Чи є особливість в обслуговуванні гібрида і скільки коштує для нього унікальна олива?
Як обслуговують авто зі звичайним ДВЗ – всі знаємо. З електромобілями теж зрозуміло – оливу міняти не треба та й того ТО здебільшого перевірка підвіски. А як же бути з послідовним гібридом, де ДВЗ – це привод генератора? Коли обслуговувати? Що міняти? І що за дивна олива там використовується? Ми перевірили на прикладі нашого тестового Nissan X-Trail e-Power e-4orce. Адже на його одометрі вже промайнула відмітка першого ТО, яке проводиться на 15 000 км. Цікаво що в подальшому періодичність змінили на 10 000 км.
Їздиш на «електричці», обслуговуєш ДВЗ
З точки зору практичності та зручності у повсякденних поїздках ніссанівська технологія e-Power підкупає. Послідовний гібрид – це мабуть найкраща з існуючих на сьогодні схем силової установки. Стосовно того, як вона влаштована, як веде себе на трасі та скільки витрачає ми писали в наших попередніх публікаціях.
А що ж стосовно обслуговування? Привод коліс здійснюють електромотори – їх обслуговувати не потрібно. Електромотори живляться від тягової літій-іонної батареї – її теж обслуговувати не потрібно. Також є генератор. І вгадайте що? Так, він також не потребує ТО. А ось рушійною силою генератора є двигун внутрішнього згоряння 1.5 VC-T. І саме його і треба обслуговувати.
Періодичність ТО для двигуна внутрішнього згоряння нашого Nissan X-Trail складає 15 000 км. Ми багато гасали по редакційних справах, та намагаючись у вільний час зробити добрі справи для військових. То ж на одометрі регламентний пробіг для ТО накрутився трохи більше ніж за три місяці.
Технології
В ТО гібридного авто основною особливістю можна назвати використання оливи дуже низької вʼязкості. А саме – Nissan 0W20. Чому ДВЗ у гібридній установці потрібна така «рідка» олива? Справа в режимі роботи двигуна. Адже ДВЗ в гібридній установці працює у вкрай незвичних умовах.
Двигун працює короткий період часу і не встигає як слід прогрітись. На відміну від звичайного ДВЗ в X-Trail ви не можете постояти на парковці і прогріти двигун. Адже запуском і вимкненням двигуна повністю керую електроніка. Отож ви просто рушаєте в путь, а машина сама вмикає двигун, коли це необхідно. На приладовій панелі навіть нема датчику температури охолоджувальної рідини.
За рахунок такого короткострокового вмикання ДВЗ працює в нижчому, ніж звичай, температурному режимі. Це може створювати проблеми, якщо не використовувати спеціальні оливи.
Інша складність для ДВЗ в гібридах це те, що двигун весь час заводиться та глушиться. А як відомо це означає що тиск в системі змащування теж виникає не миттєво і потрібно щоб олива проходила по каналам якомога легше і швидше, аби пари тертя відразу отримали порцію змазки. І тут знову в нагоді стає олива, яка навіть за нижчих температур зберігає високу текучість.
Вартість ТО
Саме це можна назвати основною особливістю в обслуговуванні двигуна в гібридній силовій установці. Логічним було б питання а скільки ж коштує така високотехнологічна олива 0W20? Звичайно ж воно дорожче звичного 5W30. Літр оливи 0W20 вартує близько 530 грн (проти 386,69 грн за літр 5W30) а для ТО Nissan X-Trail e-Power e-4orce потрібно 4,7 л оливи. Перевага ТО в офіціного дилера що не треба купувати «круглий» обʼєм. Лише стільки, скільки треба для ТО.
В ТО також входить заміна масляного фільтру (691,21 грн), та неочікувано дорогий фільтру салону (1868,41 грн). То ж обслуговування гібриду виявилось не дорожчим за звичайний автомобіль з ДВЗ. Загальна вартість матеріалів ТО для тестового авто склала 5142 грн. Робота зайняла 1,6 нормо-години (1254 грн./н.г.) та обішлась ще 2006,40 грн. Всього ТО вартувало 7148,46 грн.
Найменування | Кількість | Ціна за одиницю | Сумарна вартість |
Моторна олива Nissan 0W20 | 4,70 л | 533,57 | 2507,79 |
Фільтр оливний | 1 шт | 691,21 | 691,21 |
Ущільнююче кільце | 1 шт | 75,06 | 75,06 |
Фільтр кондиціонера салону | 1 шт | 1868,41 | 1868,41 |
Разом запасні частини, грн. з ПДВ | 5142,46 | ||
Разом роботи, грн. з ПДВ (1.6 н/г) | 2006,40 | ||
Всього, грн. з ПДВ | 7148,46 |