки чому кожен водій може підібрати найбільш підходящий для себе варіант.
Як показала практика, загалом обидва агрегати доволі міцні і витривалі, хоча деякі огріхи в трансмісії все ж було виявлено. Одне з загальних проблемних місць – заглушка оглядового вікна на картері КП. Її зроблено з пластика, і вона не забезпечує необхідної герметичності, як наслідок – через неї всередину картера потрапляє пил і вода. А якщо машина стоїть частіше, ніж їздить, то з часом це провокує корозію основного вала КП, а потім прискорене зношення сальника і його теча. Виробник, знаючи про проблему, проводить гарантійну заміну неефективної пластикової заглушки на більш якісну – гумову.
Ще одна болячка автомобілів 2011-2013 р. в. пов’язана зі зчепленням – несправність проявляється характерним металевим писком під час руху під навантаженням заднім ходом (вгору, при в’їзді на бордюр тощо). Це викликане ослабленням пелюсток корзини зчеплення. У 2014 році виробник модернізував цей вузол і після заміни він вже не завдає клопоту.
Обслуговування МКП полягає в контролі герметичності та заміні масла кожні 90 тис. км, а АКП – кожні 60 тис. км.
Чому кермо тугувате?
Рульове керування всіх Rio оснащене гідропідсилювачем, який виявився ненадійним. Так, після пробігу понад 40 тис. км з’являється люфт у зачепленні шестерня-рейка, а також розбивається опорна втулка рейки. Для вирішення цієї проблеми виробник навіть випустив спеціальний заводський ремкомплект. Крім того, відзначено прискорене зношення золотникового механізму рейки, що проявляється в більш важкому крученні керма в одну зі сторін. При цьому традиційні матеріали служать значно довше – наконечники рульових тяг здатні витримати понад 100 тис. км, а самі тяги – ще більше.
Гальмівна система Rio служить без проблем. Важлива її перевага – задні гальма оснащені дисковими механізмами, завдяки їм автомобіль більш чутливо реагує на педаль гальма під час активної їзди. Цим він вигідно відрізняється від багатьох конкурентів, забезпечених більш бюджетними задніми барабанниками – за умови такої їзді вони швидше перегріваються, погіршуючи ефективність гальмування.
Підвіска Rio енергоємна, більшість нерівностей вона добре відпрацьовує, не завдаючи дискомфорту тим, хто сидить всередині. Зворотний бік медалі – під час руху на швидкостях понад 120 км/год ходової не вистачає чіпкості, збитості, на нерівностях машину розгойдує, тому всі маневри потрібно робити плавно і швидка їзда не приносить задоволення.
Під час експлуатації передня підвіска може завдати неприємностей. Її вразливі місця – передні амортизатори і підшипники маточини. Так, на наших неякісних дорогах розбиваються кріпильні вушка стійок, через що порушується кастор коліс. Крім того, амортизатори можуть стукати або дати течу. А от підшипники маточини нерідко приходять в непридатність після пробігу 50-60 тис. км.
При цьому інші матеріали ходової служать довго: стійки переднього стабілізатора здатні протриматися близько 80 тис. км, його втулки і сайлент-блоки передніх важелів – близько 100, а кульові опори – в районі 150 тис. км. Знижує вартість ремонту окрема заміна всіх витратних матеріалів. А от гумки задньої балки сервісмени взагалі називають вічними.
Слабкі місця автомобіля

Негерметична пластикова заглушка оглядового вікна на картері КП може спровокувати прикрі проблеми

Характерне слабке місце передньої підвіски – амортизатори (вони розбиваються, можуть стукати і дати течу)

Відзначено вихід з ладу кнопки керування маршрутним комп’ютером на щитку приладів і дистанційного керування гучністю магнітоли на кермі

Компресор кондиціонера – слабке місце Rio. У ході експлуатації виявлено вихід з ладу вузла

