Тест-драйв DS 4 Crossback: В образі
Citroеn DS4 2011 г.
Завдяки дизайну екстер’єру та інтер’єру в рік свого дебюту ця модель завоювала два престижних титули Міжнародного автомобільного фестивалю: «найкрасивіший автомобіль року» (Most Beautiful Car of the Year) і «найкрасивіший інтер’єр» (Most Beautiful Interior).
DS 4 Crossback 2015 р.
В УКРАЇНІ
Силові агрегати:
– бензиновий 1.6 ТНР (160 к. с.)
– дизельні BlueHDi 120 (120 л. с.) і BlueHDi 180 (180 к.с.)
Комплектації:
– So Chic
– Sport Chic
Коробка передач:
– автоматична 6-ступінчаста
Вартість:
від 692 000 гр.*
*На 21.04.2016 р.
Якщо ви вважаєте, що знаєте цей автомобіль, то ви частково маєте рацію: Citroеn із 2011 до 2015 року пропонував модель DS4. Але після того, як французька компанія організувала окремий люксовий підрозділ DS, машини, які належать до нього, отримали власні назви та зовнішність.
Філософія DS
Щоб одразу стало зрозуміло, що це представник окремого напряму, який не випадково має власні емблеми, DS 4 отримав решітку радіатора з елементами DS Wings, навіяними концепт-каром Numеro 9, і фари DS LED Vision. Ці елементи формують передню частину авто, тоді як силует з похилим дахом, замасковані ручки задніх дверцят і збільшений дорожній просвіт створюють образ невеликого позашляхового купе.
Оптики DS LED Vision об’єднує світлодіодні і ксенонові модулі з покажчиками повороту, які неначе біжать.
Назва Crossback якнайкраще підходить цій машині: «крос» – неначе похідна від кросовера або машини для кросу пересіченою місцевістю, а «бек» – як друга частина слова «хетчбек».
І такій стилістиці якнайкраще підходить назва Crossback: «крос» – як похідна від кросовера або машини для кросу пересіченою місцевістю, а «бек» – як друга частина слова «хетчбек», адже саме такий тип кузова має цей автомобіль. Від звичайного DS 4 така машина відрізняється захисними декоративними накладками на передньому бампері та колісних арках, 18-дюймовими колісними дисками (опція), а також чорним оздобленням передньої частини, зовнішніх дзеркал, заднього спойлера і рейлінгів на даху. Втім, поки що в Україні звичайний DS 4 і не пропонують.
Логотипи і декоративні прикраси в екстер’єрі та інтер’єрі акцентують увагу на високому статусі моделі.
Для кузова доступні кілька варіантів забарвлення, включаючи контрастний дах. У нашому випадку експресивності авто додає один із чотирьох нових кольорів кузова – тепло-помаранчевий колір tourmaline orange. Незаперечною перевагою на наших дорогах DS 4 Crossback порівняно з Citroеn С4 є збільшений на 30 мм дорожній просвіт. Але тепер вам доведеться залазити у вищу машину і при цьому підпірнути під низьку дугу передньої стійки.
Щодо простору на передньому ряду DS 4 Crossback нічим не відрізняється від Citroеn С4. Тут так само просторо, і обидва крісла можна оснастити функцією масажу. Але DS 4 Crossback забезпечує вищу посадку водія, яка дає можливість краще контролювати дорогу і сміливо їздити будь-якою місцевістю.
Та й вибратися з салону, не сівши на металевий поріг, складно. Але найбільш незручна DS4 Crossback для пасажирів другого ряду. Місця позаду небагато, а глухі вікна не відчиняються. Відкривати дверцята доводиться дуже обережно, щоб не вдаритися трикутними секторами з ручками, що сильно виступають. А коли вилазиш, вивертаєш ногу у вузькому отворі і все одно впираєшся коліном в торець невеликого підлокітника.
На другому ряду для людини середнього зросту і помірної комплекції місця впритул. Але найголовніше – просунутися крізь вузький отвір.
Утім, французи завжди позиціонували цю машину швидше як купе, ніж хетчбек, тому й вважають задні дверцята в DS 4 Crossback лише додатковою безкоштовною опцією. Не дивно, що і багажник постраждав. Його обсяг не вражає, а завантажувати речі доводиться через високий борт. З іншого боку, це позитивно впливає на жорсткість кузова, а отже, на поведінку авто. Адже будь-купе створюють із прицілом на тих, хто їздить спереду.
Архітектура передньої панелі така сама, як у Citroеn С4, але ексклюзивність DS 4 Crossback можуть акцентувати торпедо і карти дверцят, затягнуті в шкіру найвищого класу, і сидіння, оброблені напіваніліновою шкірою в стилі браслета годинника.
На відміну від Citroеn С4 щиток приладів у DS 4 Crossback із 3D-ефектом – допоміжна інформація в центральному колодязі встановлена глибше за шкалу спідометра.
