Порівняльний огляд уживаних Mitsubishi Colt і Toyota Yaris
Обидві моделі представлені низкою модифікацій: Mitsubishi Colt – 3- і 5-дверними хетчбеками, подовженою на 300 мм п’ятидверкою Colt Plus і купе-кабріолетом Colt СС, а от в арсеналі Toyota Yaris хетчбеки з трьома і п’ятьма дверцятами і 4-дверний седан. В Україні обидві моделі найчастіше зустрічаються з кузовом хетчбек. Саме їх ми сьогодні і порівняємо. До речі, версії з більшою і меншою кількістю дверей найреальніше знайти у Colt.
Особливість дизайну Mitsubishi полягає в тому, що за будовою кузова він схожий на зменшений компактвен, а от Toyota має такий самий вигляд, як класичний хетч.
Претензій до корозійної стійкості обох моделей немає. Стан кузовних деталей може викликати зауваження тільки у Colt – бувають проблеми з пластиковими молдингами на даху (див. «Підсумки»).
Якщо немає звички, салон Yaris може здивувати – виною тому незвичайне центральне розташування щитка приладів, який до того ж електронний. Оформлення інтер’єру Colt більш традиційне, але цікавих фішок тут теж чимало (див. фото).
Обидві моделі наділені зсувною конструкцією задніх сидінь, завдяки чому за необхідності можна змінювати пріоритет запасу місця для ніг або розміру багажника. При цьому крісла гальорки Mitsubishi функціональніші (див. фото). До того ж у нього спинка переднього пасажирського сидіння відкидається вперед і дає змогу перевозити майже триметрові довгоміри.
Згідно з даними виробника, багажник Yaris місткіший, хоча якщо з салону Colt прибрати задні сидіння, він здатний перевезти набагато об’ємніші вантажі. У Toyota такої можливості немає, вона програє своєму конкуренту і за вантажопідйомністю.
Чий робот міцніший?
Під капотом обох моделей, як правило, розміщені бензинові двигуни, наймасовіші з яких – 1,3 л. В активі Yaris є ще й дизель, хоча такі версії зустрічаються рідко (офіційно у нас не продавалися). А от Colt здатний привабити активних драйверів більш потужною модифікацією з двигуном 1,5 л, що прискорює маленький хетч до сотні за 9,8 с. Утім, динаміка наймасовіших версій 1,3 л із «роботами» у Mitsubishi теж краща – 11,8 секунди проти 13,1 у Toyota. Найменше характерних проблем виявлено в агрегатах Yaris, хоча неполадки у Colt не надто серйозні.
Більшість Yaris оснащені «роботом», а от Colt легко знайти і з «механікою». Надійнішими виявилися КП Toyota: єдине зауваження до її «робота» – поштовхи і затримки під час перемикання передач (щоправда, це характерно для таких агрегатів інших моделей, зокрема і Mitsubishi). А от у «робота» Colt відзначено проблемне ввімкнення задньої передачі. Якщо перепрошивка мізків ЕБК не допомагає – вийшов з ладу актуатор. Утім, вибивати передачі може і через відмову правого переднього датчика
Жорстка особливість
Конструктивно ходові цих машин однакові: попереду незалежна McPherson зі стабілізатором поперечної стійкості, а ззаду – напівзалежна балка. Зверніть увагу: підвіска Colt жорсткіша, ніж у конкурента. Цьому сприяють низькопрофільні шини розмірністю 195/50 R15, якими оснащували більшість Mitsubishi. На наших дорогах їхні власники нерідко гнуть колісні диски і набивають гулі на шинах. Хоча, на диво, така особливість підвісок Colt негативно не позначилася на їх довговічності: кульові опори і сайлент-блоки важелів передньої підвіски здатні витримати близько 200 тис. км, а резинки задньої напівзалежної балки взагалі вважаються вічними. Такий самий термін служби і у підвіски Yaris, хіба що трохи довше у нього служать втулки стабілізатора – щонайменше 80 тис. км проти 50-60 тис. км у конкурента. Важливо врахувати: Colt боїться перевантажень – при цьому потерпають задні амортизатори. А от у Yaris такої слабкості не виявлено.
Конструктивно рульове у наших піддослідних схоже – його оснащено електропідсилювачем, а тяги поставляються тільки в зборі з рейкою. Проблем із цим вузлом ні у Mitsubishi, ні у Toyota немає.
Стосовно гальмівної системи – у Colt відзначено вихід із ладу датчиків ABS. У Yaris, за умови нечастої експлуатації сильно іржавіють передні гальмівні диски. Від верхньої кромки корозія опускається вниз. Колодки не завжди можуть її прибрати, і тоді ефективність гальмування погіршується. Якщо товщина дисків дає можливість, їх проточують, якщо ні – міняють.
