BMW 3 Series: Амбіції напоказ
Цей автомобіль наочно демонструє: за кермом людина, яка любить активну їзду і не обмежена у засобах. Але чи здатні підкреслити водійські амбіції власника та його статус уживані екземпляри баварської «трійки»?
Гама модифікацій п’ятого покоління BMW 3 Series в кузові Е90 скоротилася – творці відмовилися від виробництва не дуже популярних хетчбеків Сompact і замінили їх новою моделлю – 1 Series, а також ввели цифрові позначення різних модифікацій. Так, седан отримав індекс кузова Е90, універсал Touring – Е91, купе – Е92, а кабріолет з жорстким дахом – Е93. В Україні найбільш поширені седани та купе, решта версій зустрічається рідко.
Через три роки з моменту появи машина зазнала рестайлінгу. І хоча зовнішні зміни здатні помітити лише люди спостереження, творці замінили багато кузовних деталей.
Не для прагматиків
До корозійної стійкості кузова «трійки» претензій немає. Висока та пасивна безпека моделі – у її активі максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP, проведених у 2005 році.
Характерні проблеми: проблеми з омивачами передньої оптики (див. «Слабкі місця»), запотівання передньої оптики (пострестайлінгові версії) та відмови центрального замку (після заміни служить без збоїв).
Низька посадка на передніх сидіннях, які навіть у базовій версії відрізняються гарною бічною підтримкою, і невелике, але зручне кермо трьохспиці підкреслюють, що цей автомобіль покликаний приносити задоволення від активної їзди. При цьому нагадаємо прагматичним власникам, що «трійка» непрактична. Її салон тісний, і ззаду краще їхати вдвох. Та й вибиратися з гальорки незручно – дверний отвір звужений унизу, а поріг високий.
Салон виглядає багато і добротно завдяки ретельному припасуванні деталей обробки. Але при цьому час показав, що якість деталей недостатньо висока (див. «Слабкі місця»). Оснащення моделі відповідає статусу: навіть базові версії «трійок» непогано укомплектовані та порадують такою функцією, як запуск та зупинка двигуна за допомогою кнопки «Start/Stop engine».
Здатні засмутити
Всі агрегати «трійки» відрізняються високою потужністю та непоганою динамікою – найпопулярніші 2,0-літрові бензинові версії з «механікою» прискорюються до першої «сотні» за 9,0 секунди. До речі, під час рестайлінгу у 2008 році багато двигунів було модернізовано та їх потужність збільшилася.
Однак саме мотори «трійок» можуть зробити найбільше сюрпризів. Так, у 4-циліндрових агрегатах після 100 тис. км виходять з ладу сальники клапанів, через що зростає витрата мастила (до 1 л на 1 тис. км). До речі, всі двигуни позбавлені традиційного механічного щупа контролю рівня мастила в моторі – замість нього застосовується електричний датчик, який згодом починає брехати. Експлуатація двигуна з недостатнім рівнем мастила виводить його з ладу.
У тих же 4-циліндрових двигунах згодом починає текти прокладка піддону картера. Не відрізняється довговічністю і механізм зміни фаз газорозподілу Valvetronic нової конструкції: після 100 тис. км він може стати непридатним. Втім, власники не завжди помічають неполадку, оскільки вона не особливо змінює тягові характеристики. До речі, після заміни новий механізм слугує добре (виробник його модернізував).
У 6-циліндрових моторах після 80 тис. км нерідко виходить з ладу «помпа» з електроприводом. Характерна проблема всіх бензинових агрегатів – відмова індивідуальних котушок запалювання.
Дизельні версії, завезені «сірим» шляхом, як правило, оснащені фільтром сажі. При використанні нашої солярки фільтр інтенсивно зношується, що негативно впливає на тягові характеристики авто. Після 200 тис. км можливі проблеми з турбінами.
