Огляд б/в Opel Zafira (B) за $4500-9000. Практичний, та чи надійний?
Мабуть, керуючись відомим прислів’ям, творці другого покоління Zafira вирішили нічого нового не вигадувати, удосконаливши свої напрацювання у класі компактвенів.
Як і попередниця, Zafira створена на базі Opel Astra. Від неї вона успадкувала платформу з більшістю деталей, вузлів та агрегатів. Друге покоління машини виросло у розмірах, за рахунок чого вдалося «викроїти» більше місця для багажу та людей, які сидять на третьому ряду. Zafira пропонується в одному виконанні зі стандартною колісною базою (деякі моделі конкурентів мають подовжені версії) та з сімома посадковими місцями, які забезпечуються фірмовою системою трансформації Flex7 (див. фото). Всі двері Zafira – розстібного типу, як у легковиків, причому задні для зручності посадки на третій ряд крісел відкриваються на великий кут, тому необхідно бути обережним, особливо на щільних міських парковках.
Opel Zafira (В) (2005–2012 р. в.) від $4 500 до $9 000 |
Без змін
Система Flex7 запозичена у попередниці. Її недолік – цілісна конструкція подушки сидінь (загальна для всього ряду), через що при посадці на гальорку пасажирам другого ряду доводиться звільняти салон. Траєкторія складання “багажних” крісел така, що спочатку вони їдуть підголівниками по підлозі, а потім лягають на нього опуклими бічними краями спинок. При цьому є ризик забруднити оббивку, тому важливо утримувати підлогу в чистоті або захистити сидіння чохлами. Щоб встановити третій ряд, запаску довелося винести назовні під підлогу багажника. Згодом її кріпильний болт іржавіє, тому його необхідно регулярно змащувати.
Як позитивну особливість відзначимо, що об’єм багажника зі складеними третім та другим рядом сидінь один із найбільших серед конкурентів – 645 л і 1820 л відповідно.
Своїм оформленням салон нагадує молодшу “сестричку” Opel Astra. Незвичайна П-подібна конструкція важеля ручника має дуже оригінальний вигляд. Якість оздоблювальних матеріалів претензій не викликає – всередині нічого не скрипить, а обшивка відрізняється зносостійкістю. Можна покритикувати тільки шумоізоляцію (вона слабка) і бічну оглядовість, яку обмежують А-подібні передні стійки. Щоправда, останнє характерне для багатьох компактвенів. Більшість авто купували в середній комплектації, що включає кондиціонер, електропривод передніх склопідйомників і зовнішніх дзеркал, чотири подушки безпеки, фірмову магнітолу і колісні колісні диски, ABS, центральний замок і іммобілайзер.
Баранка та педальний вузол розташовані «по-автобусному» – їх плоскості більш горизонтальні. Передні А-подібні стійки перекривають бічну оглядовість. Якість оздоблення хороша.
Щиток приладів Zafira запозичила у Astra. Загальна їх особливість – відсутність звичного покажчика температури охолоджуючої рідини (є лише сигнальна лампочка).
Вільного місця на другому ряду сидінь цілком достатньо для трьох високих пасажирів. Незручно лише те, що для посадки людей на третій ряд всіх, хто розмістився в другому ряду, доведеться висаджувати – подушка на санках цілісна.
Серйозних претензій до корозійної стійкості Zafira немає, а пасивна безпека на найвищому рівні – максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP 2005 року.
Годувати якісно!
Незважаючи на досить різноманітну лінійку силових агрегатів для Zafira, в Україні офіційно продавалися лише бензинові версії. А ось з Європи навпаки везуть практично лише дизельні машини.
Найчастіше під капотом цього компактвена встановлений двигун об’ємом 1,8 л. Менш популярний двигун 1,6 л, набагато рідше зустрічається 2,2-літровий. Найбільш масовий мотор 1,8 л найбільше підходить для майже півторатонного автомобіля, забезпечуючи йому прийнятну динаміку в 11,5 с до «сотні» та витрата палива у міському циклі менше 10,0 л.
За твердженням мотористів фірмової СТО, агрегати Zafira досить надійні, але вимогливі до якості палива та оливи. При використанні низькооктанового бензину утворюється нагар на свічках, що підвищує навантаження на модуль запалення та виводить його з ладу. Тому механіки радять заправлятися на перевірених АЗС та міняти свічки запалювання кожні 30 тис. км. Вимушує використовувати якісне паливо і конструктивна особливість паливної системи моторів 1,6 і 1,8 л – в ній відсутній змінний фільтр тонкого очищення пального, тому «беззахисний» фільтр, що засмічений, доведеться змінювати разом з насосом.
