BMW 5 Series (E60): Руйнівник традицій
«П’ятірка» в кузові Е60 остаточно змінила традиційне сприйняття автомобілів даного бренду – слідом за старшою «сімкою» вона перейняла зовсім новий і незвичний фірмовий стиль марки.
Спочатку дизайн п’ятірки Е60 викликав неоднозначну реакцію у шанувальників BMW. Пізніше пристрасті вщухли, до вигляду поступово звикли і стали більше акцентувати увагу на споживчих якостях. Які вони у вживаних BMW 5 Series?
Будьте уважні!
Кузова Е60 незвичайні тим, що всі деталі передка (лонжерони, крила, капот та ін.) виконані з алюмінієвого сплаву та прикріплені до металевого каркасу решти кузова за допомогою заклепок та спеціального клею. Застосування «крилатого» металу дозволило досягти кращої, ніж у попередника, розвіски по осях, що підвищило ходові якості. Крім того, алюмінієві деталі сприяють найкращій корозійній стійкості. Однак є і негативна сторона – цей метал вкрай складно рихтується, і у разі кузовних пошкоджень деталі найчастіше змінюються. А коштують вони дорого, навіть «беушні». При купівлі уживаної Е60 обов’язково перевірте геометрію кузова на діагностичному стенді, це можна зробити на спеціалізованому BMW сервісі Київ – були випадки, що на аварійні авто нашвидкуруч наводили марафет і виставляли на продаж, не бажаючи зв’язуватися з дорогим ремонтом.
Механіки радять оглянути нішу під запаску – у деяких машинах втрачав герметичність ущільнювач кришки багажника, а вода, що проникає всередину, згодом заливала встановлений там мікромодуль живлення мультимедійної системи та виводила його з ладу – при цьому не працює центральний монітор. У багажнику знаходиться і акумулятор – при його заміні радять встановлювати лише рекомендований заводом. Акумулятор інших параметрів потрібно прописувати в електронних «мізках» авто, інакше можливе виникнення електричних неполадок.
На тлі значних зовнішніх габаритів салон «п’ятірки» не дуже великий. Щільність посадки сильніше відчувається попереду через масивне торпедо і високий кожух центрального тунелю кузова. На гальорці просторіше завдяки посадці напівлежачи (спинка заднього сидіння має відповідний кут нахилу), а в деяких версіях ще й увігнутим спинкам передніх крісел ззаду місця для ніг достатньо. Але сидіти там утрьох незручно – ногам середнього пасажира заважає широкий центральний тунель підлоги і підлокітник центрального тунелю, що виступає. Огляд викликає нарікання лише при русі назад – через високу «корму» не видно задній габарит. З обшивок салону, пропонованих для Е60, менш зносостійким виявився шкірозамінник – в першу чергу непридатний валик бічної підтримки водійського сидіння.
«П’ятірка» порадує багатим «фаршем». З незвичайних опцій відзначимо систему iDrive – управління внутрішнім оснащенням за допомогою джойстика, що обертається, біля ручника і систему безключевого пуску двигуна кнопкою «Старт-стоп» (на версіях з 2006 р.).
Характеру відповідають
Для п’ятірки передбачена широка лінійка моторів. Загалом усі двигуни Е60 сприяють драйверському характеру моделі – забезпечують пристойну для такої немаленької машини динаміку. Так, один із найпоширеніших моторів об’ємом 2,5 л з «автоматом» прискорює її до «сотні» за 8,7 с.
Агрегати старих автомобілів можуть піднести і неприємні сюрпризи. У двигунах Е60 можлива поява течі мастила з-під прокладки клапанної кришки, піддону картера, заднього сальника коленвала. Наголошено на проблемах і з системою охолодження: течі радіатора охолодження, вихід з ладу вентилятора, а в моторах N-серії (з 2005 р. в.) – відмови термостата та помпи, оснащених електричною «начинкою». Система запалення обладнана індивідуальними котушками, які на моторах М-серії (до 2005 р. в.) не відрізнялися надійністю.
Після 150 тис. км. проблеми можуть створити каталізатори, про що повідомить лампочка Check engine.
Двигуни Е60 оснащені фірмовою системою зміни фаз газорозподілу Bi-Vanos. Вона вимагає застосування якісного мастила та своєчасності її заміни. Незважаючи на рекомендований заводом інтервал заміни 20–25 тис. км, для безпроблемної роботи міняти його бажано кожні 8–10 тис. км.
ГРМ всіх моторів «п’ятірки» наводиться металевим ланцюгом, який служить довго. Ремінь навісного обладнання змінюється разом із роликами кожні 60–70 тис. км.
Регулює гнучко
Більшість «п’ятірок» – задньопривідні авто. Втім, завдяки електронним системам активної безпеки їздити на Е60 слизькими дорогами безпечно.
У нас можна знайти і повнопривідні модифікації Xi, до виробництва яких баварці повернулися в поколінні Е60. Передня вісь в Xi підключається за допомогою багатодискової муфти з електронним керуванням, здатної гнучко регулювати величину крутного моменту, переданого на передню вісь. На старих Xi можуть бути проблеми зі ШРУС передніх півосей (підвищена вібрація) і з електромотором муфти (тече масло на стику корпусів мотора і «роздавання»). Багато Е60 оснащені АКП, версії з «механікою» зустрічаються рідко. МКП надійна, чого не можна сказати про АКП (див. «Резюм»).