Mitsubishi Colt
Варто покритикувати якість бамперів і оптики, а також лакофарбове покриття зовнішніх дзеркал і бамперів. Є також зауваження до якості виконання салону та працездатності його оснащення. Серйозних претензій до надійності двигунів немає, але дрібні неполадки можуть добряче попсувати нерви. Чимало авто – передньопривідні. Трансмісія 4х4 не найвитриваліша. У АКП є проблеми з селектором. Основна претензія до ходової Tiggo – недовговічність амортизаторів і кульових опор (40-50 тис. км). А от сайлент-блоки передніх важелів ходять до 80 тис. км, задній багатоважіль – 100-130 тис. км, втулки стабілізаторів – 40-50 тис. км, а стійки – близько 70 тис. км. Рульове керування з ГБР не особливо надійне. Можуть потурбувати і гальма. У рульовому відзначено течу сальників рейки, розбиваються втулки рейки, виходить з ладу насос підсилювача. Недовговічні і кермові наконечники (близько 40 тис. км). У гальмах підклинюють супорти і відмовляють датчики ABS.
Фішка інтер’єру Colt – прозорий пластик на центральній консолі, який підсвічується при ввімкненні габаритів блідо-блакитним світлом. Шумоізоляція салону слабенька.
Резюме
Кузов і салон | |
Висока безпека – 5 зірок EuroNCAP. Більш широкі можливості трансформації внутрішнього простору: задні сидіння можна прибрати з салону, спинка переднього пасажирського крісла відкидається вперед, якщо є потреба перевезти довгоміри. Рухлива конструкція задніх сидінь і регульований кут нахилу їхніх спинок. | Деформація пластикових молдингів на даху (у сильну спеку їх часто-густо “веде”) і поломка кнопки ручника. А-подібні передні стійки суттєво обмежують оглядовість під час бічних маневрів. Шумоізоляція слабенька. |
Силовий агрегат | |
Наявність потужнішого двигуна. Мотори Colt забезпечують йому кращу динаміку. | Можлива відмова електровентиляторів системи охлолодження двигуна, індивідуальних котушок запалювання, нижньої опорної подушки двигуна, на ринку не представлені дизельні версії. |
Трансмісія | |
Надійна механічна коробка передач. | Роботизована КП AllShift більш проблемна, ніж «робот» Yaris. Недовговічні сальники півосей. |
Підвіска | |
Доволі довговічна ходова . | Більш жорстка підвіска. Через наявність низькопрофільних шин на наших дорогах легко погнути колісні диски. Задні амортизатори бояться перевантажень |
Рульове, гальма | |
Довговічне рульове. | Рульові тяги змінюються тільки разом із рейкою. Можливий вихід з ладу датчиків ABS. |
Володимир Mitsubishi Colt 2008 р.в., Експлуатує 6 років, Пробіг 158 тис. км., Мотор 1,3 л. 16V. Потужність 95 к.с., КП 6-ст. робот. -
Подобається
Я купував Mitsubishi Colt новим. Він сподобався мені своєю виразною зовнішністю, яскравим інтер’єром, непоганим оснащенням, але найголовніше – масою варіантів трансформації салону, яких не було у Nissan Micra і Hyundai Getz (до них я теж придивлявся). Автомобільчик доволі спритний та економічний – в місті вдається вписуватися в витрату близько 7 л на сотню, і це при тому, що він оснащений «автоматом».
Не подобається
Коробка передач – найменш надійний вузол Colt. У гарантійний період мені вже замінили актуатор КП, а зараз знову потрібно звертатися на СТО через утруднене вмикання задньої передачі. Також можна покритикувати цей автомобіль за погану оглядовість, яку перекривають передні стійки (хоча я вже призвичаївся визирати з-за них) і слабку шумоізоляцію кришки багажника і задніх колісних арок.
Моя оцінка 4
Colt – автомобіль для прагматичних і практичних людей. Він вирізняється доступною ціною, а можливості трансформації його салону більші, що робить його універсальнішим. Завдяки кращій динаміці Colt також сподобається активним водіям. Найсерйозніше зауваження до нього – проблемний «робот», тому краще звернути увагу на версії з «механікою».