А от водій і передній пасажир просто розчиняються у великих і зручних м’яких і по-домашньому затишних кріслах. І я одразу зрозумів, що такий машині навіть далека і вибоїста дорога – дрібниця. А коли кілька годин поспіль сидиш за кермом, то можна розім’яти спину за допомогою масажних валиків. Ця функція доступна для максимальної комплектації Sport Chic за додаткову плату в пакеті з оздобленням сидінь темною шкірою Cuir Grainé Noir Basalte, електроприводами регулювань поперекового упору сидіння водія та переднього пасажира й інших регулювань сидіння водія з пам’яттю на два налаштування.
У всіх версіях DS 4 Crossback оснащений 7-дюймовим сенсорним монітором. Але в дорожчій версії Sport Chic є ще й навігаційна система.
Новий DS 4 стає першою моделлю преміум-підрозділу (і першим автомобілем групи PSA), на якому встановлено протокол CarPlay.
Така сама опція є і в дорогій комплектації Citroеn С4, але на відміну від нього в DS 4 Crossback сидиш вище, тому оглядовість уперед краща. Але не на поворотах і перехрестях. Адже навіть коли я опустив сидіння в найнижче положення, залишилося відчуття, що сиджу в купе. Коли дивишся вправо, доводиться визирати з-під салонного дзеркала. По-спортивному чорна стеля дуже близько над головою. А щоб кромка лобового скла не перекривала світлофори, сектори з козирками перед водієм і переднім пасажиром можна посунути назад. Тепер відкривається просто панорамний вид. Тому і штурманські лампи винесено ближче до центру стелі, і світять вони природно – з-за плеча.
Панорамне вітрове скло також відрізняє цю модель від Citroеn С4. Оглядовість вгору можна поліпшити, якщо посунути назад спеціальні сектори з козирками.
Інтер’єр і матеріали знайомі ще з Citroеn С4. Передня панель виконана з м’якого пластику, ергономіка не викликає нарікань. Але по-справжньому преміальну обстановку створює оздоблення. Для DS 4 Crossback є значно більше варіантів кольорів і виконання. Можна навіть замовити торпедо і карти дверцят, повністю затягнуті в шкіру найвищого класу, а сидіння обтягнути зносостійкою напіваніліновою шкірою в стилі браслета годинника.
Завантажувати багажник доводиться через високий борт. Проте це позитивно позначається на жорсткості кузова. Але сам об’єм на 23 л менший, ніж у хетчбека Citroen С4.
Із запасним колесом-докаткою обсяг багажника зменшується з 385 до 359 літрів.
Саме DS 4 стала першою моделлю групи PSA, на якій встановлено протокол CarPlay. Функція MirrorLink дає змогу користуватися смартфонами на платформах Android і iOS, не відволікаючись від дороги – через 7-дюймовий сенсорний екран. Він забезпечує швидкий доступ і до інших функцій автомобіля. Але, без голосового управління в нашій машині до екрана доводиться тягнутися доволі часто – кожного разу, коли треба скористатися телефонною книжкою чи навігацією. А ще на екрані не завжди відображається ім’я абонента – часом тільки його номер телефону.
В багажнику є і заливна горловина для сечовини. Це дає змогу двигуну відповідати екологічним нормам Євро 6. Її додають через 20 000 кілометрів під час кожного повноцінного технічного обслуговування.
Як і в Citroеn С4, DS 4 Crossback знімний ліхтарик водночас виконує функцію підсвічування багажника.
Емоції DS
Із тим, що DS 4 Crossback створено для людей, які бажають отримувати задоволення від керування машиною, я погодився вже після кількох кілометрів за кермом. Найпотужніший з представлених в Україні моторів – 2-літровий 180-сильний турбодизель впевнено розганяє машину і демонструє помірний апетит. Працює він тільки з автоматичною трансмісією на шість передач.
Для звичайного хетчбека Citroen С4 такого потужного (180 к. с.) турбодизеля не пропонують.
В Україні всі двигуни в DS 4 Crossback працюють виключно з автоматичною 6-ступінчастою коробкою передач.
Під час розгону коробка перемикається дуже оперативно, хоча за невеликими поштовхами відчуваєш, як змінюються ступені. Автомат швидко підлаштовується під мій стиль керування, і ось я вже помічаю, що навіть у звичайному режимі роботи під час гальмування він підставляє нижчі передачі, а на затяжних спусках не перемикається вище. З таким настроєм навіть спортивний і ручний режим можна не використовувати, хіба що хочете крутити двигун на кожній передачі. Але великого сенсу в цьому немає, оскільки максимальну тягу він розвиває вже під час 2000 об/хв. Ну а в зимовому алгоритмі роботи машина рушає одразу з третьої передачі, мінімізуючи ризик пробуксовки.
Алюмінієві накладки на педалях і місці для відпочинку лівої ноги акцентують на спортивному характері DS 4 Crossback.
Утім, технологія інтелектуального контролю тяги (Intelligent Traction Control) разом із слабким зчепленням коліс із поверхнею автоматично регулює тягу ведучих коліс. Це допомагає простіше проїжджати по бруду (а взимку по снігу та льоду) і впевненіше проходити повороти.
