Як обрати машину – 10 порад автомаляра
За правильного підходу ризик купівлі з рук можна звести до мінімуму. Скажемо одразу: точно й об’єктивно діагностувати стан вживаного автомобіля може лише фахівець. Але, щоб не витрачати високооплачуваний час експерта на дрібниці, на його суд краще винести вже «відфільтровані» автомобілі – тобто ті, у яких можуть бути лише глибоко приховані проблеми. Більшість явних дефектів можна виявити і своїми силами.
1.Огляд автомобіля починайте з кузова – найдорожчої частини автомобіля. Машина має бути сухою та чистою.
2.Уважно і неспішно роздивіться поверхню кузова під малим кутом при рівномірному освітленні. Нерівні відблиски, злами світлової лінії, сліди наждачної шкурки під шаром фарби – ознаки ремонту кузова.
3.Порівняйте відтінки сусідніх деталей. Кустарний ремонт майже стовідсотково виключає «попадання в колір».
4.Шукайте точкові вкраплення пилу в шар фарби або лаку. Ці маленькі кратери – неодмінний супутник практично будь-якої незаводської «малярки».
5.На запевне битій машині такої самої моделі заздалегідь подивіться, який вигляд мають точки заводського контактного зварювання. Наприклад, під капотом, у глибині багажника, під ущільнювачами дверцят. Заводське зварювання відрізнятиметься від ремонтного шва зварювального напівавтомата, хоча для маскування можуть застосовувати герметик і темний антикор. Спритні ділки точки заводського зварювання формують за допомогою шпаклівки, визначити таку підробку можна тільки здерши фарбу – тому придивляйтеся і до інших ознак демонтажу деталей.
6.Вивчіть дверні петлі, вузли навіски капота, кришки багажника. Здерта або свіжа фарба на болтах навісів – ознака того, що дверцята (капот, кришку) знімали для ремонту або підганяли до заміненої сусідньої деталі.
7.Порівняйте ширину щілин між кузовними деталями. Різна ширина по периметру деталі свідчить про те, що її або прилеглу частину кузова демонтували.
8.Стягніть ущільнювач із кромки дверного отвору. Нерівний стик кузовних деталей під ущільнювачем підтвердить підозри: крило, боковину або їхню частину міняли.
9.Огляньте доступні місця кріплення всіх деталей обвісу – бамперів, світлотехніки, решіток та іншого облицювання. Є кілька причин, через які після ремонту сервісмени могли не поставити на місце той чи інший кріпильний елемент. Відсутній гвинт кріплення деталі обвісу означає, що її демонтували з якоїсь причини.
.
10.Пам’ятайте, що неякісний ремонт кузова рано чи пізно зумовить корозію, а в гіршому випадку спричинить порушення геометрії кузова. Виправлення таких «помилок» горе-майстрів часом дорожче, ніж ціна, за яку машину можна продати, тому за умови виявлення підозрілих, незрозумілих вам нюансів, звертайтеся по консультацію до професійних експертів.
Майте на увазі, колись пом’яте крило або дверцята – не привід відмовлятися від купівлі. Головне – щоб ремонт попередній власник провів за всіма правилами. Якщо він надасть незаперечні докази цього (рахунки з фірмової СТО, підтвердження незалежного експерта тощо), то можливо, варто купити автомобіль – тим паче, що ремонт можна використати як привід для серйозного торгу.
.