У хетчбеках може тріснути відбивач додаткового стоп-сигналу, встановленого в спойлері кришки багажника
Історія
2005–2011 Випускався попередник – Kia Rio другого покоління.
03.11 На Женевському автосалоні дебютує третя генерація Rio, призначена для європейського ринку.
01.12 Стартує виробництво 5-дверних хетчбеків.
01.15 Рестайлінг російських Rio і припинення їх поставок в Україну.
05.15 У нашій країні розпочато реалізацію європейських версій Rio.
Відгук
Юрій
Kia Rio 2012 р.в.
Експлуатує – 4 роки
Пробіг – 53 тис. км
Мотор – 1,4 л 16V
Потужність – 107 к. с.
КП – 5-ст. механ.
Подобається
Kia Rio привабив мене яскравою зовнішністю, непоганим фаршем і прийнятною вартістю. Хочу ще похвалити цю модель за великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Ще один важливий плюс – місткий багажник. Крім того, машина радує доволі жвавою їздою і хорошою підвіскою – багато ям проходиш без особливого дискомфорту. Для економії коштів встановив ГБО, і ця доробка виявилася вельми актуальною з урахуванням нинішніх цін на бензин.
Не подобається
Не подобається, що на бортах кузова відсутні захисні молдинги і на парковках деякі дверцята вже зазнали пошкоджень. З несправностей відзначу вихід з ладу кнопок дистанційного керування гучністю магнітоли на кермі (замінили по гарантії) і проблеми з рульовим (почало стукати під час проїзду нерівностями). Крім цього, під час гарантійного ТО мені безкоштовно замінили якусь заглушку на коробці передач.
Резюме «Автоцентру»
Kia Rio – прекрасний вибір серед інших конкурентів. Завдяки яскравій зовнішності, місткому салону і великому багажнику цю модель можна порекомендувати молодим сімейним людям. Головні претензії стосуються недовговічного рульового і деяких деталей передньої підвіски.
Кузов і салон | |
+ Яскравий, виразний дизайн. Стійкість до корозії. Гарне співвідношення вартість авто/рівень оснащення. Незвичайні опції дорогих версій. Великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Багажник – один з найбільш містких серед конкурентів. | − Може пітніти передня оптика (певні партії авто). Тріскається відбивач додаткового стоп–сигналу (хетчбек). Піскоструменять арки задніх коліс. Відсутність бічних молдингів негативно позначається на практичності. «Закисають» петлі капота і личинка замка кришки багажника. Може прийти в непридатність підігрів подушок передніх крісел, кнопки керування борткомпьютером і гучності магнітоли на кермі. Висока корма обмежує огляд назад (седан). |
Двигуни | |
+ Загалом двигуни надійні та довговічні. Можливість використання бензину марки А-92. | − Відзначений вихід з ладу натяжителя ролика ременя навісного обладнання, індивідуальних котушок запалювання і компресора кондиціонера. Проблеми з покажчиком рівня палива (некоректні свідчення). Вимогливість до якісного встановлення ГБО і необхідність більш частого регулювання зазорів клапанів. |
Трансмісія | |
+ На вторинному ринку механіка й автомат представлені практично в рівній пропорції. Обидва агрегати загалом надійні. | − Негерметична заглушка оглядового вікна на картері КП провокує проблеми, можливі несправності зчеплення (авто 2011-2013 р.в.). |
Ходова, рульове | |
+ Енергоємна ходова. Високий ресурс деяких деталей підвісок. Вартість ремонту знижує окрема заміна всіх витратних матеріалів. Задні дискові механізми підвищують ефективність гальмування. | − Не дуже хороша стійкість і розгойдування кузова при їзді на високих швидкостях. Недовговічне рульове, передні амортизатори і маточинні підшипникики. |
Kia Rio | |
від $5000 до $11 500 | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек і седан |
Дверцят/місць | 5/5 и 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4120/1700/1470 и 4377/1700/1470 |
База, мм | 2570 |
Маса споряджена/повна, кг | 1055/1565 і 1120/1565 |
Об’єм багажника, л | 389/1043 и 500 |
Об’єм бака, л | 43 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр. | 1,4 л 16V (107 к.с.), 1,6 л 16V (123 к.с.) |
Тип привода | передній |
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. |
Шини | 185/65 R15, 195/55 R16 |