Тест Skoda Kamiq: альтернативний варіант
Нещодавно компанія Skoda провела модернізацію та рестайлінг “міського” кросовера Skoda Kamiq. Автомобіль змінився зовні, став більш функціональним та здатний завдати клопоту конкурентам.
Третій не зайвий
Вперше широкому загалу найкомпактніший із сімейства кросоверів компанії Skoda був представлений на автомобільній виставці шоу в Женеві у 2019 році. Через чотири роки модель пройшла процедуру планового поновлення. Попри близьку спорідненість із двома іншими хетчбеками марки – Fabia та Scala – кросовер виглядає агресивніше, особливо після ресталінгу.
Головними відмінностями Kamiq від побратимів по платформі є триповерхова головна оптика і легкий позашляховий акцент, реалізований у вигляді чорних захисних елементів в бамперах і нижній частині кузова. Також цікаво, що порівняно зі Scala у Kamiq на 2 мм більша колісна база, але завдяки коротким звисам, на 121 мм менша довжина. А якщо згадати, що Kamiq позиціюється як кросовер, варто згадати дорожній просвіт в 188 мм, що на 39 мм перевищує цей показник у Scala.
У процесі рестайлінгу Kamiq отримав велике облицювання радіатора з новим малюнком. У новий бампер вбудовано широкий повітрозабірник з ромбоподібним малюнком, а з боків розташовані світлодіодні протитуманні фари. Бампери прикрашають сріблясті вставки, які наголошую на “позашляхових” генах моделі.
Покупцям пропонується широкий асортимент колісних дисків від 16 до 18 дюймів. Kamiq доступний у 9 кольорах, включаючи 7 варіантів металізованої емалі, а також його можна замовити у яскравому виконанні Phoenix Orange. Ще одним варіантом для Kamiq є Color Concept з дахом, передньою стійкою та дзеркалами, забарвленими в чорний колір.
Світити завжди, світити скрізь
Розділені фари Kamiq набули нових пропорцій. Верхній ліхтар тонший, ніж раніше, і містить чотири кристалічні модулі ДХВ. Крім повністю світлодіодного базового варіанта, Kamiq тепер також може мати “просунуті” матричні фари Top Led. Нижче наведено додатковий точковий ліхтар для розширеної функції далекого світла. Весь блок фар виблискує кристалічними структурами та отримав хромоване обрамлення. Фари Top Led Matrix дозволяють залишати дальнє світло увімкненим постійно – зустрічні ТС розпізнаються камерою та автоматично “вирізуються” зі світлового променя, запобігаючи їх засліпленню.
Зручність та комфорт
Попри компактні розміри, у салоні Kamiq досить просторо. Посадка зручна, та й місця над головою вистачає. З оглядовістю теж все добре завдяки високій посадці. Для моделі пропонується кілька варіантів комбінованого тканинного оздоблення.
Skoda Kamiq отримала 8-дюймову цифрову панель приладів у стандартній комплектації. Окремо по центру знаходиться центральний сенсорний дисплей інфо-розважальної системи Skoda Infotainment з діагоналлю 8,25 дюйма. Для підключення зовнішніх пристроїв у салоні передбачили чотири порти USB-C з вихідною потужністю 45 Вт. Що стосується меню та роботи мультимедіа, то тут все знайоме за іншими моделями. Інтерфейс простий та доброзичливий.
На задньому ряду також просторо і залишається місце до переднього крісла і над головою. Широкий дверний отвір забезпечує зручний доступ. Попри розділену у співвідношенні 40/60 спинку заднього дивана, третій пасажир буде зайвим. Про це красномовно свідчить широкий підлокітник з двома підсклянниками, високе відділення для дрібниць на підлозі та центральний бокс, що виступає далеко назад (він же підлокітник для передніх пасажирів), з дефлекторами системи вентиляції та портами USB-C.
Багажник має об’єм від 400 до 1395 літрів залежно від положення спинки заднього крісла. У підпіллі передбачена «докатка» з комплектом інструментів. Традиційно Kamiq, як і інші представники сім’ї Skoda, пропонує різні “розумні” рішення, включаючи комплект багажних сіток, гачки, кріплення та інші аксесуари. У торці передніх дверей водія є відділення з парасолькою.
Характер – нордичний
Лінійка двигунів в Україні представлена двома турбованими моторами 1,0 TSI потужністю 70 кВт (95 к.с.) та 85 кВт (115 к.с.). У першому випадку двигун працює в парі з 5-ступеневою “механікою”, а потужніший варіант пропонується в тандемі з 7-ступеневою роботизованою коробкою передач DSG з подвійним зчепленням. Привід в обох випадках – передній.
Наша версія була у 115-сильному виконанні та, відповідно, із коробкою DSG. Попри, здавалося б, скромну потужність, компактному кросоверу її цілком вистачало, щоб почувати себе впевнено в дорожньому потоці, а роботизована коробка своєчасно реагувала на зміни швидкості як у бік збільшення, так і при зниженні активності їзди. Наївно чекати від машини цього класу темпераменту спорткара чи “формульної” динаміки. Якщо вам імпонує спокійний стиль водіння, то Kamiq цілком відповідає йому, якщо ж ви хочете чогось більшого, слід включити фантазію і… спортивний режим роботи DSG. Це трохи скрасить ваше дозвілля за кермом, правда, за це доведеться заплатити під час чергової заправки.
Попереду на машині встановлена незалежна пружинна підвіска зі стійками McPherson та стабілізатором поперечної стійкості. Позаду використовується напівзалежна торсіонна підвіска. За їздовим комфортом Kamiq можна порівняти зі своїми побратимами Fabia і Scala. Підвіска добре справляється з різними нерівностями і навіть на бруківці цілком адекватно поводиться. Звуко- та шумоізоляція також не викликає нарікань. Електропідсилювач керма досить інформативний, а машина слухняно реагує на дії водія.
Вже в початковій комплектації Essence автомобіль оснащений гарним асортиментом електронних помічників, включаючи ESC, Multi-Collision Brake, електронний круїз-контроль, систему контролю тиску в шинах, HDC та електронне блокування диференціала (XDS).
Ціни та комплектації
Оновлена Skoda Kamiq пропонується в Україні у двох комплектаціях – Essence та Selection. Мінімальна вартість на версію з 95-сильним мотором та 5-ступеневою “механікою” стартує з позначки 956944 грн* у виконанні Essence та 1034410 – за більш укомплектований варіант Selection. За модифікацію зі 115-сильним двигуном та коробкою DSG доведеться заплатити 1014733 грн* (Essence) чи 1092199 грн* (Selection). Щоправда, наразі компанія пропонує акційну ціну на 115-сильні версії, які коштуватимуть 910259 грн* (Essence) та 975378 грн* (Selection) відповідно.
Skoda Kamiq – це добротний та добре скроєний автомобіль з багатонаціональної родини Volkswagen з її уніфікованими платформами та силовими агрегатами. Однак відмінністю моделей Skoda, і Kamiq не виняток, завжди була найкраща серед “родичів” по концерну співвідношення “ціна-якість”. Саме це завжди приваблювало цінителів марки, зокрема українських. Якщо перед вами стоїть питання, що вибрати для повсякденної експлуатації у місті та періодичних вилазок на природу, то Skoda Kamiq – варіант, який варто розглянути.
*Рекомендовані роздрібні ціни на автомобілі для замовлення у виробництво з 25.11.2024 р.
Дякуємо компанії “Єврокар” за допомогу у проведенні тесту.