Перемикаються «ударно»
Більшість «трійок» традиційно оснащено задньопривідною трансмісією. Є й повнопривідні версії ix та xd, які зустрічаються рідше. На відміну від попередника з механічним міжосьовим диференціалом Е90 оснащений системою XDrive з багатодисковою муфтою, що керується електронно. У штатних умовах вона перерозподіляє момент у пропорції 40:60 (передня/задня осі), а при прослизу коліс – від 50:50 до 0:100. Повний привід трійки орієнтований на підвищення стійкості автомобіля в складних дорожніх умовах. Механіки вважають версії ix і xd надійними, хоча радять стежити за цілісністю пильовиків передніх «гранат»: при неакуратній експлуатації їх можна пошкодити, що виведе з ладу ШРУС, який змінюється лише разом з піввіссю.
Багато машин укомплектовані АКП Tiptronic із можливістю ручного перемикання передач. Версії з «механікою» надійні, але вони зустрічаються значно рідше. А ось «автомат» може створювати проблеми. Так, в АКП після 80–100 тис. км відзначено втрату герметичності втулки електророз’єму підключення «мозку» – ЕБУ. Після 100 тис. км АКП грішить жорсткими поштовхами під час перемикання передач. У деяких випадках допомагає заміна мастила, хоча, за рекомендаціями виробника, вона розрахована на весь термін служби автомата.
Тримається довго
Збита та помірковано жорстка ходова «трійки» чудово відповідає драйверському характеру моделі. Високій стійкості сприяє цілий ряд систем активної безпеки: динамічної стабілізації (DSC), динамічного контролю гальмівної системи (DBC), контролю тяги (DTC) та контролю за гальмуванням в поворотах (CBC). Обидві підвіски – незалежні (передня – двоважільна, задня – багатоважільна) із стабілізаторами поперечної стійкості. Для зменшення ваги безпружинних мас всі важелі передка і задні поперечні важелі виконані з алюмінієвого сплаву.
Ходова Е90 довговічніша, ніж підвіска попередника в кузові Е46. Так, сайлент-блоки верхніх важелів «передка» здатні витримати пробіг у 100 тис. км, нижніх – близько 150 тис. км, стійки обох стабілізаторів – 100–120 тис. км, їх втулки – 150 тис. км, а кульові опори та більшість важелів задньої «багатоважелі» – близько 200 тис. км. Єдиним слабким місцем ходової «трійки» можна назвати плаваючі сайлент-блоки задніх поперечних важелів – вони служать 70-80 тис. км (про несправність повідомляє характерний скрип при проїзді нерівностей). Витрати на ремонт ходової збільшує те, що більшість «витратників» поставляється разом з важелями (виняток – сайлент-блоки передніх верхніх важелів та задніх поперечних).
Кермо управління інформативно на всіх «трійках». Залежно від комплектації воно могло бути зі звичайним ГУР або зі зміненим, залежно від швидкості руху ступенем посилення. На наших дорогах рейка швидко розбивається і може трохи постукувати вже після 50 тис. км. Втім, механіки стверджують, що з подібною проблемою можна ще довго і безпечно їздити. Рульові тяги служать близько 100 тис. км, а наконечники – всього на 20 тис. км довше, тому їх рекомендується міняти одночасно у зборі.
Гальмівна система з дисковими механізмами дуже ефективна, проте здатна зробити неприємний сюрприз. Так, після 80 тис. км можливий вихід з ладу насоса вакуумного підсилювача гальм, що приводиться в дію розподільним валом двигуна. Спочатку з-під нього починає текти мастило, а через 1-1,5 роки знижується ефективність посилення (потрібна заміна деталі).
Не розчарує
Навіть уживані BMW 3 Series (Е90) здатні подарувати задоволення від швидкої їзди, точної керованості та порадувати гарною для задньопривідної машини стійкістю. Незважаючи на преміум-статус, трійка, як і інша техніка, може ламатися. Основні претензії механіки висувають до моторів – саме в них виявлено найбільше характерних неполадок. Інші проблеми особливо не зіпсують враження від володіння цією моделлю.
