Continental озвучив думку щодо заборони шипованих шин в Україні
Як вже відомо, згідно з проектом закону №4683 від 17.05.2016 (про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність до актів Європейського Союзу), експлуатація транспортних засобів категорій L, M1, M2, N1у зимовий сезон на автомобільних дорогах із твердим покриттям допускається виключно з використанням пневматичних зимових шин, а також всесезонних. Також «не допускаються до участі в дорожньому русі автомобільними дорогами з твердим покриттям транспортні засоби з шипованими пневматичними шинами, крім руху за заздалегідь визначеними відповідними органами місцевого самоврядування маршрутами з урахуванням дорожньо-кліматичних умов, за яких безпеку дорожнього руху неможливо забезпечити з використанням інших засобів протиковзання. Експлуатація транспортних засобів у літній сезон допускається з використанням зимових пневматичних шин для повного використання ресурсу за умови відсутності шипів і залишкової висоти малюнка протектора щонайбільше три міліметри.
Читайте також: Зимові шини будуть обов’язковими, але тільки без шипів
Що думає про ці нововведення компанія Continental, нас поінформувала Ірина Якимів – менеджер із PR та маркетингу в Україні та країнах Прибалтики підрозділу шин Continental.
«Насамперед, треба розуміти, що це тільки проект, який винесено на обговорення комітетів Верховної Ради. По-друге, не до кінця ґрунтовно можна говорити про заборону шипованих шин взимку, оскільки проект закону не виключає такої можливості в регіонах з відповідними природно-кліматичними умовами. Водночас Європейський Союз для північних країн Європи вже вирішив це питання. З одного боку залишив можливість вибору шипованих або не шипованих шин, а з іншого боку – обмежив кількість шипів до 50 штук на метр кочення колеса. До цих вимог адаптувалися так само виробники, проектуючи шипи такої форми і використовуючи такі матеріали, щоб вони зменшили зношення дорожнього покриття. Відповідно Україна, адаптуючи законодавство до вимог ЄС, може скористатися саме цим застосованим досвідом.
Запровадження на законодавчому рівні обов’язкового застосування сезонних шин свідчить про те, що ми рухаємося в дуже правильному напрямку. Питання зимових шин, так само як і обов’язкові автокрісла для дітей давно закрите на законодавчому рівні у наших сусідів – Польщі та Білорусі, Чехії та Румунії, а також у країнах Балтії. У деяких країнах ЄС монтаж зимових шин залежить від погодних умов та наявності снігу на дорозі. У деяких північних країнах ЄС, де рівень аварійності та смертності на дорогах найнижчий у Європі, нікого переконувати не треба. Люди міняють шини перед початком зимового сезону навіть якщо такі вимоги не закріплено на законодавчому рівні. Беручи до уваги страшну офіційну статистику аварійності і смертності на наших дорогах, а також дослідження, які Continental проводить фактично під час кожної своєї кампанії це питання взагалі не має з’являтися на ментальному рівні. Різниця в гальмуванні на зимовій дорозі на літніх і зимових шинах може становити десятки метрів, де кожен метр і навіть сантиметр може відіграти ту ключову роль в нашому житті, і часто в житті інших людей. Тому більш правильно керуватися принципом «не поміняв шини на зимові – не їду». Краще не поїхати, ніж все життя розплачуватися.
Позиція компанії Continental в питанні сезонності застосування шин незмінна – літні шини змінюємо на зимові і навпаки. У зимовий час різниця між зимовими і всесезонними шинами може бути колосальна, залежно від погодних умов, стану дорожнього покриття та інших обставин. На ухвалення рішення про використання всесезонної гуми мають впливати кілька факторів. Перший – це м’які погодно-кліматичні умови і зима без снігу та ожеледиці, так звана суха зима, яку ми переважно можемо зустріти в країнах Південної Європи крім гірських регіонів або у Великій Британії. Другий – це автомобіль, швидше невеликий, легкий, з невеликим об’ємом двигуна. Третій фактор – це якщо ми пересуваємося переважно містом, де здебільшого розчищені дороги і температура повітря і дорожнього покриття значно вища, ніж за містом. Висновки робимо самі».
Щодо використання зношених зимових шин влітку, хочу зазначити, що більшість виробників шин рекомендують міняти літні шини за умови залишкової глибини протектора 3 мм, і 4-4,5 мм у зимових. І цієї вимоги дотримуються більшість європейських автовласників. Щоб зрозуміти наскільки це актуально, ми демонструємо автовласникам результати лише одного тесту – гальмування на мокрому асфальті на шинах з різним ступенем зношення. Так от, на шинах із залишковою глибиною протектора 1,6 мм (відповідно до вимог ПДР) під час гальмування з 80 км/год гальмівний шлях на мокрому асфальті становить майже 61 м (див. графік), тоді як на шині з глибиною протектора 3 мм цей шлях майже на 10 метрів коротший (51,8 м), а на нових шинах взагалі становить близько 42 метри. При цьому коли машина на нових шинах вже зупинилася, швидкість автомобіля на зношених шинах становить 44 км/год. Якщо на такій швидкості станеться ДТП, особливо з пішоходами, то результати будуть трагічними. Тому варто ще раз задуматися, чи слід дозволяти влітку доїжджати на зношених зимових шинах, гальмівні властивості яких внаслідок м’якої гумової суміші і без того гірші, а нарізані в протекторі ламелі в спеку дуже серйозно погіршують керованість автомобіля.
Читайте також:
Думка компанії Nokian Tyres щодо заборони шипів та інших нововведень в Україні
Goodyear про обов’язкове застосування шин по сезону і заборону шипованих шин в Україні