Система контролю сліпих зон разом із передніми й задніми датчиками паркування для багатшої реалізації комплектації Sport Chic є штатним оснащенням.
Для DS 4 Crossback доступна і камера заднього виду. А оскільки заднє скло невелике і розташоване високо, опція не зайва.
І на високій швидкості DS 4 Crossback поводиться як справжнє спортивне купе. Авто точно і швидко реагує на команди і входить у повороти. Туге кермо у віражах наповнене пружним зусиллям, а його інформативність дозволяє дуже точно відчувати машину. Під стать йому і підвіска – пружна і збита, вона впевнено розправляється з нерівностями.
Стильним кузовом динамічної форми і замаскованими ручками задніх дверцят ця модель нагадує купе.
Це було зовсім необов’язково, але ми добре вивісили машину. Кузов продемонстрував свою жорсткість: всі двері відчиняються і зачиняються чітко, неначе машина стоїть на рівній поверхні.
Ходова жорсткіша, ніж у звичайних хетчбеках Citroеn C4. Але на нашому автомобілі стоять не опціонні 18-дюймові колісні диски, а 17-дюймові, ще й взуті в зимові шини. Вони непогано амортизують дрібні нерівності, і машина не так вібрує, як на «вісімнадцятих» колесах. І нічого страшного, що підвіска нашого DS 4 Crossback помічає всі дефекти, адже вона реагує на них пружно й тихо.
Ідеологія DS
На будь-яких дорогах їздити на цьому автомобілі дуже захоплююче. І я швидко забув, як зовсім недавно нарікав на те, що як для преміум-бренду DS 4 Crossback має не дуже багато відмінностей від звичайного Citroеn С4. Адже головна відмінність між ними – в ідеології. DS 4 Crossback може зачепити своїм дизайном і управлінням. Ця машина для тих, кому відчуття від їзди і можливість виділитися на дорозі важливіші ніж практичність заднього ряду і простору багажника. А завдяки дорожньому просвіту в 170 мм цей автомобіль дає змогу сміливіше почуватися поблизу високих бордюрів і без особливих побоювань залишати рівні дороги. Шкода тільки, що з такою зовнішністю привід у DS 4 Crossback виключно передній.
Кузов і комфорт | |
Широкі можливості персоналізації DS 4 Crossback забезпечують 11 варіантів оббивки салону, 9 кольорів кузова та 38 варіантів поєднання забарвлення кузова й даху. Для оздоблення салону пропонується шкіра наппа ручної вичинки і напіванілінова. Збільшений на 30 мм дорожній просвіт і більш висока посадка дають змогу краще контролювати дорогу і сміливіше пересуватися будь-якою місцевістю.
| У протисонячних козирках немає підсвічування. Коли ховаєшся від низького сліпучого сонця і зсовуєш вперед сектори з козирками, кромка лобового скла стає дуже низькою. Задній ряд незручний у використанні
|
Силовий агрегат і динаміка | |
Потужний турбодизель забезпечує DS 4 Crossback хорошу динаміку і помірну витрату палива – у тестовому режимі вона становила 7,4 літра. Нехай це і більше, ніж було заявлено, однаково непогано для наших умов і ритму їзди. Крім звичайного режиму роботи автоматична коробка пропонує зимові, спортивні налаштування і можливість ручного перемикання.
| Хоч би як DS 4 Crossback прагнув мати вигляд кросовера, його оснастили лише переднім приводом. На високих оборотах мотор працює занадто голосно.
|
Фінанси й оснащення | |
На всіх авто використано безключовий доступ до салону і запуску двигуна, є 7-дюймовий сенсорний екран, шість подушок безпеки (зокрема бічні «штори»), система допомоги в момент початку руху під гору, 3-рівневий підігрів передніх сидінь та інше обладнання. Як опції доступні система контролю сліпих зон, камера заднього виду, функція масажу на передніх сидіннях. Система MirrorLinkn дає змогу користуватися функціями й додатками смартфона.
| Навіть найскромніший DS 4 Crossback майже на 62 тис. грн. дорожчий за найбільш оснащений Citroеn С4.
|
DS 4 Crossback | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4284/1810/1535 |
База, мм | 2612 |
Колія передня/задня, мм | 1532/1527 |
Кліренс, мм | 170 |
Маса споряджена/повна, кг | 1420/1975 |
Об’єм багажника, л | 359/1021 |
Об’єм бака, л | 60 |
Двигун | |
Тип | диз. с безпосередн. впр. турбо |
Розт. і кільк цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1997 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 133(180)/3750 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/2000 |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 6-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. |
Підсилювач | гідро |
Шини | 215/55 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 205 |
Разгін 0–100 км/год, с | 8,6 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 3,8–5,2 |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |
Періодичність ТО, км* | 20 000 |
Вартість ТО, грн** | 4829 |
Мінімальна вартість, грн* ** | 841 900 |
Вартість автомобіля на тестуванні, грн*** | 894 260 |
*Проміжна заміна масла на 10 000 км (1845 грн)
**На 21.04.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом
***Може змінюватися залежно від регіону
Дмитро Чабан
Фото автора