Якщо ви не впевнені, що самостійно зможете перевірити автомобіль перед придбанням, то вам допоможуть фахівці СТО БМВ Київ. Вони швидко проведуть огляд та винесуть вердикт, який допоможе прийняти вірне рішення. У подальшому допоможуть підтримувати вашого улюбленого «коня» у гарному стані. Адже сервіс є одним з найкращих по ремонту автомобілів марки BMW. Філіали СТО є у Києві та інших великих містах України.
Історія
1998-2004 Випускався попередник – BMW 3 Series (індекс кузова – Е46).
2005 Представлений BMW 3 Series (Е90) у кузові седан.
2005 Випуск універсала Touring та версій з повним приводом: 325ix, 330ix, 330xd.
2006 Запущено у виробництво купе та кабріолет.
2007 Найбільш потужні версії M3 у кузові седан та купе.
2008 М3 запропонований і в кузові кабріолет.
2008 Рестайлінг.
2012 Стартує виробництво чергової генерації BMW 3 Series у кузові F30.
Резюме
Кузов та салон:
- Хороші корозійна стійкість та оснащення. Висока пасивна безпека. Чудова ергономіка передньої частини салону.
- Поломка омивача передньої оптики. Запотівання передніх фар (версії після 2008 року). Відмова від центрального замку. Тісна і незручна при висадженні гальорка. Протирається фарба на найчастіше використовуваних деталях салону.
Силовий агрегат та трансмісія
- Висока літрова потужність двигунів. Гарна динаміка. Безпроблемні «механіка» та повнопривідна трансмісія XDrive.
- Зношування сальників клапанів і недовговічне Valvetronic (після 100 тис. км), протікання прокладки піддона картера (4-циліндрові бензинові мотори). Вихід з ладу помпи (6-циліндрові бензинові двигуни). Відмова індивідуальних котушок запалювання та датчика рівня мастила у двигуні. На нашій солярці довго не служить фільтр сажі, після 200 тис. км починаються проблеми з турбінами (турбодизельні версії). Можливі несправності «автомата» (після 100 тис. км).
Подвіска, рульове, гальма
- Хороші ходові якості. Витривала підвіска.
- Невеликий термін служби плаваючих сайлент-блоків задніх поперечних важелів. Дорогий ремонт підвіски. Стук кермової рейки. Вихід з ладу вакуумного підсилювача гальм.
BMW 3 Series (Е90) | |
Від 330 до 560 тис. грн. | За даними каталогу «Автобазар» |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан, універсал, купе, кабріолет |
Дверей/місць | 4/5, 5/5, 2/4 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4530/1815/1420 (седан, універсал), 4580/1780/1395, 4580/1780/1385 |
База, мм | 2760 |
Маса споряджена/повна, кг | 1360/1880, 1430/1970, 1360/1810, 1595/2025 |
Об’єм багажника, л | 460, 460/1385, 440, 210–350 |
Об’єм бака, л | 63 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр.: | 2,0 л 16V (129/143 к. с.), 2,0 л 16V (150/170 к. с.) |
6-циліндр.: | 2,5 л 24V (218 к. с.), 3,0 л 24V (218 к. с.), 3,0 л 24V (258/272 к. с.), 3,0 л 24V Turbo (306 к. с.) |
8-циліндр.: | 4,0 л 32V (420 к. с.) |
Дизельні 4-циліндр.: | 2,0 л 16V Turbo (122/143 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (163/177 к. с.) |
6-циліндр.: | 3,0 л 24V Turbo (197 к. с.), 3,0 л 24V Turbo (231/245 к. с.), 3,0 л 24V Turbo (286 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | задн. чи полн. |
КП | 6-ст. мех. та 6-ст. авт. |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалеж./незалеж. |
Шини | 205/55 R16, 225/45 R17, 245/40 R18 и 265/40 R18 |