Українці відмовилися від уживаних авто
У липні 2016 року кількість угод на ринку уживаних автомобілів в Україні порівняно з червнем 2016 року, зменшилася на 23%. Так відреагували покупці уживаних автомобілів на швидке введення в дію Закону про зниження акцизів.
За даними AUTO-Consulting, ринок нових автомобілів в липні зріс на 15,7% порівняно з червнем. А на ринку уживаних кількість угод скоротилася на 23%, хоча до цього в 2016 році щомісячно було лише зростання.
Логічно, що люди чекали б/в автомобілів з Європи за більш низькими цінами. І це не лише змусило перекупників зменшити їх напередодні набуття чинності Закону, а й почекати з купівлею.
В очікуванні зниження цін на 15% обвалився саме сегмент авто 2010 року випуску і молодше. Втім, продаж авто «прикордонного» віку (2009, 2008, 2007 р.в.) також зменшився на 24-25%. Більше того, ланцюгова реакція потягнула весь ринок. Знизилися продажі навіть тих авто, аналоги яких з Європи не поїдуть через екологічні норми Євро-5. На 22% впали продажі автомобілів 2005-2001 р. в., а обіг автомобілів, старших за 2000 рік, зменшився на 26%. Отже, в середньому по ринку майже чверть покупців у липні зайняла вичікувальну позицію і вирішила дочекатися появи «свіжих» б/в автомобілів за новими цінами.
Більш-менш стабільний попит був лише в уживаних російських авто, ЗаЗи і «втомлені» іномарки початку 2000-х, чия ціна вже давно поза конкуренцією з європейським імпортом.
Загальний обсяг непроданих авто в липні через новий закон можна оцінити в 9 тис. штук по всій Україні. Саме на цю цифру знизився ринок б/в автомобілів.
У липні цінники на авторинках ще не змінювалися, оскільки закон про зниження акцизу почав діяти лише з 1 серпня, але через спад продажу продавці активніше торгувалися. Відчувши відтік щонаймеше чверті покупців, «перекупники» готові були додатково поступатися «соточкою-іншою». Але і це не завжди спрацьовувало.
Порівняно з торішнім липнем кількість угод з уживаними автомобілями по всій країні скоротилася на 24%.
У фаворитах, як і раніше, ЗАЗ Lanos, Chevrolet Aveo, Skoda Octavia, Daewoo Sens і ВАЗ-2106, але кількість угод з такими авто скоротилася на 25-30%. Немає жодного автомобіля, продажі якого в липні зросли би. Сумарний спад продажу машин, складених не в колишньому СРСР, досяг 28%.
Серед автомобілів країн СНД також зафіксовано спад, але сумарно він досяг 13,5%. А щодо окремих моделей (ВАЗ-2106, ВАЗ-2101, ВАЗ-2108) навіть спостерігалося зростання кількості угод на 10-20%. Рекордсменом у липні став АЗЛК-2140, продаж якого збільшився більше ніж удвічі (+117%).
Найпопулярнішими моделями у липні стали: ЗАЗ Lanos 2007 і 2008 р.в., Chevrolet Aveo 2007 і 2008 р. в. та Mitsubishi Lancer 2008 року.
Крім того, в AUTO-Consulting зафіксували майже 44-відсоткове зниження «свіжого» постачання вживаних авто в липні. Перегонники вирішили притримати автомобілі на місяць, щоб вже завезти їх і розмитнити за новими ставками акцизів. Імпортувалися лише авто під вже оплачене замовлення або ті моделі, прас на які не сильно зміниться.
А от комерційні фургони та вантажівки в липні продовжували активно імпортувати, встановивши новий рекорд. Імпорт уживаних LCV (легкі комерційні авто) зріс на 77%.