Бажано також використовувати оригінальну оливу GM в’язкістю 5W30. Застосування продукції інших виробників та з іншою в’язкістю може призвести до проблем з гідрокомпенсаторами, а також з гідронатяжником ланцюга ГРМ у моторі 2,2 л. У решті агрегатів газорозподільний механізм оснащений ременем, який рекомендується міняти разом із роликами кожні 90 тис. км.
З дрібних неполадок відзначимо втрату герметичності датчика рівня оливи, а після 100 тис. км. – підклинювання термостата. Інших претензій до агрегатів Zafira немає.
Слабкі місця автомобіля
Неякісне паливо та несвоєчасність заміни свічок запалювання призводять до відмови модуля запалювання.
Єдине місце на кузові Zafira, де може з’явитися корозія – кришка багажника під хромованою декоративною накладкою.
Слабкі місця передньої підвіски – тяги стабілізатора (20–30 тис. км) та опорні підшипники стійок (30–40 тис. км).
Роботизована КП Easytronic показала себе в процесі експлуатації проблемною, а також характеризується «задумливістю» в роботі, перемикаючись з відчутними поштовхами.
Механіка – краще!
Всі Zafira – передньопривідні та частіше зустрічаються з механічними коробками передач. Версій, оснащених роботизованою КП Easytronic, значно менше. Фахівці радять при купівлі старого авто зупинитися на перевіреній часом «механіці». Як правило, вся турбота про цей агрегат зводиться до своєчасної заміни оливи (кожні 60 тис. км).
А ось із «роботом» бувають проблеми, до того ж він характеризується «задумливістю» у роботі. При кожному сервісному ТО (15 тис. км) в автомобілі з Easytronic необхідно проводити регулювання зчеплення. Цю ж процедуру доводиться робити після тривалого буксування автомобіля. На необхідність регулювання вкажуть ривки під час перемикання передач. За такої їзди зчеплення та двомасовий маховик можуть вийти з ладу вже до 50 тис. км. При заміні зчеплення дорого коштують не лише запчастини, а й робота – для цього доводиться демонтувати як КП, так і підмоторну балку .
Впевнений хід
Справна підвіска Zafira в міру збита і дозволяє їздити на цьому високому автомобілі досить активно. До розряду екзотики відносяться версії, оснащені системою IDS plus, в якій застосовується підвіска з регульованою жорсткістю амортизаторів, чутливістю керма, що змінюється, і педалі акселератора. Такі автомобілі відрізняються кращою стійкістю та більш «заводною» поведінкою в режимі «Sport».
Підвіска така сама, як у попередника: попереду незалежна McPherson, ззаду напівзалежна балка скручування. Слабкі місця передньої підвіски – тяги стабілізатора (20–30 тис. км) та опорні підшипники стійок (30–40 тис. км), а задньої підвіски – амортизатори (40–50 тис. км). Решта деталей надійніша: сайлент-блоки передніх важелів – близько 100 тис. км, «кульові» – ще довше. Невбиваними вважаються і «гумки» задньої балки. Фірмові «кульові» та «гумки» поставляються у зборі з передніми важелями, хоча неоригінальні можна придбати окремо. Але на колісних підшипниках автовласнику не вдасться заощадити – вони поставляються у зборі зі маточкою та датчиками ABS (ціни наведені в таблиці).
Рейкове кермо Opel Zafira оснащене електрогідропідсилювачем. У ході експлуатації рекомендується контролювати рівень робочої рідини – не виключена втрата герметичності трубопроводів у місці кріплення до розширювального бачка. Робота з низьким рівнем мастила призводить до поломки насоса (про цю неприємність повідомить підвищену шумність його роботи). Рульові тяги здатні прослужити 70-80 тис. км. Претензій до гальмівної системи цього автомобіля у процесі експлуатації не виникає.
Система трансформації салону – Flex7. У 7-місному варіанті багажник чисто умовний – всього 140 л. Два роздільні сидіння третього ряду можна заховати у підлозі вантажного відсіку. Цілісна подушка крісел другого ряду рухається назад/вперед, надаючи доступ до гальорки. А ще подушку можна підняти, присунувши до неї спинки. У такому положенні об’єм багажника максимальний – 1820 л. Спинки кожного сидіння другого ряду відкидаються вперед, а кут нахилу регулюється.
У господарстві знадобиться
Opel Zafira – для тих, кому потрібний місткий автомобіль. Головні його переваги в порівнянні з конкурентами – сім посадочних місць, об’ємний багажник та гарні ходові якості. Та й надійність Zafira не викликає серйозної критики, за винятком роботизованої коробки передач та недовговічності деяких деталей підвісок. Втім, при покупці можна вибрати версію з безпроблемною “механікою”, а часта заміна найслабших деталей ходової обходиться не дуже дорого. Тому, якщо цей компактвен вас зацікавив, його придбання буде цілком виправданим.
