Тест-драйв оновленого Peugeot 2008: чому левеня вишкірилося
З’явившись у 2013 році Peugeot 2008 завоював такий успіх, якого не очікували і самі творці. В Європі він викликав бум, та й в Україні знайшов своїх численних шанувальників. Знайомилися і ми з ним у наших реаліях. Але ж фішка оновленого 2008-го не просто в іншій зовнішності, а й у силовому агрегаті. Бензиновий 1,2-літровий движок Turbo PureTech 110 – абсолютно новий двигун для Peugeot в Україні. В Європі він вже двічі ставав «Двигуном року» – в 2015 і 2016–му. А ми знайомимося з ним на 2008-му, де він працює в парі з новою 6–ступінчастою коробкою передач EAT6. З таким тандемом під капотом, звички авто помітно змінилися на краще.
Суворий хлопець
Після оновлення Peugeot 2008 однозначно набув серйознішого вигляду. І тепер в його зовнішності легше розгледіти кросовер. Нове облицювання решітки радіатора отримало агресивний оскал і на неї перемістилася більша емблема, яка раніше розміщувалася на капоті. У свою чергу, він став меншим, оскільки тепер вся передня частина авто, це і є величезний бампер.
Колісні арки стали більш м’язистими за рахунок пластикових накладок, задні ліхтарі отримали фірмові сліди від «пазурів лева», а загалом оновлений Peugeot 2008 став більш впевненим і потужним. І цей вигляд підкріплений новим силовим агрегатом 1,2 – літровим 110-сильним бензиновим турбомотором і 6-ступінчастою автоматичною трансмісією.
Раніше 2008-й з атмосферним1,2-літровим 82-сильним двигуном і 5-діапазонним роботом був, … скажімо так, занадто спокійним, і неспішно крався до першої сотні за 15,4 секунди. На його тлі оновлений Peugeot 2008 із 110-сильним турбомотром аналогічного об’єму і 6-ступінчастою автоматичною трансмісією – справжній спринтер. З динамікою в 10,3 секунди до сотні, він навіть перевершує колишню машину з 1,6-літровим 120-сильним атмосферником і 4-швидкісним автоматом.
Зі згаданими авто ми познайомилися під час «Зоряного часу» 2008-го в Україні, і не знайшли повного взаєморозуміння із жодним з них. То 1,2-літровому атмосфернику бракувало напору, то АКП дивувала нелогічними перемиканнями, а то РКП «тупила» під час різких прискорень. А що ж отримуємо тепер?
Це ж інша річ!
Скромний літраж мотора відчувається лише на низьких обертах. Коли на високій передачі зменшуєш швидкість у міському потоці або під час проїзду лежачих поліцейських, двигун поводиться дуже флегматично. Але, достатньо плавно підтягнути мотор приблизно до 2000 об/хв, як до діла береться турбіна, народжуючи бадьоре і тривале підхоплення.
А можна сильніше притиснути акселератор. Ось тут коробка ще може трохи задуматися, наприклад, чи залишатися їй на третій передачі, чи перейти на другу. Мабуть, лише цим вона віддалено схожа колишній 4-швидкісний агрегат. В іншому, нова 6-швидкісна трансмісія працює набагато оперативніше і логічніше. А «робота» вона випередила високою плавністю – моменти перемикання вгору під час набору швидкості і вниз під час уповільнення практично не відчутні.
У принципі, за тиждень, я не відчув потреби в ручному режимі, але ігнорувати його не міг. У ньому ступені змінюються м’яко і комфортно, без пауз і поштовхів. Але АКП продовжує реагувати на кік-даун, до того ж тут немає підрульових перемикачів. Тому, для активної їзди, мені з головою вистачає спортивного режиму трансмісії.
У ньому моторчик практично весь час перебуває в зоні максимальної тяги, а руки знімати з керма для перемикання не треба. Невеликий пухкий «бублик» м’який і без спортивної пружності. Але машина все одно швидко і точно виконує команди і маневрує. На оновленому Peugeot 2008 однаково легко і приємно неспішно роз’їжджати на парковках і швидко проходити швидкісні повороти.
І під час кожного швидкого віражу або різкого маневру відчуваєш інший – позашляховий бік цього кросовера. У повороті задня зовнішня покришка рано підломлюється і 2008-й неначе присідає на це колесо. Річ у тому, що коли замовляєш для 2008-го опціонну систему адаптації до різних умов руху Grip Control, то отримуєш і всесезонні шини Mud and snow» Goodyear Vector 4Seasons розмірності 195/60 R16
Вибір такого «взуття» зумовлений тим, що воно краще чіпляється за грунт. Повного приводу у машини немає, але залежно від обраного режиму: «Стандартний», «Сніг», «Бруд», «Пісок» і «ESP відімкнена», електроніка змінює алгоритм своєї роботи, щоб забезпечити оптимальне зчеплення коліс зі слизькою, розмитою або сипучою поверхнею.
