Огляд Skoda Superb Type 3 (B8). Антипасат
В модельній лінійці Skoda найбільша легкова модель – Superb. Перше покоління моделі, в сучасній історії, з’явилось у 2001 році. З того часу модель завоювала собі гарну репутацію, та прихильність покупців.
Секрет успіху Superb в тому, що він великий, гарно оснащений, але при цьому має адекватну вартість. Ці ж якості цінуються і серед авто з пробігом. А от як з надійністю? Сьогодні поговоримо про доволі свіже, третє покоління моделі Superb, яке носило індекс B8 або Type 3V. Випускалось воно з 2015 по 2023 роки. У 2019 році в моделі відбувся рестайл.
Нагадаємо, що допомагали нам при створенні цього огляду спеціалісти компанії “1-й Автоцентр Skoda”, офіційного дилера Skoda в Україні.
Які були кузови, та які в них проблеми
Модель побудована на тій же модульній платформі MQB, що і німецький Volkswagen Passat B8. Модель пропонувалась з двома варіантами кузова: ліфтбек або універсал. Серед пропозицій на українському ринку нема явної переваги, але ліфтбеки зустрічаються трохи частіше, за універсали.
Вік моделі ще доволі невеликий, то ж істотних проблем з корозією власникам Superb 3 поки не відомі. Якщо ж на кузові є сліди іржі – це явна ознака неякісного кузовного ремонту.
В авто пригнаних з Європи як правило є зколи фарби на бампері та передній частині капота. Це ознаки, що автомобіль багато експлуатувався на швидкісних трасах.
На відміну від попереднього покоління в ліфтбека нема складного механізму, який дозволяв відчиняти кришку багажника повністю (як в ліфтбека) або лише край (як в седана). Механізм був не дуже надійний і приносив зайвий клопіт власникам. Тому від нього відмовились.
Традиційні для Superb козирі – великий салон та великий багажник. Колісна база в третього покоління Superb складає 2836 мм. Це забезпечує пасажирам другого ряду масу вільного простору для ніг.
Та й з багажем навряд будуть проблеми. Обʼєм багажника величезний і складає 625 л в ліфтбека та 660 в універсала. Крім того, зручно що багажник широкий, а проєм для завантаження практично на весь розмір багажного відділення.
Які пропонувались мотори?
Для моделі пропонується багацько силових агрегатів: бензинові, дизельні та навіть плагін-гібридні.
Повний перелік двигунів виглядає наступним чином:
Бензинові
• 1.4 л Р4 TSI EA211 125 к.с.
• 1.4 л Р4 TSI ACT EA211 150 к.с.
• 1.8 л Р4 TSI EA888 180 к.с.
• 2.0 л Р4 TSI EA888 220 к.с.
• 2.0 л Р4 TSI EA888 280 к.с.
Дизельні
• 1.6 л Р4 TDI 120 к.с.
• 2.0 л Р4 TDI 150 к.с.
• 2.0 л Р4 TDI 190 к.с.
Гібрид
• 1.4 л Plug-in Hybrid Р4 TSI ACT EA211 156 к.с. + електродвигун 115 к.с., сумарно 218 к.с. і 400 Нм.
Серед об’яв по продажу найпопулярніші автомобілі з турбодизельними двигунами. Конструктивно турбодизелі 1.6 TDI та 2.0 TDI дуже близькі. Попри те, що двигуни TDI доволі складні технічно, в експлуатації турбодизелі не створюють істотних проблем. При виборі авто з пробігом саме на них радять звертати увагу спеціалісти.
Важливо слідкувати за рівнем оливи. Адже мотори, і це стосується всіх двигунів в Superb, по трохи під’їдають оливу, орієнтовно біля 200 грамів на 1000 км. Якщо ж апетит до оливи росте, то варто вже провести діагностику та задуматись над ремонтом двигуна із заміною кілець.
Для того, щоб турбодизелі ходили довго, то спеціалісти радять не скупитись і міняти паливні фільтри через одну заміну оливи, або і щоразу з заміною оливи.
Турбодизельні двигуни оснащені ремінним приводом ГРМ. Проблем з ними не виникає, але треба міняти ремінь кожні 80 000 км.
В авто, пригнаних з Європи варто перевірити цілість радіаторів. При швидкій їзді перший радіатор як правило отримує ушкодження. Якщо пощастить і він вцілів, то все одно варто очистити радіатори від забруднення, щоб авто не перегрівалось в заторах.
