Огляд Renault Sandero: Виправдана економія
Исторія
07.08 На спільній базі з седаном Dacia Logan і універсалом Logan MCV створені 5-дверні хетчбеки, які отримали власне ім’я – Sandero.
05.09 Гамму модифікацій доповнено псевдопозашляховою версією хетчбека Sandero – Stepway зі збільшеним до 175 мм кліренсом.
08.09 В Україні Sandero почали продавати під брендом Renault.
09.12 Дебютує друге покоління Sandero.
Малолітражки Sandero створено на платформі Dacia B0, яку першою приміряла бюджетна модель Logan. Її седани й універсали виявилися такими успішними, що через чотири роки було вирішено розширити гаму модифікацій, доповнивши її практичнішим і більш молодіжним 5-дверним хетчбеком. Причому, що показово: ця версія не стала банальним переробленням задньої частини кузова Logan – до її розробки підійшли творчо, завдяки чому Sandero має індивідуальне обличчя. Хоча деякі частини його кузова, інтер’єр і технічна начинка аналогічні спорідненим модифікаціям. Крім того, щоб привернути увагу якомога більшої кількості покупців, на базі хетчбека додатково створили його псевдопозашляхову версію Stepway, що отримала стильний захисний обвіс по периметру кузова і збільшений дорожній просвіт. Такі автомобілі дорожчі за «цивільні» Sandero, але, незважаючи на це, завдяки виразнішій зовнішності і кращому оснащенню набули в Україні доволі широкого поширення і на вторинному ринку зустрічаються часто.
Привіт із минулого
Як свідчить вітчизняний досвід експлуатації, незважаючи на бюджетну спрямованість моделі, проблем із корозійною стійкістю Sandero не має. Хіба що під час купівлі вживаного авто потрібно перевірити, чи відкручується кріплення запаски, підвішеної знизу під днищем багажника, і обов’язково, щоб уникнути проблем, змастити його. В принципі, з часом не викликає критики і стан кузовних деталей моделі.
Практичним автомобілістам приємно буде довідатися, що Sandero має доволі просторий багажник, один із найбільших серед однокласників (див. фото). Покритикувати його можна тільки за високуватий навантажувальний борт (діставати важкі речі незручно) та сходинку від спинок складених задніх сидінь (через що не вдається отримати рівний майданчик для вантажів).
Під час створення моделі базу хетчбеків укоротили на 42 мм порівняно з седаном, і це помітно з меншого запасу місця для ніг задніх пасажирів, хоча для нормальної посадки його цілком вистачає, а над головою достатньо місця навіть для високих людей. Інтер’єр дорожчих версій за рахунок декоративних деталей, пофарбованих у чорний колір, має дуже привабливий вигляд. Щоправда, невисокий клас моделі виказує твердий пластик оздоблення, простеньке оснащення та неергономічні внутрішні ручки задніх дверцят, виконані у вигляді заглиблень на картах дверей (це привіт із минулого – такий економічний варіант перекочував із найперших Logan).
Загалом обладнання працює без проблем. Єдине вразливе місце, яке може завдати клопоту – підкермовий перемикач зліва від керма (див. фото «Слабкі місця»).
Dacia Sandero 2008-2009 р.в.
Як заощадити?
Sandero оснащували тією самою лінійкою двигунів, що і співплатформні седани й універсали. Найбільшого поширення дістали версії з мотором 1,4 л, а найбільш рідкісні – з дизельним агрегатом 1,5 л. Однак більшість псевдопозашляхових версій Stepway, навпаки, було оснащено об’ємнішим і потужнішим двигуном 1,6 л.
Як свідчить досвід, серйозних неполадок у двигунах Sandero виявлено не було. Хоча деякі характерні болячки їм все-таки притаманні. Так, дошкульне місце всіх бензинових моторів – недовговічний задній сальник колінвала, який з часом дає течу. За словами мотористів фірмової СТО, нещодавно виробник випустив новий тип сальника – більш надійний. Ще одне проблемне місце – термостат, який може відмовити.
ГРМ усіх агрегатів приводиться ременем, який необхідно міняти разом із роликами кожні 60 тис. км. У цей самий час здійснюється контроль стану помпи (за умови підтікання охолоджуючої рідини її міняють) і оновлюється ремінь приводу навісного обладнання.
Наймасовіші 1,4-літрові версії не відрізняються особливою економічністю: у міському циклі вони витрачають понад 9,5 л бензину. Тому багато власників для економії коштів встановлюють газобалонне обладнання. З огляду на досвід експлуатації, мотори Sandero доволі непогано працюють і на зрідженому газі, тільки потрібно не забувати кожні 15 тис. км перевіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів, інакше вони можуть прогоріти.