Toyota Yaris
Серйозних претензій до кузовів CR-V немає. В салоні навіть високі люди не відчуватимуть нестачі простору, а його легкість підкреслена нетрадиційним розміщенням важелів КП і ручника. Всередині багато різних поличок, кишень і ніш. Зручність посадки на гальорці збільшує регулювання нахилу спинок. Найчастіше зустрічаються 2-літрові версії. Особливих клопотів мотори не завдають, хіба що вони чутливі до якості палива. КП надійні, але «автомат» не витримує сильного буксування. З часом з’являється скрип під час роботи повного приводу, який усувається заміною масла в віскомуфті. У підвісці найчастіше (через 30-40 тис. км) доведеться міняти втулки стабілізаторів, а стійки ходять близько 150 тис. км. Сайлент-блоки передніх важелів і маточині підшипники здатні протриматися близько 100 тис. км, кульові опори – близько 150 тис. км. Довго служать і резинки заднього багатоважеля. Слабке місце рульового – недовговічні наконечники рульових тяг.
Резюме
Кузов и салон | |
Хорошая безопасность – максимальные 5 звезд по результатам краш-тестов EuroNCAP. Ровный пол галерки обеспечивает задним пассажирам больший комфорт посадки, чем у конкурента. Задние сиденья имеют сдвижную конструкцию, кроме того – регулируется угол наклона их спинок. Грузовой отсек более вместительный. | Рыночная стоимость выше, чем у Mitsubishi Colt. |
Силовой агрегат | |
В силовых агрегатах выявлено меньше проблем. При необходимости на вторичном рынке можно найти экономичную дизельную версию. | Возможна потеря герметичности помпы (после 90 тыс. км). Двигатели отличаются худшей динамикой, чем у оппонента. |
Трансмиссия | |
Практически беспроблемные коробки передач. | Особенность работы КП – толчки и заминки при переключениях передач («робот» MMT). Нет возможности выбора коробки передач – большинство автомобилей на рынке оснащены роботизированной КП. |
Подвеска | |
Сбитая подвеска хорошо отрабатывает неровности. Высокий срок службы ходовой. Втулки стабилизатора более долговечные, чем у Mitsubishi Colt. | |
Рулевое, тормоза | |
Беспроблемное рулевое. | Рулевые тяги меняются только в сборе с рейкой. При редкой езде со временем сильно ржавеют тормозные диски, снижая эффективность торможения. |
Наталя Toyota Yaris 2006 г.в., Эксплуатирует 2.5 года, Пробег 186 тыс. км., Мотор 1.0 л. 16V. Мощность 69 л.с., КП 5-ст. механ. - Подобається
Головне, за що хочу похвалити Yaris, так це за його високу паливну економічність: мотор 1,0 л їсть у міському циклі близько 5,5 л. Машиною дуже просто керувати – кермо легке і маневрувати на тісних парковках дуже зручно. Сприяє зручності й гарна оглядовість. Дизайн торпедо незвичайний: щиток приладів розташований посередині, а перед водієм і пасажиром є місткі бардачки. Задні сидіння рухаються взад-вперед, завдяки чому тут зможуть нормально розміститися навіть високі люди.
Не подобається
У мене базова версія, і її оснащення залишає бажати кращого. Підвіска жорсткувата, багажник малуватий, хоча для поїздок в магазин за покупками його вистачає. Моторчик 1,0 л для їзди на трасі слабенький – обгони виконувати складно, потрібно заздалегідь набирати швидкість, інакше він дуже повільно прискорюється і часто виникає небезпека, що не встигнеш обігнати.
Моя оцінка 3.5
Резюме «АЦ»
Общие данные | Mitsubishi Colt | Toyota Yaris | ||
Тип кузова | хэтчбек | хэтчбек | ||
Дверей/мест | 3/5 и 5/5 | 3/5 и 5/5 | ||
Габариты, Д/Ш/В, мм | 3810/1695/1520 и 3885/1695/1550 | 3785/1695/1530 | ||
База, мм | 2500 | 2460 | ||
Масса снаряженная/полная, кг | 955/1435 | 1105/1480 | ||
Объем багажника, л | 220/900 и 220/1070 | 275/1180 | ||
Объем бака, л | 47 | 42 | ||
Трансмиссия | ||||
Бензиновые 4-цилиндр.: | 1,3 л 16V (95 л.с.), 1,5 л 16V (109 л.с.) | 1,0 л 16V (69 л.с.), 1,3 л 16V (87 л.с.) | ||
Дизельные 4-цилиндр.: | нет | 1,4 л 16V (90 л.с.) | ||
Трансмиссия | ||||
Тип привода | передний | передний | ||
КП | 5-ст. мех. или робот. 6-ст мех. | 5-ст. механ. или 5-ст. робот. механ. | ||
Ходовая часть | ||||
Тормоза передние/задние | диск. вент./бараб. или диск. вент./диск. | диск. вент./бараб. | ||
Подвеска передняя/задняя | независ./полузавис. | независ./полузавис. | ||
Шины | 195/50 R15, 205/45 R16 | 165/70 R14, 175/65 R14, 185/60 R15 |