Скільки можна зекономити на КАСКО змінивши стиль водіння?
В Україну прийшла європейська практика надавати суттєву знижку на страхування тим водіям, які їздять безпечно і передбачувано. Таку програму вперше в країні запропонувала компанія «АХА Страхування» для свого продукту «КАСКО Смарт».
Суть цього продукту в тому, що ви встановлюєте на свій автомобіль спеціальний телематичний пристрій, який аналізує вашу манеру їзди. Різкі прискорення, гальмування, раптові маневри і перевищення швидкості фіксуються спеціальним трекером і зберігаються в базі даних. Закачавши додаток на свій смартфон, автовласник відстежує свої показники в динаміці. За підсумками перших дев’яти місяців користування страховим полісом разом із телепатичним пристроєм ви можете отримати до 30% знижки на КАСКО в перший рік і до 50% – на наступні (якщо, звичайно, навчитеся їздити безпечно і передбачувано).
Щоб перевірити, як працює ця система, журналіст «Автоцентру» встановив телематичний пристрій Raxel telematics на свій автомобіль і спробував поліпшити свою манеру їзди.
Мобільний додаток Raxel telematics, що дає змогу відстежувати і покращувати свій стиль водіння, доступний для iOS і Android. Із його допомогою також можна повідомити про ДТП.
За чотирма параметрами
Мобільний додаток на смартфоні аналізує кілька показників їзди: прискорення, гальмування, маневрування, швидкісний режим, пробіг і час керування автомобілем. У кожного з цих параметрів існують свої нормативи, від яких залежить колір графіка. Якщо вони виконуються, програма показує графік у зеленій зоні, якщо близькі до цього – у жовтій, а якщо значно перевищені – у червоній. Наприклад, щоб опинитися в зеленій зоні за параметром «гальмування», на 100 км шляху водій може різко гальмувати щонайбільше двічі.
Мобільний додаток показує ці дані в динаміці: за минулий день, тиждень, місяць і рік. Крім того, доступний графік пробігу і періоду водіння автомобіля залежно від часу доби і умов руху – в годину пік, вдень і вночі. На підставі обробки такої інформації програма видає рейтинг водія – кількість набраних балів (максимум – сто). і залежно від них вказує знижку, яку заробив водій своєю безпечною їздою.
Встановивши телематичний пристрій, перші три дні я не заглядав у програму. Системі потрібно записати хоча б триста кілометрів, щоб вона зібрала і проаналізувала першу інформацію про мою манеру їзди. Я намагався їздити як зазвичай на власному автомобілі.
Майже лихач
Після аналізу перших результатів стало очевидно, що мені слід переглянути свою поведінку на дорозі. Виявилося, що я різко розганяюся – здійснюю 5,1 різких прискорень на кожні 100 км. З таким показником мені не то що в зелену – в жовту зону не вдалося потрапити. Я згадав свої прискорення і зрозумів, що найчастіше різко тисну на газ, коли виїжджаю на протилежну смугу під час розвороту або на прилеглі – під час виїзду з другорядної смуги на головну. У столиці щільний потік, і щоб втиснутися в нього, доводиться набирати швидкість швидко. Що ж, чекатиму більшого «вікна» і розганятимуся не так стрімко.
Я виявився недисциплінованим водієм ще у двох категоріях – гальмуванні і швидкісному режимі. Щоправда, в цих дисциплінах програма записала мої показники в жовту зону. З гальмуваннями все зрозуміло – вони завжди співвідносяться з розгонами. А от швидкісний режим програма вважає порушеним, якщо довго рухаєшся зі швидкістю понад 110 км/год. Відповідно до Правил дорожнього руху, така швидкість є максимальною на всіх дорогах, включно з автомагістралями. Мою статистику щодо швидкості теж легко пояснити: я живу за містом, і пару кілометрів дороги додому і назад припадає на першокласну Житомирську трасу – за покриттям і безпекою однією з найкращих в країні. Ну як на ній трохи не притопити! Втім, хочеш зекономити – доведеться стримати своє бажання швидко їздити. Врахую на майбутнє.
А от із кількістю різких маневрів у мене виявилося все «ок». І правда, підрізати і «грати в шашки» на дорозі – не моя стихія.
Работа над помилками
Наступні два тижні я їздив, намагаючись врахувати результати першого аналізу мого стилю водіння. Менше різких прискорень і гальмувань, менше перевищень швидкості. Така манера їзди зовсім не меланхолічна. Я поводився на дорозі так, щоб не виділятися з потоку, а головне – не заважати нікому їздити. Такий стиль руху справді можна назвати безпечним. Щоб зайвий раз не гальмувати, треба прогнозувати ситуацію наперед – зі світлофорами, пішохідними переходами, під час вибору смуги руху. Щоб зайвий раз різко не прискорюватися, треба точніше прораховувати швидкість інших учасників, обирати правильну траєкторію. Зі швидкістю все простіше – її просто не потрібно перевищувати (так безпечніше з будь-якої точки зору). До речі, плавна манера руху ще і сприяє зниженню витрати палива: у мене він на дизельному Citroеn C4 з 6,0 літрів на 100 км впав до 5,8 л.
Через два тижні я знову зайшов в програму, щоб дізнатися свої результати і можливу знижку на страхування. Як виявилося, наука пішла на користь. Кількість різких прискорень зменшилася до 0,9, гальмувань – взагалі впала до нуля, ідеальним став швидкісний режим, у межах норми – маневрування. Можу, коли захочу! Мої старання щодо зміни стилю їзди програма оцінила в 60 балів, що відповідає знижці на КАСКО в 15,5%. Непоганий результат для початку! Впевнений, що ще трохи поїздивши, я зміг би заробити максимальну знижку 25%, набравши понад 75 балів. І при цьому мені вдалося стати більш безпечним і передбачуваним для оточуючих водіїв, а ще – заощадити чимало пального.
ДО ПІСЛЯ
Прискорення: не більше 0,5 прскорень на 100 км
Гальмування: не більше двох різких гальмувань на 100 км
Маневрування: не більше чотирьох різких маневрів на 100 км
Скоростной режим: не більше 0,8% від усього часу руху можна пересуватися зі швидкістю понад 110 км/год
ДО ПІСЛЯ
За два тижні користування телематикою вдалося домогтися знижки на КАСКО в 15,5%.
Фото автора та Євгена Сокура