На виставці Security 2.0 показали новітні українські бронеавтомобілі та техніку для розмінування(відео)
У Києві на території виставкового центру «АККО Інтернейшнл» з 2 по 3 жовтня проходить головна оборонна виставка країни – Security 2.0. Її організаторами виступили компанія Euroindex та Ліга оборонних підприємств України за підтримки Міністерства економіки України, Міністерства оборони України та ДСНС. В експозиції можна побачити новітні бронеавтомобілі українського виробництва, а також різноманітну роботизовану техніку для розмінування.
Підприємство “Українська бронетехніка” показує свою новітню розробку – “Варта 2”. Машина повною масою 14 т має рознесене бронювання та балістичний захист Level 2 по STANAG. На висоті і протимінний захист – тут використані V-подібне днище та підвісна підлога. На машині встановлені ведучі мости на незалежній підвісці – марки BASE. Під капотом стоїть 6,7-літровий турбодизель Cummins потужністю 360 к. с. та автоматична коробка передач Allison 3200SP. Дорожний просвіт – 400 мм. Максимальна швидкість – 110 км/год. Машину вже укомплектовано РЕБ. Як озброєння пропонується бойовий модуль Cіч з 30-мм автоматичною гарматою.
Поруч можна побачити ще й бронеавтомобіль «Новатор 2»/Kamrat-М, розрахований на перевезення до 10 осіб. Машина має повну масу 8845 кг та вантажопідйомність 2000 кг. Балістичний захист відповідає Level 1 IEFTF 4569, а протимінний – Level 2a. Двигун – 6,7-літровий Ford V8 потужністю 330 к. с. (983 Нм), що працює в парі з автоматичною 10-ступеневою КП TorqShift. У шинах розмірності 335/80 R20 використані вставки Run-Flat.
«Українська бронетехніка» також показала безпілотну броньовану платформу UGV Protector. Вона має рівень балістичного захисту Level 1 за STANAG. Машина маэ масу 4000 кг. Тут використовується дизельний двигун потужністю 190 к. с. Максимальна швидкість становить 60 км/год. Радіус дії сягає 10 – 15 км.
Столична компанія «Практика» демонструє на виставці свій новітній бронеавтомобіль «Джура» на базі Toyota Land Cruiser 70. Ця машина нещодавно була кодифікована Міністерством оборони України і може вже поставлятися для ЗСУ. На виставці автомобіль був показаний у санітарно-евакуаційному виконанні ПДМШ. Місць – 2 + 1 леж. або 2 сід. Рівень балістичного захисту – Level 1 Stanag/ПЗСА-4. Протимінний захист – від ручних гранат. Повна вага становить 5300 кг. Габаритні розміри: 5600/2000/2300 мм. Двигун 205 к. с. (500 Нм) розганяє машину до 130 км/год.
Поруч також показаний оперативний автомобіль для команд розмінування – “Джура-ОПМ”, на базі пікапа Toyota Land Cruiser 70 з дворядною, 4-місною кабіною. Ця машина має лише протимінний захист від ручних гранат. Повна вага становить 4000 кг. Вантажопідйомність – 900 кг. Двигун 205 к. с. (500 Нм) забезпечує максимальну швидкість 145 км/год.
Заслуговує на увагу і стенд компанії REFORM, яка привезла на виставку два високозахищені автомобілі власного виробництва. Це Toyota Land Cruiser 200 та броньований пікап спеціального призначення PL-B6 на базі моделі Peugeot Landtrek. Нещодавно пікап успішно пройшов випробування з обстрілу на спеціальному полігоні – зі штурмової гвинтівки AR-15, автомата «Калашнікова» (7,62 х39 мм) та карабіна під стандартний патрон НАТО (308-й калібр 7,62 х51 мм). Броньоване скло завтовшки 4 см успішно витримало обстріл.
Бронекапсула пікапа (клас захисту B6) виготовлена із шведської сталі товщиною 5,5 мм. Загальна вага броньованих конструкцій складає 700 кг. Тут встановлений 150-сильний турбодизель та механічна 6-ступінчаста КП. Підвіска коліс була посилена шляхом встановлення інших пружин та амортизаторів, а пневмоподушки ззаду забезпечують додатковий комфорт під час руху.
На стенді підприємства «Пожмашина» можна побачити два піротехнічні автомобілі – легкого та важкого типів. Перший з них побудований на базі італійського шасі Tekne Graelion 75 (4х4). Машина повною масою 8000 кг оснащена броньованою напівкапотної кабіною. Також застосовується броньована стінка 6-го класу захисту. Габаритні розміри автомобіля: 6730/2040/2700 мм, а вантажного відсіку: 2465/2040/1500 мм. Є електрична лебідка із тяговим зусиллям 53,38 кН. Турбодизельний двигун розвиває 175 к. с.
Друга піротехнічна машина – важкого типу, виготовлена на базі тривісного шасі Daewoo Novus CM6C7 (6ч6). Автомобіль має споряджену масу 22 000 кг, а повну – 29 000 кг. Тут встановлений турбодизель потужністю 420 к. с. Тут також застосовується броньована кабіна та захисна стінка 6-го класу. Для перевезення вибухонебезпечних предметів машина має броньований лоток у вантажному відсіку 4270 х 2500 х 1840 мм. Для завантаження-розвантаження небезпечних предметів встановлено кран-маніпулятор Palfinger PK 23500 – вантажопідйомністю 2 т на максимальному вильоті 10 м. У комплектацію входить гідравлічна лебідка з тяговим зусиллям 90,72 кН.
Що ж до дистанційно керованої техніки для розмінування, то на виставці Security 2.0 її представлено досить багато. Важливо, що деякі із відомих зарубіжних зразків уже збираються в Україні. Це, наприклад, машина Bozena-5 від словацької фірми Way Industries. Вона може ліквідувати міни до 9 кг у тротиловому еквіваленті. Дальність дії дистанційного керування – до 5 км. За одну годину вона здатна розмінувати до 5000 м кв.
Заслуговує на увагу й гусенична машина PT-300 італійської марки FAE, яку в Україні представляє автомобільний холдинг АВТЕК. Машина представлена на відкритому майданчику біля центрального входу. За власної маси 10,8 т вона має робочу швидкість 6,5 км/год. Тиск на ґрунт становить 0,34 кг/см кв. Тут встановлено дизельний 302-сильний двигун Caterpillar. Машина може ефективно працювати на підйомах до 45 град. та ухилах до 35 град.
Поруч представлена багатофункціональна роботизована система для роботи з вибухонебезпечними об’єктами MV-4. Ця машина, розроблена міжнародною компанією DOK-ING зі штаб-квартирою у Хорватії. Модель вже збирається в Україні – компанією «АЗТЕХ-Україна» із Шепетівки. MV-4 масою 6120 кг оснащена дизельним двигуном Perkins 250 к. с. (1050 Нм). За одну годину може розмінувати територію площею 1400 – 1800 кв. Тиск на ґрунт – 0,59 кг/см кв. Швидкість руху – 7,15 км/год. Робоча швидкість – від 0,5 до 1,26 км/год. Машина працює на підйомах до 36 град. та бічних ухилах до 30 град. Глибина броду, що долається – 300 мм.