Чи не шкідливо мити авто взимку?
Мити – не мити, полірувати – не полірувати, воскувати – не воскувати? Чому ж віддати перевагу в зимовий період експлуатації машини?
Багато автовласників вважають, що взимку немає сенсу часто мити машину: все одно кузов дуже скоро покриється шаром бруду. Така думка помилкова. У цей період на лакофарбове покриття (ЛКП) кузова особливо активно впливають абразивні та хімічно агресивні речовини – сіль, пісок, антиобмерзаючі реагенти і таке інше. Зменшити руйнівний вплив цих факторів можна тільки при регулярному митті, поліруванні та воскуванні автомобіля.
Чистота – запорука здоров’я
Миття – це перший етап захисту кузова. У його ході з лакофарбового покриття і мікропор видаляються агресивні речовини, які здатні руйнувати фарбу і лак, відкриваючи волозі доступ до металу, і прискорювати протікання корозійних процесів. Саме тому в зимовий період машини необхідно мити хоча б раз на тиждень і обов’язково використовувати спеціальні миючі засоби.
Взимку бажано користуватися препаратами з воском. До цієї групи потрапляють так звані шампуні-поліролі «гарячий віск». Перед застосуванням їх розводять водою, нагрітою до температури 50-60°С. Після остигання розчину до 40°С і нижче можна приступати до миття. Після миття кузова такими шампунями на лакофарбовому покритті утворюється воскова плівка, яка залишається до наступного чищення. Щоб надати поверхні блиск і глянець, після сушіння її можна вручну відполірувати бавовняною ганчіркою.
Існують воскові шампуні, що містять різні добавки, наприклад, силікон, полімер Cross Foarm та ін., які залишаються на поверхні у вигляді захисного шару.
Слід зазначити, що плівка, що залишилася після миття засобом цієї групи, як правило, недовговічна. Вона змивається за 1 – 3 рази, після чого потрібна повторна обробка кузова шампунем.
Окрему групу складають антикислотні препарати (їх тип вказується в інструкції). Вони мають підвищену лужність (рН = 8 – 10), що дозволяє нейтралізувати руйнівний вплив на лакофарбове покриття агресивних сполук, присутніх у газах, що відпрацювали.
При використанні звичайних та антикислотних шампунів на лакофарбову поверхню необхідно нанести додатковий захисний шар. Для цього використовують воски і спеціальні поліролі, які також відновлюють блиск і «наводять» на поверхні глянець.
Блиск плюс захист
Поліролі випускаються у вигляді рідин, гелів та паст. У домашніх умовах зручніші рідкі поліролі (особливо аерозольні або з механічним розпилювачем). Вони легко наносяться на поверхню та розтираються вручну.
Взимку для захисту ЛКП найкраще застосовувати багатокомпонентні склади (так звані поліролі-кондиціонери). Вони містять не тільки натуральні або синтетичні воски, але й комбіновані полімери (наприклад, тефлон, силікони і т.д.), що зміцнюють захисне покриття та знижують його зледеніння.
Існують спеціальні «зимові» поліролі з покращеними властивостями. Один з них – склад Salt Barrier «Антисолін», який має підвищену стійкість до агресивного впливу солі та інших антиобмерзальних реагентів і зберігає працездатність при температурі до –10°С.
Віск
Для нанесення на поверхню кузова додаткової захисної плівки використовують препарати на основі восків. Умовно їх класифікують на дві групи – рідкі та тверді. Рідкі препарати містять натуральний чи синтетичний віск, розведений спеціальним розчином. Вони залишають на ЛКП тонку захисну плівку, яка «працює» лише до наступного миття.
Тверді воски є пасти. Наносити їх на кузов і полірувати можна і вручну, але краще робити це шляхом вбивання за допомогою спеціального обладнання. Тверді воски забезпечують міцніше захисне покриття, яке залишається на кузові 4 – 6 місяців і витримує 5 – 7 мийок нейтральними шампунями.
Порада від «Автодім Атлант»
Взимку автомобіль потребує особливої уваги власника. Це стосується як технічного стану, так і косметичних питань. А миття автомобіля також є важливою частиною догляду за ним.
Якщо в теплу пору року від миття авто на мийці самообслуговування можна отримати задоволення, то взимку ця перспектива не така вже й приємна. В холодну пору року радимо мити авто в закритих боксах, де стабільно плюсова температура. Зокрема, в дилерських центрах.
Після миття обов’язково потрібно видалити залишки води з усіх щілин та стиків на кузові шляхом продування стиснутим повітрям. Також радимо витерти насухо та обробити силіконовою змазкою ущільнювачі дверей, щоб запобігти їх примерзанню до кузову.