Як перевірити чи переживе акумулятор зиму
Визначити можливості АКБ за низьких температур можна, вимірявши її здатність зберігати величину електрорушійної сили (ЕРС) під навантаженням. Для цього застосовується вилка навантаження – спеціальний прилад з точним вольтметром і з потужним опором (шунтом). Вона дозволяє перевіряти роботу акумулятора при великих величинах розрядного струму близько 100-150 А, імітуючи роботу стартера під навантаженням.
Які результати мають бути
При підключенні навантажувальної вилки до клем акумулятора напруга протягом 5 секунд вимірювання не повинна впасти нижче 9,5–10 В. Під час перевірки секційного акумулятора із зовнішніми перемичками можна виміряти напругу на клемах кожної банки – вона не повинна опускатися нижче 1,55–1,6 В. Якщо показники укладаються у рамки допуску, АКБ залишиться працездатною і за мінусових температур. Менші значення напруги (вимірювання проводяться при плюсових температурах) свідчать про те, що параметри акумулятора серйозно погіршилися і він потребує заряджання або заміни.
Порада від «Автодім Атлант»
Якщо немає можливості перевірити стан акумулятора на СТО в дилера, або звернутись до спеціалізованого сервісу, то оцінити можливості АКБ можна і за її «віком».
Необоротні процеси старіння пластин призводять до того, що через 3-4 роки справний акумулятор, який експлуатується з дотриманням усіх технічних норм, зберігає лише 70-80% ємності. Через 5–7 років – ще менше. А за мінусових температур (наприклад, при -15 °С) ємність і розрядний (стартерний) струм зношеної АКБ можуть знизитися вдвічі проти номінальних значень, і двигун не можна буде прокрутити стартером. З досвіду «Автодім Атлант», оригінальні акумулятори Volkswagen в більшості випадків мають кращий показник працездатності та експлуатуються не менше 7 років.