Крім того, хочемо звернути увагу, що хетчбеки у нас продавали і з установленим на заводі ГБО. Такі авто можуть завдати неприємностей: із часом унаслідок окислення бронзових трубок газопроводу знепридатнюють газові форсунки. Тому до купівлі на вторинному ринку версій із заводським ГБО слід ставитися обережно.
Renault Sandero 2008-2012 р. в. від $5700 до $9500
Салон Sandero аналогічний співплатформному Logan. З урахуванням бюджетної спрямованості пластик оздоблення твердий (добре, що не рипучий), а шумоізоляція слабенька. Проте претензій до оглядовості немає. Оздоблення має непогану зносостійкість.
Колісна база хетчбеків менша, ніж у седанів, на 42 мм, і це відчувається з меншого запасу місця для ніг задніх пасажирів. Хоча для пасажирів зі зростом до 1,80 м його цілком достатньо.
Незважаючи на позашляхові обладунки, всі Stepway мають привід на передню вісь. Єдине озброєння для їзди за межами асфальтових доріг у цього авто – збільшений на 20 мм дорожній просвіт (загалом – 175 мм).
Важлива перевага Sandero над багатьма конкурентами – його багажне відділення одне з найбільших у класі (320/1200 л проти 220/980 л Chevrolet Aveo і 270/1145 л у Kia Rio з кузовами хетчбек).
Наймасовіші версії Sandero – з бензиновим двигуном 1,4 л, а його псевдопозашляхова версія Stepway має 1,6 л.
Шумить? Не біда!
Усі Sandero – передньопривідні автомобілі, зокрема і версія Stepway, одягнена у позашляхові обладунки – захисні пластикові накладки по периметру кузова. Єдине її озброєння для їзди за межами асфальтових доріг – збільшений на 20 мм порівняно з іншими хетчбеками дорожній просвіт (загалом – 175 мм).
Враховуючи бюджетну спрямованість моделі, в Україні Sandero продавали тільки з одним типом коробки передач – 5-ступінчастою «механікою». Вона виявилася безпроблемною і невибагливою – масло в ній розраховане на весь термін служби, і за необхідності мастило лише додають. Деякі власники Sandero скаржаться на підвищену гучність роботи МКП. У свою чергу, механіки фірмового сервісу стверджують, що це не є несправністю – така технічна особливість роботи цього агрегата. Немає у фахівців і претензій до надійності зчеплення, яке на хетчбеках, як і на універсалах MCV, оснащене гідроприводом.
Sandero від Dacia і Renault спереду помітно відрізняються індивідуальними радіаторними решітками, проте ззаду їх розрізнити можна тільки за фірмовими емблемами компаній.
Родинні особливості
Підвіска Sandero вирізняється енергоємністю і може добре впоратися з нашими дорогами, хоча через наявність довгоходних амортизаторів під час активної їзди виникають неприємні крени кузова. Зменшують стійкість на віражах і вузькі заводські високопрофільні шини, встановлені на багатьох авто.
Конструктивно підвіска аналогічна Logan: передня – незалежна McPherson, а задня – напівзалежна. Задок практично вічний – механіки не пригадали жодного випадку заміни сайлент-блоків балки, а от передок доведеться ремонтувати із завидною частотою. Причому слабкі місця тут не такі, як у споріднених седанів і універсалів. Так, кульові опори Sandero в середньому витримують близько 40 тис. км. Ускладнює ситуацію те, що ці витратні матеріали можна замінити тільки разом із важелями і їхніми сайлент-блоками. Трохи довше (до 60 тис. км) служать маточинні підшипники. А от резинки стабілізатора ходять довго – навіть стійки, що зношуються найшвидше, спроможні протриматися близько 100 тис. км.
Залежно від версії рульове керування буває двох типів: на базових Sandero воно механічне, а на дорожчих версіях – із гідравлічним підсилювачем. Їхнє дошкульне місце таке саме, як і на Logan, – наконечники рульових тяг, які на наших дорогах загалом служать близько 40 тис. км. А самі тяги можуть пробігти близько 100 тис. км. У всьому іншому рульове цілком надійне.
Під час експлуатації гальмівна система потребує періодичного обслуговування: кожні 60 тис. км рекомендується чистити задні барабанні механізми та змащувати точки опору колодок. Інакше під час їзди вони починають неприємно стукати.
Слабкі місця автомобіля
Лівий підкермовий перемикач може вийти з ладу. Як результат – під час ввімкнення сигналу повороту гасне світло фар.
Якщо задні барабанні колодки почали стукати на нерівностях, час чистити й змащувати механізми.