1999–2005 випускався Opel Zafira першого покоління (індекс кузова А).
2005 Представлено Opel Zafira (В).
2008 Рестайлінг моделі.
2011 Зміна поколінь – третя генерація Opel Zafira Tourer (С).
Opel Zafira (В) | |
Від $4 500 до $9 000 | |
Общие данные | |
Тип кузову | компактвен |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4465/1800/1670 |
База, мм | 2705 |
Маса споряджена./повн., кг | 1430/2075 |
Об’єм багажника, л | 140/645/1820 |
Об’єм бака, л | 58 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр.: | 1,6 л 16V (115 к. с.), 1,8 л 16V (140 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (200 к. с.), 2,2 л 16V (150 к. с.) |
Дизельний 4-циліндр.: | 1,7 л 16V Turbo (110/125 к. с.), 1,9 л 16V Turbo (120/150 к. с.), |
Трансмиссия | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5- и 6-ст. мех. або 4-ст. авт. |
Ходовая частина | |
Гальма передн./задн. | диск. вент./диск. |
Підвіска передн./задн. | незал./напівзал. |
Шини | 205/55 R16, 225/45 R16 |
Резюме
Кузов та салон
+
Висока пасивна безпека. Можливість розміститися всіляко. Зсувна конструкція середніх сидінь дозволяє збільшити багажник або запас місця для ніг задніх пасажирів. Багажник зі складеними 3-м та 2-м рядами крісел – один із найбільших серед конкурентів. Якісне оздоблення салону.
–
Можлива корозія кришки багажника під декоративною хромованою накладкою. Передні стійки перекривають бічну видимість. При складанні сидінь третього ряду їх лицьову частину можна забруднити про брудні килимки. Цілісна подушка сидінь середнього ряду погіршує ергономіку. Слабка шумоізоляція. Іржавіє кріпильний болт запаски.
Силовий агрегат та трансмісія
+
Двигуни загалом надійні. Безпроблемна “механіка”.
–
Через застосування неякісного палива виходять із ладу модулі запалювання. Застосування невідповідної олії загрожує проблемами з гідронатяжником ланцюга ГРМ (2,2 л) та гідрокомпенсаторами. Втрата герметичності датчика рівня масла, після 100 тис. км. можлива відмова термостата. Проблемна та «задумлива» у роботі роботизована КП Easytronic.
Підвіска, рульове, гальма
+
Хороші стійкість та керованість
–
Недовговічні тяги переднього стабілізатора, опорні підшипники передніх стояків, задні амортизатори. Дорога заміна ступичних підшипників. Потік робочої рідини підсилювача керма.
Альтернатива
Ford C-Max 2003-2009 р. в.
Можливості трансформації салону індивідуальні. Три задніх сидіння – роздільні. Центральне зсувається назад і складається, перетворюючись на широкий підлокітник, а ще його можна прибрати із салону. Бічні крісла, що залишилися, зсуваються всередину, і виходить 4-місний салон з величезним запасом місця для пасажирів гальорки. Бічні сидіння можна відкинути вперед, збільшивши багажник, але прибрати їх з салону не можна. C-Max пропонується лише в одній модифікації – стандартної довжини.
від $3 500 до $8 500 | |
Тип кузову | 5-дв. компактвен |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4335/ 1825/1560 |
База, мм | 2640 |
Двигун 4-цил.: | бенз.: від 1,6 л 16V (100 к. с.) до 2,0 л 16V (145 к. с.) та 2 дизельн.: 1,6 л 16V Turbo (109 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (136 к. с.) |
Renault Scenic II 2003–2009 р. в.
Трансформації салону “француза” найширші. Три задніх сидіння окремо рухаються назад/вперед, їх спинки оснащені регулюваннями кута нахилу і складаються вперед, можна скласти всі крісла повністю. За необхідності всі задні сидіння видаляються із салону. Складається і спинка переднього пасажирського крісла. У підлозі перед задніми і передніми кріслами є зручні ніші для дріб’язку. Тільки Scenic пропонує довгобазна версію Grand, розраховану на 7 осіб.
від $3 500 до $8 700 | |
Тип кузову | 5-дв. компактвен |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4260/ 1810/1620 та 4490/ 1810/1620 |
База, мм | 2685 та 2735 |
Двигуни 4-цил.: | 4 бенз.: от 1,4 л 16V (98 к. с.) до 2,0 л 16V (135 к. с.) та 3 дизельн.: 1,5 л Turbo (85 к. с.) до 1,9 л Turbo (120 к. с.) |