Їздити приємно!
Ходова збита, але не надто жорстка. Вона налаштована на активну їзду та повною мірою відповідає гаслу BMW – «задоволення за кермом». Для зниження ваги безпружинних мас деталі підвіски виконані з алюмінієвого сплаву. Попереду застосована двоважільна конструкція, а ззаду – триважільна. На кожній осі встановлені стабілізатори.
У нас зустрічаються версії із системою Dynamic Drive, що використовує активні стабілізатори, що змінюють ступінь жорсткості, завдяки чому підвищується стійкість автомобіля при різких маневрах, рух у поворотах. Як показав досвід експлуатації, гідромотор стабілізатора, як правило, переднього, згодом виходить з ладу – втрачає герметичність (змінюється у зборі).
У передній та задній підвісках виявлено слабкі місця. Деталі доведеться змінювати в середньому кожні 50 тис. км (див. «Слабкі місця»). Інші розхідники служать набагато довше: сайлент-блоки та кульові опори нижніх передніх важелів здатні пробігти майже 200 тис. км (змінюються у зборі), а задніх – 150 тис. км, стійки заднього стабілізатора – близько 100 тис. км.
Можуть потурбувати гальма (див. «Слабкі місця») та рульове – відмічені випадки течі сальників рейки та стукіт через знос пари шестерня-рейка. Відзначено також випадки «підгнивання» електропроводки клапана регулятора тиску в підсилювачі керма Servotronic (змінює рівень посилення залежно від швидкості руху). Несправність проявляється у утрудненому обертанні бублика. Натомість кермові наконечники можуть виходити близько 100 тис. км, а тяги – ще довше.
«П’ятірка» у кузові Е60 – іміджевий автомобіль, покликаний наголошувати на статусі свого господаря. Вона не втратила головної концепції моделей BMW і навіть у уживаному стані здатна дарувати утіху від динамічної їзди. За кермом цього авто отримуєш задоволення. Але машина створює не тільки позитив – при великих пробігах можливі відмови тих чи інших деталей, ремонт яких коштує суму, що відповідає рівню моделей бізнес-класу. Тому перш ніж наважитись на покупку «беушної» Е60, слід ретельно зважити свої можливості.
Найбільшого поширення у нас набули версії з класичним кузовом седан. Знайти 5-дверні універсали Touring важко. |
Резюме
Кузов та салон | |
Престиж. Гарна корозійна стійкість. Високий рівень оснащення. Незвичайні опції. Великий запас місця для ніг задніх пасажирів. | Дорогі та складні у ремонті деталі з алюмінію. Можливий вихід із ладу мікромодуля живлення мультимедійної системи, датчиків парктроніка, підшипника компресора кондиціонера (при пробігу понад 100 тис. км). Висока корма обмежує оглядовість. Малофункціональний багажник. З віком каламутніє пластиковий ковпак передньої оптики. Слабка зносостійкість шкірозамінника. |
Двигун та трансмісія | |
Великий вибір силових агрегатів. Усі двигуни забезпечують хорошу динаміку. Надійна «механіка». | Можливі течі олії у двигунах. Проблеми із системою охолодження, котушками запалювання (версії до 2005 р. в.), каталізаторами, ШРУСами передніх півосей та електромотором багатодискової муфти (версії Xi). При пробігах під 200 тис. км АКП може створити проблеми (виявляється в «ударному» перемиканні передач). Причина – неполадки у блоці управління. Іноді допомагає перепрограмування «мозків», інакше – потрібна його заміна. Якщо ж довго їздити в «ударному» режимі можуть вийти з ладу і пакети фрикціонів. |
Подвіска, рульове, гальма | |
Відмінні ходові якості. Довговічні кермові наконечники та тяги. Потужні гальма. | Недовговічні активні стабілізатори, втулки переднього та заднього стабілізаторів, масляні сайлент-блоки передніх верхніх важелів, плаваючі сайлент-блоки задніх N-подібних важелів. Тріскаються задні гальмівні шланги. Можливі проблеми з кермовим. |
BMW 5 Series (E60) | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан та універсал |
Дверей/мысць | 4/5 та 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4840/1845/1470 та 4845/1845/1490 |
База, мм | 2890 |
Маса споряджена/повна, кг | 1560/2160 |
Об’єм багажника, л | 520 та 500/1650 |
Об’єм бака, л | 70 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр.: | 2,0 л 16V (170 к. с.) |
6-циліндр.: | 2,5 л 24V (177/190 к. с.), 2,5 л 24V (218 к. с.), 3,0 л 24V (258 к. с.), 3,0 л 24V (272 к. с.) |
8-циліндр.: | 4,0 л 32V (306 к. с.), 4,4 л 32V (333 к. с.), 4,8 л 32V (367 к. с.) |
10-циліндр. (М5): | 5,0 л 40V (507 к. с.) |
Дизельні 4-циліндр.: | 2,0 л 16V Turbo (177 к. с.) |
6-циліндр.: | 3,0 л 24V Turbo (197/218/235 к. с.), 3,0 л 24V Biturbo (286 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип привода | задн. чи повн. |
КП | 6-ст. мех., 6-ст. авт. 7-ст. робот. мех. (М5) |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. чи диск. вент./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незалеж./ незалеж. |
Шини | 225/55 R16, 225/50 R17, 255/40 R19 чи 285/35 R19 |