Якщо згадати про слабкі місця бензинових двигунів, то треба зазначити що бензиновий турбований 1,8 л має комбіновану систему впорскування. Тобто є форсунки у впускному колекторі, та безпосередньо в камері згоряння. Ця паливна дуже чутлива до якості палива. То ж обравши такий автомобіль не економте на заправці та уникайте не брендрових АЗС. Така економія в результаті обійдеться дуже дорого.
Довговічність підвіски
Ходова частина Superb третього покоління не складна. На передніх колесах встановлено поворотні стійки МакФерсон. А на задніх колесах – багатоважільна підвіска.
Ходова доволі витривала. Сайлентблоки ходять дуже довго. Навіть на авто з пробігом у 200 000 км зустрічаються оригінальні сайлентблоки і вони не потребують заміни.
Проте при ремонті задньої підвіски спеціалісти радять не перепресовувати сайлентблоки, а міняти важелі в зборі. Причина в конструкції важелів. Після перепресовки нові сайлентлоки можуть не щільно стояти в посадкових місцях.
Якщо гумово-металеві елементи підвіски міцні та живучі, то стан амортизаторів після 100 000 км пробігу варто контролювати, адже вони можуть потребувати заміни.
При огляді підвіски нам допомагали зручні інспекційні ліхтарі від Osram.
В базових версіях для Superb пропонувались шини розмірністю 215/60 R16. Вони виглядають не так пафосно, однак дуже енергоємкі та гарно справляються з ямами на дорогах. Можна порадити обрати такі на зимовий сезон, одягнувши їх на прості штамповані стальні диски. Для дорожчих комплектацій пропонувались вже колеса 215/55 R17. А найпотужніші та найдорожчі модифікації мали колеса 235/45 R18. На таких шинах Superb найбільш цупкий та міцно тримається на трасі, однак треба бути уважним, щоб не ушкодити низькопрофільну шину на нерівностях дороги.
Коробки передач та привод. На що звертати увагу при покупці
Для моделі були доступні як 6-ступенева механічна, так і автоматична коробки передач. Роль автомата виконує роботизована КП DSG. Залежно від двигуна це 7-ступінчаста з сухим зчепленням, або 6-ступенева з масляною ванною. За час випуску роботизовані коробки пройшли ряд ревізій та оновлень, то ж на сьогодні з ними проблем практично нема. Виключенням можуть бути екземпляри, на яких водії зловживають активними стартами, та не проводять регулярного ТО для коробки.
Цікаво, що в машин з механічною коробкою передач ремонт може виявитись навіть дорожчим, ніж з DSG через двомасовий маховик.
Superb в топ версіях пропонувався не тільки з переднім, а й з повним приводом. Існувала навіть версія Scout (з 2019 року), але зустрічається вона вкрай рідко. Впізнати її можна за захисними накладками по периметру кузова.
Підсумок по Skoda Superb III
Великий, та гарно оснащений Superb третього покоління виглядає як вдала покупка. За підсумками порад спеціалістів можна сказати що оптимально обрати машину з турбодизельним двигуном 2.0 TDI та роботизованою КП DSG, як наше авто на огляді. Відверто слабких місць в Superb III нема, проте при покупці варто перевірити справність амортизаторів та гарно продіагностувати двигун та коробку передач. Адже вони високотехнологічні та при недбалому відношенні та обслуговуванні можуть втратити свою надійність.
Дякуємо компанії “1-й Автоцентр Škoda”, офіційному дилеру SKODA в Україні, за допомогу в фільмуванні. |
Рекомендовані оливи WOLF для Skoda Superb Type 3 (B8)
1.4 TSI EA211 (125 к.с.) Бенз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4Л |
1.4 TSI ACT EA211 (150 к.с.) Бенз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4Л |
1.8 TSI EA888 (180 к.с.) Бенз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4.2Л |
2.0 TSI EA888 (220 к.с.) Бенз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE 5.7Л |
2.0 TSI EA888 (280 к.с.) Бенз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE 5.7Л |
1.6 TDI (120 к.с.) Диз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE 4.7Л |
2.0 TDI (150 к.с.) Диз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE 4.7Л |
2.0 TDI (190 к.с.) Диз. Турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE 4.7Л |
1.4 TSI ACT EA211 (218 к.с.) Бенз. Турбо Plug-in Hybrid | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4Л |