Із побоюванням, але все ж скеровую оновлений Peugeot 2008 з асфальту. Доволі глибоким піском проїхати вдалося. Хоча, часом передні колеса починали закопуватися. З «піщаними» налаштуваннями можна їхати доволі швидко – до 110 км/год, Тоді як «грязьові» тримаються до 80 км/год, а інші – до 50 км/год.
Польовими дорогами їжджу доволі сміливо, оскільки високу траву приймає на себе обвіс з нефарбованого пластику, а підвіска добре відпрацьовує всі нерівності ґрунтової дороги. А от на асфальті особливим комфортом і тишею в роботі ходова не балує. На вибоїні може стукнути, на жорстких дефектах – потрясти. Але латки і горби поглинає добре, демонструючи помірну жорсткість і достатню енергоємність для того, щоб не шарахатися від кожної нерівності.
Чекаємо на поповнення
У зовнішності оновленого Peugeot 2008 з’явилося більше суворості, але він залишився таким самим доброзичливим і зручним компактним автомобілем, як і раніше. Він зберіг азартну поведінку, автоматична трансмісія робить щоденну їзду зручною і плавною, а турбомотор забезпечує чудову динаміку. Залишилося тільки дочекатися, коли за капотом українських 2008-х заторохкотить економічний дизельок. І тоді шанувальників у цієї машини в нашій країні стане ще більше.
Фото автора
Peugeot 2008 GT Line 2016 р.
Peugeot 2008 (2013 р.)
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Для кузова стали доступними нові кольори: червоний Ultimate Red і смарагдовий Emerald Crystal. Дизайн передньої частини і задніх ліхтарів став виразнішим і свіжішим. Зручний у користуванні багажник – навантажувальна висота невелика (лише 600 мм), який-небудь бортик відсутній, підлога після складання спинок заднього ряду рівна, є безліч кріплень для фіксації багажу і дві ніші з кожної сторони відсіку. | − Не дуже багато місця над головами пасажирів заднього ряду. З багажника зникли транспортувальні пластикові накладки, якими було зручно засовувати важку поклажу вглиб відсіку. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Новий мотор Turbo PureTech 110, два роки поспіль завойовує титул «Двигун року» – у 2015-2016 рр., в категорії від 1,0 л до 1,4 літра. Його оснащено безпосереднім уприскуванням палива і високоефективним турбо-нагнітачем. За крутильним моментом цей турбомотор помітно перевершує будь-який із доступних раніше для 2008-го бензинових двигунів. До того ж максимальна тяга доступна вже з 1750 і аж до 5500 об/хв. Нова автоматична коробка передач EAT6 працює швидко і плавно. Система Grip Control тепер доступна і з автоматичною трансмісією. | − Заявлена витрата палива менша, ніж у колишніх агрегатів, але в реальності виявилася практично такою самою, як у наших колишніх тест-драйвах – від 6,7 до 7,2 літрів на 100 км за умови більш-менш акуратної їзди, і на літр-півтора більшою під час активної. А економічний дизельний мотор для 2008-го в Україні не пропонують. |
Фінанси й оснащення | |
+ У базовому оснащенні оновленого Peugeot 2008 є система Hill Start Assist, круїз-контроль із обмежувачем швидкості, 6 подушок безпеки (зокрема бічні шторки), датчики тиску в шинах, 2-зонний клімат-контроль, підігрів передніх сидінь, салонне дзеркало з автозатемненням, електричні приводи бічних дзеркал і стекол всіх дверей, сенсорний 7-дюймовий монітор і багато іншого обладнання. У дорожчій версії стоїть система Mirror Screen, яка дає змогу дублювати екран смартфона. Серед додаткових опцій – камера заднього виду, системи активного гальмування Active City Brake і Grip Control, а також інші опції. | − Список додаткового обладнання не дуже широкий. До того ж в Україні не пропонуються система автоматичного паркування Park Assist і нова преміальна комплектація GT Line. |
Peugeot 2008 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4159/1829/1556 | |
База, мм | 2538 | |
Колія передня/задня, мм | 1477/1488 | |
Кліренс, мм | 165 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1140/1690 | |
Об’єм багажника, л | 350/1194 | |
Об’єм бака, л | 50 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпос. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R3/4 | |
Об’єм, см куб. | 1199 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 81(110)/5500 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 205/1500 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | передній | |
КП | 6-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалеж./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 195/60 R16 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 188 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,3 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 4,4-6,6 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/20 000* | |
Мінімальна вартість грн** | 479 500 | |
Вартість тестованого авто, грн** | 541 970 |
* Заміна мастила у двигуні кожні 10 000 км – 1 368 грн**
**На 08.08.2016 р.