Вразливе місце ходової – наконечники рульових тяг і кульові, які на наших дорогах загалом служать близько 40 тис. км, а також маточинні підшипники, що витримують до 60 тис. км.
Можлива відмова термостата (прояв – двигун не прогрівається до робочої температури, а пічка погано гріє).
Резюме
Кузов і салон | |
Невисока ринкова вартість. Наявність псевдопозашляхової версії Stepway розширює можливість вибору. Хороша корозійна стійкість, оглядовість, зносостійкість обшивки. Багажне відділення – одне з найбільших серед однокласників
| Із часом іржею може прихопити кріпильний болт запаски. Неергономічні внутрішні ручки задніх дверцят. Можливий вихід з ладу лівого підркермового перемикача. Слабка шумоізоляція
|
Двигуни | |
Загалом двигуни надійні та невибагливі.
| Недовговічний задній сальник колінвала (бензинові двигуни). Можлива відмова термостата (всі агрегати). Ненажерливий бензиновий двигун 1,4 л. Проблемні версії з заводським газобалонним обладнанням.
|
Трансмісія | |
Надійна і безпроблемна «механіка»
| Немає можливості вибору коробок передач
|
Ходова, рульове | |
Енергоємна ходова. Висока довговічність задньої підвіски | Недовговічні кульові опори передніх важелів, маточинні підшипники і наконечники рульових тяг. Вузькі високопрофільні заводські шини зменшують стійкість на віражах |
Dacia/Renault Sandero | |
Від $5700 до $9500 за даними каталогу «Автобазар» | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4020/1746/ 1534 и 4024/1753/1550 |
База, мм | 2588 |
Маса споряджена/повна, кг | 980/1470 и 1062/1561 |
Об’єм багажника, л. | 320/1200 |
Об’єм бака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензиновий 4 циліндр. | 1,4 л (72 к.с.), 1,6 л (84 к.с.) |
Дизельний 4 циліндр. | 1,5 л Turbo (70 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 5-ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. |
незалежн./незалежн. | незалежн./напівзалежн. |
Шини | 165/80 R14, 185/65 R15 |
Юрій, Renault Sandero 2011 р.в. Експлуатує 4 роки. Пробіг 77 тис. км. Мотор 1,4 л. 8V. Потужність 72 к.с., КП 5-ст. механ. |
Подобається
За чотири роки їзди на Sandero я жодного разу не пошкодував, що обрав саме цю модель. Своїх грошей цей автомобіль вартий. Має привабливий вигляд, зібраний якісно, а салон доволі просторий – тут може поміститися п’ятеро людей (щоправда, не дуже великих). Радує і його практичність: багажник досить місткий, а коли складеш задні сидіння, всередині авто можна перевезти навіть габаритні вантажі. Хочу похвалити Sandero і за його ходову – вона відмінно пристосована для наших доріг.
Не подобається
Бензиновий мотор 1,4 л ненажерливий – в міських заторах здатний з’їсти близько 10 л бензину на сотню пробігу. Тому для економії коштів я встановив газобалонне обладнання. З урахуванням нинішніх цін на пальне – їжджу і радію! Передня підвіска виявилася недовговічною – уже замінив передні важелі, маточинні підшипники та наконечники рульових тяг.
Моя оцінка 3.5
Альтернатива
Chevrolet Aveo 2006–2012 р.в. | від $4500 до $9000 |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 220/980 |
Двигуни 3- і 4-циліндр. | бенз.: 1,5 л 8V (86 к.с.) |
Ринкова ціна Aveo і вартість його утримання доступніші, ніж у Sandero. Ще один важливий плюс «корейця» – він відрізняється цілком прийнятною надійністю. Однак салон цього автомобіля не такий просторий, а багажне відділення менш містке, ніж у Sandero.
Kia Rio 2005–2011 р.в. | від $5500 до $10 000 |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 270/1145 |
Двигуни 4-циліндр. | два бенз.: 1,4 л 16V (97 к.с.), 1,6 л 16V (112 к.с.) і дизельний 1,5 л 16V (110 к.с.) |
Kia Rio – ще один представник бюджетних моделей В-класу. Під час експлуатації він показав себе доволі надійним і невибагливим. Так само, як і у Sandero, в арсеналі Rio є дизельні модифікації. За простором салонів ці моделі схожі, проте багажник Kia менш місткий.
Резюме «АЦ»
Sandero цілком виправдовує свою бюджетну спрямованість і дає змогу власникам, купуючи машину, заощадити гроші, а за рахунок прийнятної надійності особливо не витрачатися на ремонт під час експлуатації. Основні зауваження: недовговічна передня підвіска та витратні матеріали рульового.